• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מה מוביל חלק מחברי הפורום להתמקד בטפל ולא במהות

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
לפני כמה דקות נמחק פוסט שעסק בזמני הדלקת נרות חנוכה שע"י חברי מועצת חכמי התורה שליט"א בטיעון של "אינפלציית תארים"...
לצערי המגיבים חלקם "יהודים של בית מדרש" במקום לעסוק בתוכן ובמהות, להביא עוד מקומות וזמני הדלקה של גדולי ישראל, מראות ותיעודים דבר שגורם לרבים תחושת גאווה וחיבור פנימי לרבותינו שליט"א החליטו להתעסק בטפל-בתארים שנוספו מתוך כוונה טובה וטהורה לייקר ולכבד את רבותינו שליט"א,
בסוף צריך להתאים את עצמינו לדור השטוח "ולשחק את המשחק..."
אז מה אכפת להם מהריבוי תארים למה זה כל כך מפריע ולמה כל הזמן מתעסקים בשרשור זה ואחר בשטויות ובתוכן טפל, בואו נהיה גדולים ונכבד כ"א את מה שהשני כותב....
 
מה לעשות שיש תארים שגורמים לחוכא ואיטלולא.
למשל, בזמנו הרב שך זצ"ל היה נחשב למנהיג עולם הישיבות כי רבים רבים מראשי הישיבות היו תלמידיו, וכל בני הישיבות הכירו וידעו מי הוא "מרן ראש הישיבה" - הרב שך. לא היה צריך "הנדסת תודעה" זה היה דבר יותר מברור לעולם התורה דאז.
היום מנסים בכח להחיל שם "מרן וכו' ראשי קהילה בד"צ רה"י גדולה וקטנה, ולא יודעים שזה גורם לרמיסת כבוד התורה.
 
ואני לא בא לזלזל ח"ו בגדולתם בתורה של כל גדולי התורה וראשי הישיבות וכו'.
רק שא"א לומר על תלמיד חכם ושקדן גדול שהוא "ראש ישיבה" והוא באמת לא ראש ישיבה.

צריך לדעת שא"א להמציא ולהרבות תארים מופלגים וע"ז אמרו חז"ל שמתוך שבחו באים לידי גנותו.
 
לפני כמה דקות נמחק פוסט שעסק בזמני הדלקת נרות חנוכה שע"י חברי מועצת חכמי התורה שליט"א בטיעון של "אינפלציית תארים"...
לצערי המגיבים חלקם "יהודים של בית מדרש" במקום לעסוק בתוכן ובמהות, להביא עוד מקומות וזמני הדלקה של גדולי ישראל, מראות ותיעודים דבר שגורם לרבים תחושת גאווה וחיבור פנימי לרבותינו שליט"א החליטו להתעסק בטפל-בתארים שנוספו מתוך כוונה טובה וטהורה לייקר ולכבד את רבותינו שליט"א,
בסוף צריך להתאים את עצמינו לדור השטוח "ולשחק את המשחק..."
אז מה אכפת להם מהריבוי תארים למה זה כל כך מפריע ולמה כל הזמן מתעסקים בשרשור זה ואחר בשטויות ובתוכן טפל, בואו נהיה גדולים ונכבד כ"א את מה שהשני כותב....

כיון שאני הייתי הראשון להעיר באותו אשכול על הנושא, ארשה לעצמי להעיר כמה הערות:

1. אוי לנו שכך עלתה בימינו שכדי להתחבר בחיבור פנימי לרבותינו מצוקי ארץ שליט"א, ולחוש בהם גאווה, צריך לדעת או לבוא אל מקומות ההדלקה שלהם כביכול תורה היא וללמוד אנו צריכים. יתירה מזאת, חובתינו בני התורה תלמידיו של מרן רבינו הגדול זיע"א ללכת על פי ההלכה הצרופה, ואם איננו יכולים ללמוד בזמן הזה כמו שמעורר על כך מרן הראש"ל שליט"א, לפחות נקיים את המצווה כראוי, בהידור ובזמנה.

2. אי לכך, חברי הפורום הנכבד עוסקים במהות ולא בטפל, הטפל הוא עצם ההודעה על ההדלקה, המהות היא כבוד רבותינו שליט"א, שעודף התארים, ובייחוד חלוקתם (משל היה כאן איזה 'אנדנדינו'...) לא רק שאינו מכבדם אלא מוזיל ומשפיל את כבודם ומעמד בעיני כל צורב, כאשר מתוך אולי "כוונה טהורה" באים לכלל שיחות ונייעס מיותר ומבחיל.

3. חלילה אין לי ברמה האישית דבר אליך, כוונתך טהורה ורצונותיך טובים, אבל דווקא בגלל זה, צריך להעמיד את הדברים על דיוקם ואמיתתם. אם היה ניכר לעיניי שכוונתך שלילית, או אז לא הייתי שולח ידי אל המקלדת לענות לך. אטו בשופטני עסקינן?!?!

4. במקום שאנו נרד אל הדור השטוח והרדוד, ננסה בכוונותינו הטובות להעלותו ולרוממו, לייקרו ולכבדו, בואו נא וננסה לפרסם כאן שיעורים מיוחדים לימים קדושים אלו. שיחות מוסר משיבות נפש, או תוכניות חיזוק הנפוצות בכל אתר ואתר. ולא נתעסק ברדידות וברדודים למיניהם.

5. ויסלחו לי מי שרואה עצמו נפגע מאלו הדברים.
 
מה מגדיר 'רבותינו'?
גדול הדור זה הר"מ הזקן ביותר?
ישנם תחי"ם בינונים שזקנותם לא הופכת אותם לתחי"ם עצומים...
גם אם יש להם נכדים נמרצים...
וזה מה שמציק לאנשים, הכפיה, הבולשי"ט בלע"ז "מרן הגאון רבי ממנהיגי עולם" שהכל יודעים שמדובר לכל היותר בת"ח בינוני
 
גאוה ברבנינו הרגשתי אתמול והיום כשעברתי על הערותיו הנפלאות של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש מחפוד שליט"א על ספר בין ישראל לעמים הל' בישו"ג, וס' קדושת הארץ הל' חלה, של הגר"ד טהרני. בכמה עמודים מתגלה גאונותו הנפלאה בכל חלקי התורה, כל הערה פנינה, ממרחבי הראשונים והאחרונים, הנפוצים יותר והנפוצים פחות.
(זו הרגשה שאני מרגיש כל העת כשאני הוגה בספרי מרן זיע"א ובניו אחריו שליט"א, אבל אצל הגר"ש מחפוד זה היה אצלי עד עתה בהסתר, וכעת התגלה).
 
גאוה ברבנינו הרגשתי אתמול והיום כשעברתי על הערותיו הנפלאות של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש מחפוד שליט"א על ספר בין ישראל לעמים הל' בישו"ג, וס' קדושת הארץ הל' חלה, של הגר"ד טהרני. בכמה עמודים מתגלה גאונותו הנפלאה בכל חלקי התורה, כל הערה פנינה, ממרחבי הראשונים והאחרונים, הנפוצים יותר והנפוצים פחות.
(זו הרגשה שאני מרגיש כל העת כשאני הוגה בספרי מרן זיע"א ובניו אחריו שליט"א, אבל אצל הגר"ש מחפוד זה היה אצלי עד עתה בהסתר, וכעת התגלה).
ויהי לפלא
 
גאוה ברבנינו הרגשתי אתמול והיום כשעברתי על הערותיו הנפלאות של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש מחפוד שליט"א על ספר בין ישראל לעמים הל' בישו"ג, וס' קדושת הארץ הל' חלה, של הגר"ד טהרני. בכמה עמודים מתגלה גאונותו הנפלאה בכל חלקי התורה, כל הערה פנינה, ממרחבי הראשונים והאחרונים, הנפוצים יותר והנפוצים פחות.
(זו הרגשה שאני מרגיש כל העת כשאני הוגה בספרי מרן זיע"א ובניו אחריו שליט"א, אבל אצל הגר"ש מחפוד זה היה אצלי עד עתה בהסתר, וכעת התגלה).
דפח"ח.
 
מה מגדיר 'רבותינו'?
גדול הדור זה הר"מ הזקן ביותר?
ישנם תחי"ם בינונים שזקנותם לא הופכת אותם לתחי"ם עצומים...
גם אם יש להם נכדים נמרצים...
וזה מה שמציק לאנשים, הכפיה, הבולשי"ט בלע"ז "מרן הגאון רבי ממנהיגי עולם" שהכל יודעים שמדובר לכל היותר בת"ח בינוני
רבותינו אלו חברי מועצת חכמי התורה....
גדולי ומנהיגי דורינו אני אישית לא מבין בזה לפי הידוע לאורך הדורות מגדולי ישראל זי"ע הקב"ה מעמיד וקובע דמויות של גדולים בתורה במידות ויראה שאחריה הציבור נמשך והם אלו שמנהיגים את הציבור ולפי ראות עינינו אלו הם הדמויות שהוזכרו... ובייחוד מרא דארעא דישראל מרן שליט"א
(רק שה' מנהיג את עולמו בחוקי הטבע וזה נראה ע"י נכדים נמרצים וכו'...)
ובימות המשיח "האמת תהיה נעדרת"- וכפירוש רש"י תהיה האמת עדרים עדרים, כאשר אנו חוזים מול עינינו תהליך כזה שקורה...

בכל אופן אני לא יודע למי כוונת "ת"ח הבינוני..." שהדגשת, מה שברור שמזלזול בגדול ישראל כזה או אחר רק נפגעים (מניסיון...), וע"כ אני מוחה.
 
השיח הילדותי, שכל משפט נענה ב"אתה מזלזל בגדולי הדור ואני מוחה", לא מוביל לשום מקום.
אנחנו יהודים יראי ה' נאמנים לחכמי התורה לאו דוקא לגוף הפוליטי הקרוי מועצת חכמי התורה.


וכי הגאון האדיר מהר"ש בן שמעון, נהיה גדול בעיננו רק ברגע שנכנס למועצת?


ועוד נקודה,
כל הנושא שה' קובע דמויות בכל דור וכו' זה טענו גם חסידי ש"צ, וחסידי יעקב פראנק, וחסידי המזרחי, וחסידי הרצל וכו' וכו'
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
רבותי.
בואו נקדם הצעת חוק שלא להתעסק עם תארים יותר. ואם יש תואר או גריעת תואר שלא מתאימים, ומישהו מנסה לקדם משהו לא לענין, אפשר לדווח בדיווח, והמערכת תשנה ככל העולה על רוחה. ואין פוצה פה ומצפצף. שלא יהיה על זה שיח בכלל.
מה קרה כאן בחודשים האחרונים?! לאן אתם רוצים להגיע?!

ועוד דבר שהציעו לאחרונה ונראית הצעה טובה מאוד, שרק מי שהוכיח את עצמו תקופה ארוכה במילי דאורייתא, יוכל לפטפט מעט בחדר קפה, אבל לצערנו יש כאלה שהקפה שלהם התקרר מזמן והם לא מסוגלים לעזוב את החדר.

שמא תאמרו בבית המדרש נלמד וכאן נפטפט? התשובה א, לא לשכוח את הסלוגן פורום מורשת מרן - הפורום שלך לכל ענין תורני. ב, גם כאן עם כל הכבוד זה לא ללמוד, זה לדבר בלימוד, וגם במנוחה מותר לדבר בלימוד למי שאוהב תורה וזכה להרגיש את מתיקותה. ג, מותר לפטפט בחדר קפה, אבל לא להגזים, לשמור על רמה, ולא להאריך בדו שיח שטותיים. לשמור על הטעם הטוב.

הלוואי שיהיה לתועלת ויפול על אוזניים שומעות. לטובת כולנו. ומכאן ולהבא לחושבנא טבא.
 
רבותי.
בואו נקדם הצעת חוק שלא להתעסק עם תארים יותר. ואם יש תואר או גריעת תואר שלא מתאימים, ומישהו מנסה לקדם משהו לא לענין, אפשר לדווח בדיווח, והמערכת תשנה ככל העולה על רוחה. ואין פוצה פה ומצפצף. שלא יהיה על זה שיח בכלל.
מה קרה כאן בחודשים האחרונים?! לאן אתם רוצים להגיע?!

ועוד דבר שהציעו לאחרונה ונראית הצעה טובה מאוד, שרק מי שהוכיח את עצמו תקופה ארוכה במילי דאורייתא, יוכל לפטפט מעט בחדר קפה, אבל לצערנו יש כאלה שהקפה שלהם התקרר מזמן והם לא מסוגלים לעזוב את החדר.

שמא תאמרו בבית המדרש נלמד וכאן נפטפט? התשובה א, לא לשכוח את הסלוגן פורום מורשת מרן - הפורום שלך לכל ענין תורני. ב, גם כאן עם כל הכבוד זה לא ללמוד, זה לדבר בלימוד, וגם במנוחה מותר לדבר בלימוד למי שאוהב תורה וזכה להרגיש את מתיקותה. ג, מותר לפטפט בחדר קפה, אבל לא להגזים, לשמור על רמה, ולא להאריך בדו שיח שטותיים. לשמור על הטעם הטוב.

הלוואי שיהיה לתועלת ויפול על אוזניים שומעות. לטובת כולנו. ומכאן ולהבא לחושבנא טבא.
דפח"ח.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון