תלמוד בבלי מסכת מנחות דף ג עמוד ב
כולהו כרבה לא אמרי דאדרבה מחשבה דמנכרא פסל רחמנא. צריך ביאור, דלכאורה הסברא אומרת איפכא, דמחשבה דמינכרא היא פחות פוסלת, ודכוותה מצינו בנדרים שהמתפיס בדבר האסור, אין בדבריו כלום, כי אי אפשר לפרי זה להיות דבר האסור, אבל המתפיס בדבר הנדור, הרי זה אוסר, כי אפשר לפרי זה להיות דבר הנדור. [נ.ב. ולקמן ד' א' ג"כ אמרינן כרבה לא משני ליה משום קושיא דאביי ולא אמרו משום דאדרבה מחשבה דמנכרא פסל רחמנא.]
כולהו כרבה לא אמרי דאדרבה מחשבה דמנכרא פסל רחמנא. צריך ביאור, דלכאורה הסברא אומרת איפכא, דמחשבה דמינכרא היא פחות פוסלת, ודכוותה מצינו בנדרים שהמתפיס בדבר האסור, אין בדבריו כלום, כי אי אפשר לפרי זה להיות דבר האסור, אבל המתפיס בדבר הנדור, הרי זה אוסר, כי אפשר לפרי זה להיות דבר הנדור. [נ.ב. ולקמן ד' א' ג"כ אמרינן כרבה לא משני ליה משום קושיא דאביי ולא אמרו משום דאדרבה מחשבה דמנכרא פסל רחמנא.]
