• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מילוי לוטו

ראיתי בעבר פרסום על מנוי למפעל הפיס (משהו מיוחד שמותאם לציבור החרדי) שכתוב שם שניתן לשלם מכספי מעשר!
נשמח אם תמצא לנו, נראה על מה מדובר והאם התנאים שלהם הם שהכסף הולך לצדקה בלבד.
לע"ע הצלחתי להשיג את זה.
אולי בהמשך אעלה צילום ברור יותר אם יהיה צורך בכך.
לוטו ממעשרות 1.jpgלוטו ממעשרות 2.jpg
 
דיברתי עם הרב אברהם יוסף שבוע שעבר ושאלתי אותו מה לגבי השמועה שמרן זצ"ל חזר בו ואמר לי שזה שקר וכזב.
אמר שדיבר איתו, הסביר לו את הפרטים ונשאר בדעתו כביביע אומר.
 
כמו כן רציתי לשאול לדעתם הרמה של חברי הפורום
כי לכאורה מה זה משנה כמה אחוזים הולכים לצדקה בפשטות הכל תלוי בגמירות דעת של הממלא לוטו ומאחר ורוב הממלאים חילונים להם לא משנה אם הולך לצדקה ואדרבה איפכא כנודע פעילות מפעל הפייס הינה לתועלת הציבור הכללי [פוק חזי כמה מבנים וכו' וכו' נבנים לתועלת הציבור הכללי [וגם החרדי] החל בגני ילדים וכלה בבתי אבות] כך שאדרבה חלוני שממלא לוקח בחשבון שאף אם לא זכה הרי תרם 'לחיי הקהילה' ולפ''ז לכאורה אין לחוש לאסמכתא אצלם [והרי זה דומה למצב בו 90 אחוז מהכסף היה הולך לצדקה שודאי שלציבור החרדי היה גמירות דעת אז כך זה אצלם] ואף חרדים שממלאים או שהם אשכנזים ולהם אין בעיה או ספרדים שסומכים על המתירים [שו''ת נזר כהן ועוד] ובפשטות אף לי כזוכה לא אמורה להיות בעיה לקחת מהם את הכסף וגם אם כן הרי זה בטל ברוב של היתר כאמור [ועי' ביצה לט ויש להאריך ואכ''מ]
אשמח לתשובתם של חברי הפורום כי לכאורה יש בסברא זו לענ''ד כר נרחב להתיר
 
כמו כן רציתי לשאול לדעתם הרמה של חברי הפורום
כי לכאורה מה זה משנה כמה אחוזים הולכים לצדקה בפשטות הכל תלוי בגמירות דעת של הממלא לוטו ומאחר ורוב הממלאים חילונים להם לא משנה אם הולך לצדקה ואדרבה איפכא כנודע פעילות מפעל הפייס הינה לתועלת הציבור הכללי [פוק חזי כמה מבנים וכו' וכו' נבנים לתועלת הציבור הכללי [וגם החרדי] החל בגני ילדים וכלה בבתי אבות] כך שאדרבה חלוני שממלא לוקח בחשבון שאף אם לא זכה הרי תרם 'לחיי הקהילה' ולפ''ז לכאורה אין לחוש לאסמכתא אצלם [והרי זה דומה למצב בו 90 אחוז מהכסף היה הולך לצדקה שודאי שלציבור החרדי היה גמירות דעת אז כך זה אצלם] ואף חרדים שממלאים או שהם אשכנזים ולהם אין בעיה או ספרדים שסומכים על המתירים [שו''ת נזר כהן ועוד] ובפשטות אף לי כזוכה לא אמורה להיות בעיה לקחת מהם את הכסף וגם אם כן הרי זה בטל ברוב של היתר כאמור [ועי' ביצה לט ויש להאריך ואכ''מ]
אשמח לתשובתם של חברי הפורום כי לכאורה יש בסברא זו לענ''ד כר נרחב להתיר
השאלה היא מה היה עושה אם היה יודע ב100% שלא יזכה, האם בכל זאת היה ממלא?! הרי ודאי שלא. וא"כ נמצא שכל מה שממלא הוא משום האסמכתא.
 
השאלה היא מה היה עושה אם היה יודע ב100% שלא יזכה, האם בכל זאת היה ממלא?! הרי ודאי שלא. וא"כ נמצא שכל מה שממלא הוא משום האסמכתא
נכון אבל אם כך מה משנה אם מפעל הפייס נותן לצדקה הרי ביננו אם היה יודע מאה אחוז שלא יזכה וכי היה ממלא ברור שלא גם אם יש צדקה [הצדקה זה כמו פרס תנחומים... לא זכית לפחות הכסף הלך לצדקה] אבל מראש כולם חושבים על הכסף ואם היו יודעים שלא יזכו מאה אחוז לא היו ממלאים
 
עי' ויען שמואל שציין הרב קודם וראה כי מה שמרן זיע"א הקל בזה זו אינה דעתו ממש אלא הרוצה לסמוך על המקילים יכול, ואין הספר לפני עכשיו.
 
דיברתי עם הרב אברהם יוסף שבוע שעבר ושאלתי אותו מה לגבי השמועה שמרן זצ"ל חזר בו ואמר לי שזה שקר וכזב.
אמר שדיבר איתו, הסביר לו את הפרטים ונשאר בדעתו כביביע אומר.
וכן דעת הרב בוטבול שמרן חזר בו מההיתר כמובא בס' מגיד הרקיע ח''ב
 
חזור
חלק עליון