נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
בדיוק ראיתי בת"בזכור לי שמיקל במקום צורך וכדו'.
אולי הוא סבור שצריך להחמיר לכתחילה, אבל במקום מצוה אין להחמיר, כמו שפסק ביחוה דעת להתיר לנסוע באוטובוס לפני זמן ר"ת לצורך זיכוי הרביםבדיוק ראיתי בת"ב
דבילקו"י ד' תעניות לגבי ר"ת במוצאי ת"ב כתב שדעת מרן אאמו"ר יש להחמיר אפ' המלאכות דרבן במוצ"ש
והיה לפלא בעיני
ועוד ששנים שמענו מהגר"א בוטבול דדעת מרן שרק במלאכות דאו' מרן אומר לשבת
וידוע שמרן היה נוסע ברכב לפני ר"ת וצ"ע
מצו"באולי הוא סבור שצריך להחמיר לכתחילה, אבל במקום מצוה אין להחמיר, כמו שפסק ביחוה דעת להתיר לנסוע באוטובוס לפני זמן ר"ת לצורך זיכוי הרבים
יפה.ולפי''ז אפשר להעשות מלאכה מיד בזמן ר''ת, ולא צריך להוסיף כמה דק' לתוספת שבת אחרי צה''כ דר''ת, כיון שתוספת שבת מצות עשה (וי''א דרבנן וי''א שאינה נוהגת בכלל) כיון שתוספת שבת אין בה איסור סקילה אלא ביטול עשה כמו ק''ש.
בימי הקיץ אפשר אפילו לפני הזמן של ר"ת שכתוב בלוח, וכפי המבואר בביה"ל בסימן רסא' ד"ה שהוא שלשה מילין ורביע, שאפשר לחשב הזמן בשעות שוות ולא בשעות זמניות, וכ"פ בהלכ"ב (חי"ד קונטרס "כי בא השמש" עמ' רכד') ועוד הוסיף שבימות החורף אפשר להקל לעשות מלאכה כעבור שעה אחת שווה, אחר השקיעה.ולפי''ז אפשר להעשות מלאכה מיד בזמן ר''ת, ולא צריך להוסיף כמה דק' לתוספת שבת אחרי צה''כ דר''ת, כיון שתוספת שבת מצות עשה (וי''א דרבנן וי''א שאינה נוהגת בכלל) כיון שתוספת שבת אין בה איסור סקילה אלא ביטול עשה כמו ק''ש.