• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מה החילוק בנוסח בין ראש השנה לשבת

יושב בישיבה

Well-known member
שמתי לב לדבר מעניין
שבשבת הנוסח בתפלה הוא "ושים חלקנו בתורתך"
ואילו בר"ה הנוסח הוא "ותן חלקנו בתורתך"
נשגב מבינתי יסוד ההבדל ואשמח לתשובה בעניין
כתיבה וחתימה טובה
 
שמעתי פעם מהגאון ר' יהודה טופיק שליט"א ראש ישיבת 'באר יהודה'
ע"פ המבואר בתוס' (ב"מ מ"ז א' ד"ה קונים) דנתינה הוא בכל שהוא ואפי' בפחות משו"פ, אא"כ שאני מלשון שימה דאתחיל ביה וכתב נתינתה, התם בעינן נתינה חשובה.
וביאר עפי"ז דבכל השנה אומרים שים, אך בימים נוראים אומרים תן, ושאני מלשון שימה דאתחיל בה ומבקשים אנו נתינה חשובה, ודו"ק.
 
שמתי לב לדבר מעניין
שבשבת הנוסח בתפלה הוא "ושים חלקנו בתורתך"
ואילו בר"ה הנוסח הוא "ותן חלקנו בתורתך"
נשגב מבינתי יסוד ההבדל ואשמח לתשובה בעניין
כתיבה וחתימה טובה
הגריח"ס שליט"א כתב בזה, ואיני זוכר היכן, ואיני זוכר מה.
 
שמעתי פעם מהגאון ר' יהודה טופיק שליט"א ראש ישיבת 'באר יהודה'
ע"פ המבואר בתוס' (ב"מ מ"ז א' ד"ה קונים) דנתינה הוא בכל שהוא ואפי' בפחות משו"פ, אא"כ שאני מלשון שימה דאתחיל ביה וכתב נתינתה, התם בעינן נתינה חשובה.
וביאר עפי"ז דבכל השנה אומרים שים, אך בימים נוראים אומרים תן, ושאני מלשון שימה דאתחיל בה ומבקשים אנו נתינה חשובה, ודו"ק.
תודה רבה
אבל במחילה זה יותר מידי ארמית..
אפשר בעברית שאני הקטן יבין....
 
תודה רבה
אבל במחילה זה יותר מידי ארמית..
אפשר בעברית שאני הקטן יבין....
יש דין שכל מקום שנאמר נתינה, וכגו' גבי גט "ונתן בידה", אי"צ שיהיה שוה פרוטה, ונתינה בכל שהוא נחשב נתינה.
אלא אם כן היה כתוב בהתחלה לשון "שים", ואח"כ לשון "תן", דבכה"ג צריך נתינה חשובה. עיי"ש ודו"ק, ולפי"ז ה"ה בעניינינו.
 
הגריח"ס שליט"א כתב בזה, ואיני זוכר היכן, ואיני זוכר מה.
בדקתי באוצר החכמה וראיתי איזה ספר שמצטט את דבריו
ושלח לספר "יצחק" וכנראה נשמט לו המילה לפני "יצחק" וצ"ל אור יצחק או משהו כזה
בקיצור אני שואל האם כבודו יודע איזה ספר של מרן הגריח"ס נקרא בשם משהו עם יצחק...
 
בדקתי באוצר החכמה וראיתי איזה ספר שמצטט את דבריו
ושלח לספר "יצחק" וכנראה נשמט לו המילה לפני "יצחק" וצ"ל אור יצחק או משהו כזה
בקיצור אני שואל האם כבודו יודע איזה ספר של מרן הגריח"ס נקרא בשם משהו עם יצחק...
אני מכיר ספר זכות יצחק והוא לפחות ב"ח
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון