• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

מישהו יכול לשלוח זה למגיהים של הילקו"י?

יוסף דהן

Well-known member
נתבקשתי ממחבר ברכה נאמנה:
לר' יוסף
ראה בתשובה שלחת לי בענין ברכת הטורטיה מגיליונות הספר החדש של הראש"ל, כפי הנראה שהרב הבין שהטורטיה הנמכרת בחניות לא עוברת אפיה כלל ונמכרת בצק וכל אחד בבית מחליט לאפות או לטגן וע"ז כתב שעל הסוג שעובר אפיה יש לברך המוציא ועל סוג העובר טיגון מעיקר הדין מזונות ודינו כדין נכתב בשו"ע קסח יג שירא שמים יאכל בתוך סעודה.
אמנם כבר הדגשתי בספר שהטורטיה עוברת אפיה לפחות 70-75% וראויה לאכילה אף כמות שהיא ואף ניתנת כך לאכילה כמות שהיא (בצבא וכדומה) וגם יש קונים ואוכלים כך בבתים לכן באנו לדברי השו"ע קסח סעיף י, שתלוי בכמות שמטגן אם פחות מכזית יש לברך מזונות ויותר מכזית יש לברך המוציא, אלא שבנד"ד אם ממלאים את הטורטיה (כפי המצוי בד"כ וכפי הנראה שגם במפעל דעתם בייצור על זה) ועושים קטנים שניכר שנעשה לעראי יש לברך מזונות (אף ללא טיגון) עפ"י דברי הביה"ל סו"ס קסח.
כמו"כ בתשובה של הרב כתב שיש סוגים שניכר בהם השמן ועליהם יש לברך מזונות, אמנם כפי הידוע לי עד כה אין סוג כזה אלא יש סוגים בהכשר הרב לנדא וחלק של הכשר העדה החרדית ששמים בעיסה מי פירות וניכר הטעם [כפי שבדקנו עם המון אברכים שטעמו סוג זה] ועליהם אה"נ יש לברך מזונות ולכן כל אחד יטעם את הסוג המוגש לפניו וע"פ זה יקבע את ברכתו.
אבקש מכבודו לשלוח למגיהים של הילקוט יוסף החדש להעיר את מה שכתבתי להראש"ל.
לכבוד התורה ולומדיה.
יאיר נאמן
 

קבצים מצורפים

  • 1696977933104.png
    1696977933104.png
    70.7 KB · צפיות: 10
נתבקשתי ממחבר ברכה נאמנה:
לר' יוסף
ראה בתשובה שלחת לי בענין ברכת הטורטיה מגיליונות הספר החדש של הראש"ל, כפי הנראה שהרב הבין שהטורטיה הנמכרת בחניות לא עוברת אפיה כלל ונמכרת בצק וכל אחד בבית מחליט לאפות או לטגן וע"ז כתב שעל הסוג שעובר אפיה יש לברך המוציא ועל סוג העובר טיגון מעיקר הדין מזונות ודינו כדין נכתב בשו"ע קסח יג שירא שמים יאכל בתוך סעודה.
אמנם כבר הדגשתי בספר שהטורטיה עוברת אפיה לפחות 70-75% וראויה לאכילה אף כמות שהיא ואף ניתנת כך לאכילה כמות שהיא (בצבא וכדומה) וגם יש קונים ואוכלים כך בבתים לכן באנו לדברי השו"ע קסח סעיף י, שתלוי בכמות שמטגן אם פחות מכזית יש לברך מזונות ויותר מכזית יש לברך המוציא, אלא שבנד"ד אם ממלאים את הטורטיה (כפי המצוי בד"כ וכפי הנראה שגם במפעל דעתם בייצור על זה) ועושים קטנים שניכר שנעשה לעראי יש לברך מזונות (אף ללא טיגון) עפ"י דברי הביה"ל סו"ס קסח.
כמו"כ בתשובה של הרב כתב שיש סוגים שניכר בהם השמן ועליהם יש לברך מזונות, אמנם כפי הידוע לי עד כה אין סוג כזה אלא יש סוגים בהכשר הרב לנדא וחלק של הכשר העדה החרדית ששמים בעיסה מי פירות וניכר הטעם [כפי שבדקנו עם המון אברכים שטעמו סוג זה] ועליהם אה"נ יש לברך מזונות ולכן כל אחד יטעם את הסוג המוגש לפניו וע"פ זה יקבע את ברכתו.
אבקש מכבודו לשלוח למגיהים של הילקוט יוסף החדש להעיר את מה שכתבתי להראש"ל.
לכבוד התורה ולומדיה.
יאיר נאמן
@ישראל ...
 
חזור
חלק עליון