זבחים (קא, ב-קב, א) מרים מי הסגירה, אם תאמר משה הסגירה - משה זר הוא, ואין זר רואה את הנגעים, ואם תאמר אהרן הסגירה אהרן קרוב הוא ואין קרוב רואה את הנגעים, [אלא הקב"ה].
והקשה המהרש"א שעל משה ג"כ יכלה הגמ' לומר שהוא קרוב; ותירץ שהאמת קאמר.
ועי' חוט המשולש עה"ת כמה חשבונות לתרץ קושיא זו.
והמאיר עיני חכמים (מאוסטרובצא) מתרץ, שהנה המהר"ל כתב שבמתן תורה לא היה דין גר שנתגייר כקטן שנולד דמי, כיון שהיה זה גיור בעל כרחם שכפה עליהם הר כגיגית,
ולפי"ז משה רבינו שהיה עם הקב"ה כלפיו לא היה כפייה, והוא כן נחשב כקטן שנולד, וממילא אין לו קורבה, עכ"ד.
והקשה המהרש"א שעל משה ג"כ יכלה הגמ' לומר שהוא קרוב; ותירץ שהאמת קאמר.
ועי' חוט המשולש עה"ת כמה חשבונות לתרץ קושיא זו.
והמאיר עיני חכמים (מאוסטרובצא) מתרץ, שהנה המהר"ל כתב שבמתן תורה לא היה דין גר שנתגייר כקטן שנולד דמי, כיון שהיה זה גיור בעל כרחם שכפה עליהם הר כגיגית,
ולפי"ז משה רבינו שהיה עם הקב"ה כלפיו לא היה כפייה, והוא כן נחשב כקטן שנולד, וממילא אין לו קורבה, עכ"ד.