אברך מבני ברק
Well-known member
לפני ההקפות או אחרי?
כך נראה לענ"ד, אך לא שומעים לי...אצלינו (בית כנסת אליהו הנביא ב''ב) מוציא ס''ת להקפות בלי אמירת בריך שמיה, ואח''כ לפני שמגביהים את הס''ת אומרים בריך שמיה (את פתיחת ההיכל שפותחים בהקפות מוכרים, כך שלא מפסידים כלום)
כמדומני שזו העתקה ממחזור עוד יוסף חי.ציטוט מסדר ההקפות של רבי פנחס אבוחצירא (פקודת אלעזר) :
"כפי דעת הגרע"י זצוק"ל, והגר"מ אליהו זצוק"ל, והגרב"צ אבא שאול זצוק"ל. וכן אמר לי המקובל רבי שמואל דרזי זצוק"ל שראה לחכמי הדור הקודם. וכן הוא מנהג בית המדרש "בית אל" כיום בירושלים עד היום.
הדרך הנכונה ביותר, שמיד אחרי ההלל פותחים ההיכל ומוציאים ס"ת אחד כשהוא סגור, בלי אמירת יהי ה' אלוקינו עמנו וכו' (או בריך שמיה לנוהגים לאמרו) ומניחים הס"ת על התיבה, ואומרים הושענות בהקפת פעם אחת. ולאחר ההקפות מוכרים את העליות [מ"מ הנוהגים למכור את פתיחת ההיכל והעליות קודם ההושענות ואומרים בריך שמיה אין בזה איסור של הפסק (כך אמר לי חכם שמואל דרזי זצוק"ל)]. "
(אינני יודע האם דעת הגאונים הנ"ל היא לעניין הוצאת ס"ת סגור (כפי ההדגשות) או על כל הפסקה)
בפרט למבואר בבא"ח שהעיקר הוא הקפת התיבה.אצלנו כל פעם מוציאים ספר, מניחים על התיבה, ואח"כ מחזירים, אומרים קדיש ואז פותחים את ההיכל שוב עם בריך שמיה וכו', אבל כל שנה אני מעיר להם שעדיף לא לעשות ככה. גם טורח ציבור וגם לא מכובד לספר תורה.
ציטוט מסדר ההקפות של רבי פנחס אבוחצירא (פקודת אלעזר) :
"כפי דעת הגרע"י זצוק"ל, והגר"מ אליהו זצוק"ל, והגרב"צ אבא שאול זצוק"ל. וכן אמר לי המקובל רבי שמואל דרזי זצוק"ל שראה לחכמי הדור הקודם. וכן הוא מנהג בית המדרש "בית אל" כיום בירושלים עד היום.
הדרך הנכונה ביותר, שמיד אחרי ההלל פותחים ההיכל ומוציאים ס"ת אחד כשהוא סגור, בלי אמירת יהי ה' אלוקינו עמנו וכו' (או בריך שמיה לנוהגים לאמרו) ומניחים הס"ת על התיבה, ואומרים הושענות בהקפת פעם אחת. ולאחר ההקפות מוכרים את העליות [מ"מ הנוהגים למכור את פתיחת ההיכל והעליות קודם ההושענות ואומרים בריך שמיה אין בזה איסור של הפסק (כך אמר לי חכם שמואל דרזי זצוק"ל)]. "
כמדומני שזו העתקה ממחזור עוד יוסף חי.
לא כתב מתי אומרים בריך שמיה כשמוציאים את הספר סגור
נכון.לא כתב מתי אומרים בריך שמיה כשמוציאים את הספר סגור