• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מכשיר חכם

מכשיר כשר כמובן, אך לא לשיחות בלבד.

  • ב"ה אני מחזיק רק בטלפון לשיחות

    קולות: 29 93.5%
  • ב"ה לצורך פרנסתי קיבלתי היתר מהרב שלי ואני הולך עם מכשיר ומשתמש בו רק לצורך העבודה

    קולות: 1 3.2%
  • כולם... מעודכנים, כולם... צדיקים, וכולם ... הולכים עם זה אז גם לי מותר, כמובן שלא שאלתי אף אחד.

    קולות: 1 3.2%
  • בכלל הרבנים מקבלים כסף מועדת הרבנים ולכן אינם מאשרים מכשיר חכם שאין בו בעיה

    קולות: 0 0.0%

  • סה"כ בוחרים
    31

דודצ'ע

Active member
ברור לי הדבר שרובם ככולם של יושבי הפורום הרי הם מהעידית שבעידית, אך לצורך סקר גרידא האם צודקים העמי הארצות שרוב הציבור החרדי כבר נוהה אחר המודה הכללית הבאתי כאן שאלות אלו, ואין שום חובה לענות ולהשתתף, בתודה מראש.
 
לא הבנתי כ''כ את הסקר, אבל תמיד הסתפקתי בכל הנידון שהזכיר מרן הראש''ל שליט''א בתחילת השיעור השבועי האחרון בעניין פסול לש''צ אדם שמחזיק מכשיר פרוץ ולא כשר (ומאי טעמא?) משום הפריצות לדברי עבירה
ומה הדין של כל אותם המחזיקים את המכשירים שיש בו גישה לאינטרנט ושימוש באפליקציות כשרות מהפליי כשר או אפ' ווצאפ ואפ' לדפדפן אלא שבכולם יש את החותמת של כשרות וגם מוגנים וחסומים לשאר דברים (ובמבוגרים עסקינן דלא גזרינן שיטרח כ''כ כדי לפרוץ אותו) ? 😯
 
ומה הדין של כל אותם המחזיקים את המכשירים שיש בו גישה לאינטרנט ושימוש באפליקציות כשרות מהפליי כשר או אפ' ווצאפ ואפ' לדפדפן

פסול לש''צ אדם שמחזיק מכשיר פרוץ ולא כשר

ובמבוגרים עסקינן דלא גזרינן שיטרח כ''כ כדי לפרוץ אותו
א. גם בלא לפרוץ יש פריצות.
ב. כשר יש רק אחד.
ג. גם במבוגרים חיישינן. ואיך אפוטרו' וכו'
 
במחכ"ת. האם מותר לגבר לראות אשה לבושה בצניעות?
התשובה היא לא שהרי הגמרא מצינת את האפשרות היחידה שגבר ראה אשה רק בקרן זוית.
וא"כ גם אם אין ממש פריצות במובן החילוני של המילה עדין זה אסור.
יתירה מכך אם יש גישה לתקשר עם נשים דרך הוצאפ וכדו' הרי זה אסור.
לכן כל מי שיגיד שאין פריצות בתומך/ מוגן /מפוקח / מושגח /מסונן /מצונן /מקורר/חולה וכל גווני דשרץ , אז אחת מהשנים, או שאין לו טלפון כזה או שהיראת שמים שלו התרופפה ומה שעל פי ההלכה אסור אצלו זה נחשב מותר...
על פי הסקר הנ"ל נראה שכל חברי הפורום שייכים לקבוצה הראשונה ברוך השם!!
 
להלן הסבר לכוונתי בציון דברי הגמרא הנ"ל שהזכרתי מתוך פורטל הדף היומי

הרב דוד כוכב
חידושים וביאורים​


לאסתכולי מי שרי?​

עבודה זרה דף כ ע"א​


"מעשה ברבן שמעון בן גמליאל שהיה על גבי מעלה בהר הבית, וראה עובדת כוכבים אחת נאה ביותר, אמר: מה רבו מעשיך ה'!
ואף רבי עקיבא ראה אשת טורנוסרופוס הרשע...
ולאסתכולי מי שרי? מיתיבי: ונשמרת מכל דבר רע - שלא יסתכל אדם באשה נאה ואפילו פנויה, באשת איש ואפילו מכוערת, ולא בבגדי צבע של אשה...
קרן זוית הואי".


צריך ביאור, מה היה קשה לגמרא עד שנצרכה לומר שהמעשה היה בקרן זוית, הרי ודאי שאותם חכמים לא הביטו באותן נשים בהסתכלות יתירה או כדי להנות. והלא דבר רגיל הוא שההולך במקום הומה רואה גם נשים.

ואין לומר דכיון שהתפעל רשב"ג מיופיה עד שאמר עליה מה רבו מעשיך ה', נחשב זה הנאה (שו"ת אגרות משה או"ח חלק א סימן מ), שהרי אמרו במסכת ברכות דף כ ע"א:
"רב גידל הוה רגיל דהוה קא אזיל ויתיב אשערי דטבילה, אמר להו: הכי טבילו והכי טבילו. אמרי ליה רבנן: לא קא מסתפי מר מיצר הרע? אמר להו: דמיין באפאי כי קאקי חיורי (אווזים לבנים. רש"י)".
והלא ברבורים לבנים הן עופות נאים מאוד, ועם זאת אין בהבטה בהם משום הנאת הרהור. ומניין לגמרא להקשות 'מי שרי' ולהטיל אשמה ברשב"ג ור"ע שלא עשו כדין?

ואין לפרש שאין די בשבריר רגע כדי להבחין שזו אשה נאה ביותר עד כדי בכיה וברכה (ראה בשו"ת יביע אומר חלק ו או"ח סימן יג, ג), שאם כן מה מתרצת הגמרא "קרן זוית הואי", הרי בודאי מיד הפנו את מבטם.

לכן הסיקו מכאן כמה מחברים (ראה ביביע אומר שם, ובספר הסתכלות בהלכה פוטאש) שמדברי הברייתא "באשת איש ואפילו מכוערת" הוכיחה הגמרא שאסור לראות אשת איש, וכן נשים האסורות עליו בלאו (שו"ע אה"ע כא סוף סעיף א', וראיה מכאן. עוד ראיה הביא בבהגר"א שם) אפילו בלא שום הנאה, שהרי אין שום הנאה בהבטה במכוערת. לכן כאשר אדם ההולך בשוק רואה לפניו כמלא עיניו אשה הולכת לקראתו, עוד טרם יכול הוא להבחין אם נאה היא או מכוערת, עליו להשפיל את עיניו ולהשתדל שלא לראותה כלל. ולכן הוכרחה הגמרא לבאר שקרן זוית הואי, שהרי בכוונה באה להכשיל את רבי עקיבא, כתיאור רש"י תוספות והר"ן במסכת נדרים דף נ ע"ב.
 
יהיה יותר ברור אם תפרט היכן זה מצוי בדיוק, אני מבין שאתה מתכוון בתמונות של המשתמשים בווצאפ או בדפדוף ברשת האינטרנט.... אבל מיירי במוגנים והם מצנזרים תמונות של נשים לא?
לכן כל מי שיגיד שאין פריצות בתומך/ מוגן /מפוקח / מושגח /מסונן /מצונן /מקורר/חולה וכל גווני דשרץ , אז אחת מהשנים, או שאין לו טלפון כזה או שהיראת שמים שלו התרופפה ומה שעל פי ההלכה אסור אצלו זה נחשב מותר...
עם כל הכבוד ליראת שמיים שלך וכו'... עכ''פ אליבא דהלכתא השווה לכל נפש אני אשמח לשמוע את חוות דעתם של רבותינו הפוסקים ובראשם מרן מלכא רבינו עובדיה והמשנה למלך מרן הראש''ל רבנו יצחק יוסף שליט''א בעניין זה הן בע''פ וכ''ש בכתב. מה שזכורני שראיתי בשעתו בקובץ משנת יוסף שדן בכל זה סביב האייפון, ולא אעלה את כל החששות שהעלתם, וסיים שהעיקר שהוא עבר אצל מומחים שבדקו שאין בו גישה לפריצות, ואני יחפש את המכתב שלו לשם דיוקם של דברים, עכ''פ משם משמע שלא מוסיפים חששות מעצמנו, שבכל דבר יכול להיות אין ספור של חששות והחכמה ובכוח בפסיקת ההלכה לדעת לשקול בפלס עד היכן יש מקום לחשוש...
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון