• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מכתב גלוי לרבי יקותיאל אוהב ציון, היזהר שלא תיקרא תלמיד המבעט ברבותיו

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

יצחק משען

Well-known member
ב''ה
ב''ה למעלת כבוד מודעי משכבר הימים כרכא דכולא ביה, ב'ן פור'ת יוסף, ח''ר יקותיאל אוהב ציון נר''ו, בעל ספר שו''ת יעלת חן, זכר עשה ועו''ס
ראה ראיתי אשר נטית גלילי ידיך במכתב גלוי עם תוכחת מגולה ואהבה מסותר'ת למרן חמדת ישראל רבינו יצחק יוסף שליט''א, ובאו בדבריך תוכחה על אשר אמר שהמשנה ברורה אינו לספרדים רק לאשכנזים
ומלבד שכל דבריך קשים כעשן לעינים וכחומץ לשינים, מחמת שכבר דברים אלו נאמרו על ידי מרן רשכב''ג רבינו עובדיה זיע''א במקהלות עם בכנס הקודם של דירשו, ורבינו יצחק מה כי תלין עליו
עוד בה, שרבינו יצחק נתן כמה וכמה דוגמאות לדבריו שבהם נטה המשנ''ב קו מפסיקת הספרדים שלא כדעת מרן השו''ע
ועלית על כולנה שמרן רבינו יצחק כלל וכלל לא פגע בכי הוא זה בכבוד המשנ''ב, ומי הוא זה אשר יכסה השמש בכברה, הרי במו פיו אמר שזה הספר היסודי שחייבים ללמוד, ורק לפקוח עין לראות שכל ההלכות עולות בקנה אחד עם פסיקת מרן ותו לא, ואטו גם על זה צריך הבהרה
אך עתה באתי על 2 נקודות אחרות לגמרי, דהנה אין ספק שעצם הגישה הזו שתלמיד יבוא ויטיף מוסר לרבו, פסולה לחלוטין, וידעתי גם ידעתי שכבוד מעלתך נקרא אב''ד טובה ראייתה, אך עם כל הכבוד הכר נא את מקומך דמה דמות יערוך בין כבודו שרק נקרא אב''ד בבי''ד שאינו קיים, לבין מרן רבינו יצחק דפקיע שמיה בין יושבי על מדין
ואם הרחוקים מטבריא מתפעלים מהמטה והחותם והפתילים של כב', אך אנחנו הרי קרובים ונמצאים בטבריא, ורואים ויודעים היטב מצעדי גבר ומפעליו
ומקור דברי תוכחתי הוא בגמ' חגיגה ג. שמיאנו בכל תוקף לומר בפני רבי יהושע מה אמר ראב''ע, וכל כך למה? אחר שראו כמה קפידא הקפיד ר' אליעזר על ר' יוסי בן דורמסקית שהזכיר מאי דנמנו וגמרו בביהמ''ד באופן שלא היה לרוחו של ר''א
ועתה בא לנו כבודו ומביא בפני רבינו תילי תילים של חכמים שהגדילו בשבחו של המשנ''ב, ומלבד שבחלק מהדמויות שהזכיר כבודו יודע לבו היטב מה דעתו של רבינו יצחק עליהם, רבני רדיו ודרשנים למיניהם, ואחד מהנזכרים בדבריך חייב ארבעה וחמישה לרבינו יצחק, ועוד כהנה
ושם בגמ' חגיגה ה. איתא מימרא מפחידה ומזעזעת כל בעל לב באותו תלמיד שמת בחצי ימיו, ואמר עליו רבי אלכסנדרי אי בעי האי מרבנן הוה חיי, דמבעט ברבותיו היה
והיה לכבודו לחוש על עצמו בטרם הניף קולמוסו בכתיבת דבריו המיותרים, ותחת אשר תייעץ לרבינו יצחק מה לומר ומה לדבר, תייעץ לעצמך מה לשתוק, ואל תעש עצמך כאיש תמים הכותב מכתב ידידות ובקרבו ישים ארבו בחץ יפלח לבו.
ובלי נדר בחלקו השני של מכתבי זה אנטה את ידי יד יצחק להראות כמה וכמה שגיאות שנפלו בדבריך, ועתה אני מוגבל מלכתבם, רק שלא יכלתי לחשות ולשתוק בראותי את כבודו מעלה הב'ל ומלעיב במלאך האלקים בלא טעם וריח
ואחתום בכל יקרת הכבוד
אנא יצחק זעירא משען ס''ט​
 
ייש"כ על דברי התוכחה החשובים.
וכיהודה ועוד לקרא אני מצטרף לדברי המחאה והתוכחה, בכדי שלא אתפס על כבודן של חכמים.
וגם כשאני ראיתי דבריו חם ליבי בקרבי, אך לא ידעתי שמכתב זה הופץ לרבים.
והיא היא הטענה, שאם מכתב זה אכן בא לתועלת, אמאי מפורסם בראש כל חוצות, ולא נשלח רק להרב הממוען שליט"א.
ומכל זה נראה שכותב המכתב רק בא לנגח את מרן הראש"ל שליט"א חמדת כל ישראל.
וכבר הראוני שלפני כמה שבועות כתב עוד מכתב בסגנון זה למרן הראש"ל שליט"א.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
איפה כתב דברים אלו? יש את המכתבים?
אנחנו לא יכולים לדון רק משמועות שאנחנו שומעים כאן בפורום. "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות"... על מה מדובר?
שלח במיילים לאשים רבים, ועדיף שלא תראה.
המחאה מופנית כלפי הכותב, ולמי שכן ראה.
 
לענ"ד כל הדברים שכתב פותח האשכול נר"ו, אינם נכונים כלל, אבל מה אעשה שחוקי הפורום אוסרים להביא את המכתבים המדוברים, מפני שאין דרכנו אלא בדרך ארץ ומידות טובות, ותורה אמת כתיב בה.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון