ראה שבת מב ע''ב בתוס' ד''ה ואין נאותין
לכאו' הביאור שבמוקצה מחמת מצווה אסור להינות, וע''י טלטול לא נהנה, ואף אם נאמר שמחמת שאסור להינות יהיה מוקצה דאין לו תשמיש, היינו רק ביו''ט, אבל בחול המועד שאין איסור טלטול מוקצה מותר.
ובכלל יש לעיין אי הוי מוקצה מחמת מצווה, דלכאו' לא הוי לנוי אלא כדי שלאדם יהיה נח להשתמש בסוכה, וכמו כסא שנשבר בסוכה דודאי לא הוי מוקצה מחמת מצווה, ומ''מ אף בנורות שעשויות מצבעים שונים לנוי הדין כמו שכתבתי.
לכאו' הביאור שבמוקצה מחמת מצווה אסור להינות, וע''י טלטול לא נהנה, ואף אם נאמר שמחמת שאסור להינות יהיה מוקצה דאין לו תשמיש, היינו רק ביו''ט, אבל בחול המועד שאין איסור טלטול מוקצה מותר.
דבריך ברורים. האיסור "מוקצה" בחול המועד אינו אוסר ב"טלטול", אלא רק בתשמיש לצורכיך, כגון אם תלית בסוכה רימונים - אסור לאכול אותם בחוה"מ, אבל לא אסור לטלטל אותם [משא"כ ביו"ט האיסור הוא גם בטלטול משום שהוקצה למצוותו], וכן אם אתה רק מטלטל את המנורה אין בזה "שימוש" במוקצה לצורכך, ובפרט שכבר המנורה הלכה לעולמה.