• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מודעה שמסעירה את העולם החרדי בקברו של מרן אור העולם ומרן גדול הדור זיע"א!

אין לך מושג כמה אתה צודק!
ואני יסביר כי אני נמצא גם בעולם הליטאי, ואני יודע היטב מה זה עושה התארים האלה.
אצל הליטאים למשל שלכל אחד יש תואר משלו כמו "מרן המשגיח" או "ראש הישיבה" או "שר התורה" או "עמוד התפילה" אז בחור או אברך צעיר יודע שאפי' אם למשל הוא לא יצליח להיות "ראש הישיבה" אז לפחות הוא יהיה "מרן המשגיח" ואם לא כך אז הוא יהיה לפחות "שר התורה" או "עמוד התפילה" או "פוסק הדור" או משהו אחר או ר"מ או מק"ק אז יש לו שאיפות והוא יודע שתמיד צריך לפחות להרוויח משהו רוחני בחיים ולכן הוא לא נוטה לפזול למקומות של סט"א וחילוניות, אבל לצערינו הרב ואני אומר את זה עם כל הכאב שאצל הציבור הספרדי יש מושג או שאתה "חכם" או שאתה "מקובל" וזהו.... מה שקורה שבחור או אברך שיודע שהוא לא נמצא בתארים הכבדים האלה הוא נופל למשברים ודכאון עמוק עד שהוא נוטה לפזול למקומות אחרים של הסט"א ומתחיל להתלהב מתארים של "חייל צה"ל" או "סלב" וכדו' מהתארים של הסט"א והחילוניות... וד"ל, שהרבה בחורים נפלו רק בגלל שלא עודדו אותם לכיון שלהם וליעד להם בעולם אלא רוצים שיהיה או חכם או מקובל.... ומה שטוען הרה"ג יצחק משען שליט"א זה נכון שככה היה בדורות הקודמים ואין חולק בזה, אבל בפועל זה לא מתאים לימינו שהחילוניות גוברת והרבה חללים הפילה בר מינן וא"א לדעת כמה זה היה מציל הדבר הזה לתת לכל אחד את הדרך והכיוון שלו בחיים אפי' אם לא ייצא ממנו לא "חכם" ולא "מקובל".

על אלה אני בוכיה.
 
אין לך מושג כמה אתה צודק!
ואני יסביר כי אני נמצא גם בעולם הליטאי, ואני יודע היטב מה זה עושה התארים האלה.
אצל הליטאים למשל שלכל אחד יש תואר משלו כמו "מרן המשגיח" או "ראש הישיבה" או "שר התורה" או "עמוד התפילה" אז בחור או אברך צעיר יודע שאפי' אם למשל הוא לא יצליח להיות "ראש הישיבה" אז לפחות הוא יהיה "מרן המשגיח" ואם לא כך אז הוא יהיה לפחות "שר התורה" או "עמוד התפילה" או "פוסק הדור" או משהו אחר או ר"מ או מק"ק אז יש לו שאיפות והוא יודע שתמיד צריך לפחות להרוויח משהו רוחני בחיים ולכן הוא לא נוטה לפזול למקומות של סט"א וחילוניות, אבל לצערינו הרב ואני אומר את זה עם כל הכאב שאצל הציבור הספרדי יש מושג או שאתה "חכם" או שאתה "מקובל" וזהו.... מה שקורה שבחור או אברך שיודע שהוא לא נמצא בתארים הכבדים האלה הוא נופל למשברים ודכאון עמוק עד שהוא נוטה לפזול למקומות אחרים של הסט"א ומתחיל להתלהב מתארים של "חייל צה"ל" או "סלב" וכדו' מהתארים של הסט"א והחילוניות... וד"ל, שהרבה בחורים נפלו רק בגלל שלא עודדו אותם לכיון שלהם וליעד להם בעולם אלא רוצים שיהיה או חכם או מקובל.... ומה שטוען הרה"ג יצחק משען שליט"א זה נכון שככה היה בדורות הקודמים ואין חולק בזה, אבל בפועל זה לא מתאים לימינו שהחילוניות גוברת והרבה חללים הפילה בר מינן וא"א לדעת כמה זה היה מציל הדבר הזה לתת לכל אחד את הדרך והכיוון שלו בחיים אפי' אם לא ייצא ממנו לא "חכם" ולא "מל
לא נכון לשאו לזה ואם לא לזה תמיד צריך לשאוף לפסגה כמו חכמי הספרדים תמיד ויתר ויותר
אמנם ר' יצחק כהן אני חושב שיש תארים שכן צריך ולא בגלל הסיבה שעיני ישראל כתב ויש תארים שכן ויש שלו לדוגמה "עמוד התשובה" לרב אלבז פוסק הדור לרבי יצחק גאון הדור לרב מאזוז וכן ע"ז הסדר.
 
נערך לאחרונה:
לא נכון לשאו לזה ואם לא לזה תמיד צריך לשאוף לפסגה כמו חכמי הספרדים תמיד ויתר ויותר
אמנם ר' יצחק כהן אני חושב שיש תארים שכן צריך ולא בגלל הסיבה שעיני ישראל כתב ויש תארים שכן ויש שלו לדוגמה "עמוד התשובה" לרב אלבז פוסק הדור לרבי יצחק גאון הדור לרב מאזוז וכן ע"ז הסדר אבל התארם שכתבת לעייל נלע"ד במחילה מכת"ר שליט"א שאינם נכונים

ככה היום מדברים!

קדש ורחץ כרפס יח"צ - מגיד ודי למבין.
 
חזור
חלק עליון