• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

מי הוסיף לוידוי הגדול את המילים "ברוך הוא וברוך שמו לא ענינו"

ישועה ורחמים

Well-known member
ידועה דעת מרן הרב עובדיה זצ"ל בשו"ת יחוה דעת ח"ד לדלג מילים אלו, מחמת שאינו חיוב מעיקר הדין ויש קהילות שאינם אומרות זאת כלל. ומרן שליט"א הזכיר זאת באחד השיעורים.
אך תמהני, שהרי הראשון שהזכיר לומר ברוך הוא וברוך שמו הוא הרא"ש, כפי שהביא בנו הטור, והרי רב נסים גאון מחבר הוידוי קדם לו בזמן זמנים טובא. אם כן , איך הגיע הנוסח הזה לתוך הוידוי?

יש לי צד שזה תוספת של החמדת ימים, אבל עדיין צריך בירור.
 
ידועה דעת מרן הרב עובדיה זצ"ל בשו"ת יחוה דעת ח"ד לדלג מילים אלו, מחמת שאינו חיוב מעיקר הדין ויש קהילות שאינם אומרות זאת כלל. ומרן שליט"א הזכיר זאת באחד השיעורים.
אך תמהני, שהרי הראשון שהזכיר לומר ברוך הוא וברוך שמו הוא הרא"ש, כפי שהביא בנו הטור, והרי רב נסים גאון מחבר הוידוי קדם לו בזמן זמנים טובא. אם כן , איך הגיע הנוסח הזה לתוך הוידוי?

יש לי צד שזה תוספת של החמדת ימים, אבל עדיין צריך בירור.
שאלה מעניינת,מצטרף לשאלה!
 
חזור
חלק עליון