מכשול חמור בשמירת שבת

ישנו יהודי בשם .... שמוסר שיעורים בבית כנסת בלוד או באחיסמך (מעלה את השיעורים שלו בפורום לתורה)
ומשכנע שם יהודים תמימים שאפשר לעשות מלאכות לכתחילה אחרי שקיעת החמה בערב שבת .
כידוע, אף שמרן הרב עובדיה הרבה לעורר להחמיר כשיטת ר"ת, אולם לא התיר ח"ו להקל כדבריו, במיוחד באיסור סקילה.
אולי מישהו יכול לדבר עם הרב יצחק יוסף שייתיחס לעניין, יש פה מכשול חמור של הכשלת יהודים תמימים בחילול שבת ח"ו
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אני לא יודע כמה אנשים מקשיבים שם
אבל זה נשמע שמדובר ביהודים תמימים, והוא אומר להם גם שכך היתה דעתו של מרן הרב עובדיה
אבל גם חילול שבת של יהודי אחד זה חמור מאוד ..
 
אני לא יודע כמה אנשים מקשיבים שם
אבל זה נשמע שמדובר ביהודים תמימים, והוא אומר להם גם שכך היתה דעתו של מרן הרב עובדיה
אבל גם חילול שבת של יהודי אחד זה חמור מאוד ..
בודאי חילול שבת של יחיד הוא חמור. אך צריך לזכור שכעת שלא מוכר ולא שומעים ממנו אולי יהיה אחד שיקשיב אך אם נעורר את זה כבר יהיה מפורסם וככל הנראה יותר מאחד יקשיב. [אפילו לשמע נימוקים משכנעים להיפך]. ולכן צודק הרב @מרפסן איגרי בהערתו.
 
בעבר הייתי קורא תשובות של כל מיני אברכים (שניכר שהם צעירים או לפחות מתנהגים כצעירי הצאן שלא הגיעו להוראה, כפי שהגדיר אותם מרן זיע"א בספריו) שכתבו תשובות מקוממות, לשנות את כל העולם, כביכול שכולם אינם חכמים ואינם יודעים את התורה, ורק הם הגיעו לכס ההוראה ורק הם זכו לכוון לאמיתה של תורה, ורק הם ראו את הראשונים, וכהנה טענות.
בעבר רציתי לכתוב מאמר מקיף להוכיח את טעויותיהם הרבות, ואיך שלשונם חלקלקה ומכשילה, כביכול מצאו מציאה חדשה שעד היום לא ידעו, או שהם מסבירים הסבר עקום בראשונים ומסתירים את עקמימותם, ולפי זה כתבו לשנות את המנהג, וגם דוחפים את סברת כרסם כדי שמהלך הסוגיא תצא כפי שהם רוצים

אחרי זמן שבתי בי, שבין כך או כך, מתי מעט קוראים את תשובותיהם, ויותר מעט מהם משנים את מעשיהם על פי התשובות הללו
אם כותבים מאמרים כדי לחלוק עליהם נותנים להם יד ומראים בזאת שיש בדבריהם עיקר שיש מה לדון בו, וגם ע"י כן יותר אנשים יקראו את התשובות הללו ויתבלבלו בחושבם שהם צודקים


כדי שלא יחשבו שאני מגזים, אתן דוגמא אחת מיני רבות-
אחד מגדולי האברכים הללו, כתב בספרו הלכה למעשה, שיש לחשב את זמני היום לפי שיטת הגר"א (ק"ש תפילה וכד') בין בדאורייתא בין בדרבנן, בין לקולא ובין לחומרא
וזאת כי הוא המציא שכך דעת רוב הראשונים
אבל עיקר טענתו, שבמציאות רואים כמו הגר"א, בימי תשרי וניסן הזמנים שווים ויש י"ב שעות יום וי"ב לילה, אפשר להגיע לכך רק לפי שיטת הגר"א
השקר הגדול הוא, שהוא לא מצא ולא כלום. כי את הטענה הזאת כבר כתבה הלבוש והגר"א בעצמו. והוא מצייר את הזה כאילו הוא מצא חידוש מהגניזה בקהיר או מתחת לבלטות. (לעצם הדין ראיתי שיש מיישבים קצת בדוחק, אבל בכל זאת ישנם כמה ראשונים בשיטת המג"א, כך שזו מחלוקת ראשונים וצריך איכשהו לתרץ)
 
ישנו יהודי בשם .... שמוסר שיעורים בבית כנסת בלוד או באחיסמך (מעלה את השיעורים שלו בפורום לתורה)
ומשכנע שם יהודים תמימים שאפשר לעשות מלאכות לכתחילה אחרי שקיעת החמה בערב שבת .
כידוע, אף שמרן הרב עובדיה הרבה לעורר להחמיר כשיטת ר"ת, אולם לא התיר ח"ו להקל כדבריו, במיוחד באיסור סקילה.
אולי מישהו יכול לדבר עם הרב יצחק יוסף שייתיחס לעניין, יש פה מכשול חמור של הכשלת יהודים תמימים בחילול שבת ח"ו
הרב עובדיה פסק כרת למוצאי שבת ולא בערב שבת
 
אחד מגדולי האברכים הללו, כתב בספרו הלכה למעשה, שיש לחשב את זמני היום לפי שיטת הגר"א (ק"ש תפילה וכד') בין בדאורייתא בין בדרבנן, בין לקולא ובין לחומרא
נראה שאני יודע למי כבודו מתכוין - מצורף.
וזאת כי הוא המציא שכך דעת רוב הראשונים
למה אתה ממציא שהוא המציא. ראה המצורף, במה שכתב בזה בטוב טעם ודעת, ולא 'המציא' ולא כלום.
השקר הגדול הוא, שהוא לא מצא ולא כלום. כי את הטענה הזאת כבר כתבה הלבוש והגר"א בעצמו. והוא מצייר את הזה כאילו הוא מצא חידוש מהגניזה בקהיר או מתחת לבלטות.
אם אתה מתכוין להנ"ל, כל דבריך אינם נכונים כלל. הוא לא צייר את זה כאילו הוא מצא את זה וכו', אלא הביא את דברי הלבוש והאריך לחזק את העניין מעוד פוסקים ע"ש, וחבל שמזדרזים להשיג.
ויותר מעט מהם משנים את מעשיהם על פי התשובות הללו
אינו נכון, ורבים משנים את מעשיהם על פי מאמריו כפי שאמר לי המחבר על פי התגובות שמקבל מכמה וכמה ת"ח בכל מיני נושאים שהוא דן בהם.
[הבהרה: אינו הרב הנידון בפתיחת האשכול לגבי עשיית מלאכה אחר השקיעה קודם ר"ת].
 

קבצים מצורפים

  • חישוב שעות היום.pdf
    88.3 KB · צפיות: 30
וחבל שמזדרזים להשיג
אחרי שהוא היה כאן בפורום זמן רב ועמדנו היטב על טבעו ומדותיו, ואחרי שקראתי הרבה מתשובותיו איני חושב שאתה צודק בזה אלא כפי שאמרתי, מדובר על סגנון של תשובות שקודם כל מסמנים את המטרה ואח"כ כותבים, ולא משנה מה יהיה ומה יאמרו תמיד הוא יצא צודק, ולכן אני לא מתכוון להכנס לויכוח כדי להראות את אמיתת הדברים הללו, אלא תורה מונחת בקרן זוית כל הרוצה לבוא ולבדוק יבדוק ויווכח בזה (אחד ההוכחות לזה, שלא פעם הוא מביא את שני הצדדים, בצד שהוא רוצה לפסוק הוא לא מקמץ אפילו באות אחת בציטוטים של ראשונים ואחרונים, ובצד השני חוסך הרבה דיו, מביא כמה ראשונים בודדים וכותב 'ועוד' ודי בזה)
 
אחרי שהוא היה כאן בפורום זמן רב ועמדנו היטב על טבעו ומדותיו, ואחרי שקראתי הרבה מתשובותיו איני חושב שאתה צודק בזה אלא כפי שאמרתי, מדובר על סגנון של תשובות שקודם כל מסמנים את המטרה ואח"כ כותבים, ולא משנה מה יהיה ומה יאמרו תמיד הוא יצא צודק, ולכן אני לא מתכוון להכנס לויכוח כדי להראות את אמיתת הדברים הללו, אלא תורה מונחת בקרן זוית כל הרוצה לבוא ולבדוק יבדוק ויווכח בזה (אחד ההוכחות לזה, שלא פעם הוא מביא את שני הצדדים, בצד שהוא רוצה לפסוק הוא לא מקמץ אפילו באות אחת בציטוטים של ראשונים ואחרונים, ובצד השני חוסך הרבה דיו, מביא כמה ראשונים בודדים וכותב 'ועוד' ודי בזה)
תסלח לי, אבל לאחר שהתברר מה שכתבת לעיל, אינך נאמן בשם רע עד שתביא עוד 'דוגמא' כזו.
 
נערך לאחרונה:
אחרי שהוא היה כאן בפורום זמן רב ועמדנו היטב על טבעו ומדותיו,
ובכן, לא ידעתי שהיה כאן בפורום, אבל טבעו נעים ביותר, ומידותיו מופלאות, ומקבל האמת ממי שאמרה.
וכל דבריך מרפסן איגרי ממש...
ואחרי שקראתי הרבה מתשובותיו איני חושב שאתה צודק בזה אלא כפי שאמרתי, מדובר על סגנון של תשובות שקודם כל מסמנים את המטרה ואח"כ כותבים,
הבל הבלים ממש. הוא יסודי ביותר, ונוגע בעומק ושורש הדברים בלא דעות קדומות, בתורת קדמוננינו ז"ל.
ולא משנה מה יהיה ומה יאמרו תמיד הוא יצא צודק, ולכן אני לא מתכוון להכנס לויכוח כדי להראות את אמיתת הדברים הללו, אלא תורה מונחת בקרן זוית כל הרוצה לבוא ולבדוק יבדוק ויווכח בזה
אכן, אמיתת הדברים שהוא נושא ונותן ביושר, שואל לענין ומשיב כהלכה.
(אחד ההוכחות לזה, שלא פעם הוא מביא את שני הצדדים, בצד שהוא רוצה לפסוק הוא לא מקמץ אפילו באות אחת בציטוטים של ראשונים ואחרונים, ובצד השני חוסך הרבה דיו, מביא כמה ראשונים בודדים וכותב 'ועוד' ודי בזה)
פיטומי מילי בעלמא. ודי בזה.

ואולי כבר הגיע הזמן להבין, שכשם שאין פרצופיהן שוין כך אין הדיעות שוות, וכל אחד לפי דעתו מה שזיכוהו מן שמיא.
 
חזור
חלק עליון