מסע חיזוק לצרפת של מרנן ורבנן שליט"א

כך מקובלנו מרבותינו שתואר ''מרן'' נותנים לגדול שקיבלו והתפשטו הוראותיו כגון מרן רבי יוסף קארו . מרן החיד''א . ומרן הגרע''י
את זה שמעתי לא אחת ולא שתיים ממורנו הרש''ל שליט''א
(על אף שאני חושב שגם על מו''ר הרש''ל שליט''א התקבלו פסקיו אצל רבים בישראל בפרט ובתפוצות בכלל וידוע הסיפור שסיפר הרב יעקב סיני מעשה שהיה בשבת האחרונה אצל מרן זצוק''ל עיין כאן ע''ש)
ואני קיבלתי שתואר מרן הוא רק על רבינו יוסף קארו ז"ל בלבד.
 
(y) זה לא הספיק לך ???
מה כואב לכם תמיד כשמדברים על ''דרשו'' אתם מעדיפים להיות בת יענה ולהטמין את הראש בחול לברוח מהמציאות שהם (עכ''פ במשנ''ב) רואים את הרב שלכם כמו רב של צוהר וכדו'
פירוש של וכדו' : כל דבר שאתה רוצה להבדיל אתו מהשני שיש שוני בין איש לרעו אומרים ''להבדיל'' לדוגמא אם אני אומר ראובן בחור זריז להבדיל משמעון שהוא עצלן יעקב אוהב לאכול פיצה להבדיל מיוסף שלא אוהב ועוד ועוד .... )
תפסיקו אתם להיות כ''כ קטנים ולרדת לכזאת רזולוציות קטנות למה אמרת להבדיל ולהביא כל מיני כללים מתי אומרים להבדיל ומתי לא אם יש כזה כלל בקשה תביא המוציא מחברו עליו הראיה
נ.ב א. אומנם ודאי שיש הבדל בין קודש לחול או טמא וטהור אני חייב לומר להבדיל אך בשאר הדברים אין חובה לומר אך זה לא פוגם כשאמרתי זאת
ב. הסברתי לעייל טוב מאוד למה צריך לכתוב על דרשו להבדיל ואתם ב''ה לא תמים (או שכן ואני לא יודע ....)
לא חובה לדבר שטויות בפרהסיה בלי להכיר את המציאות.
נכנסת פעם לאתר של דרשו? ראית את מזכירים כל פעם את מרן בכבוד רב מאוד? בספרי הלכה שלהם אולי לא הביאו אותו מסיבות שונות אבל ברור שאין זה בגלל שלא מכבדים, אם היו מזלזלים היו מזלזלים בכל מקום, אם מכבדים במקום א' ובמקום ב' לא מזלזלים ולא מכבדים רק לא מזכירים כנראה שיש להם סיבה לכך
 
נכנסת פעם לאתר של דרשו? ראית את מזכירים כל פעם את מרן בכבוד רב מאוד? בספרי הלכה שלהם אולי לא הביאו אותו מסיבות שונות אבל ברור שאין זה בגלל שלא מכבדים, אם היו מזלזלים היו מזלזלים בכל מקום, אם מכבדים במקום א' ובמקום ב' לא מזלזלים ולא מכבדים רק לא מזכירים כנראה שיש להם סיבה לכך
הייתי מנוי לדרשו היומי במייל עד ש
שמתי לב שבימי פטירה של האשכנזים מזכרים וכותבים אודתיהם ועליהם ועל הספרדים גם כותבים אולי קצת פחות אבל כותבים
אבל ביום המר והנמהר יום ג' במר-חשון ממשיכים הכל כרגיל לא מתיחיסם לגדול הדורות אשר נפטר באותו יום ועל כן כתביתי להם את זה וכעסתי עליהם ובטלתי את הרישום להם
 
לא חובה לדבר שטויות בפרהסיה בלי להכיר את המציאות.
נכנסת פעם לאתר של דרשו? ראית את מזכירים כל פעם את מרן בכבוד רב מאוד? בספרי הלכה שלהם אולי לא הביאו אותו מסיבות שונות
א. אז ראשית כל אני מדבר רק דברים שאני יודע במאה אחוז
אני כתבתי במפורש שרק במשנ''ב הם לא מבאים
(עכ''פ במשנ''ב) רואים את הרב שלכם כמו רב של צוהר וכדו'
אני בדקתי את זה למה האתר דרשו מבאים את מרן ובמשנ''ב לא הביאו והתשובה שקיבלתי מהרבנים שם (וכ''ש מהעסקנים שם שכך חושבים) הזדעזעתי לשמוע את התשובה שבאתר דרשו נכנסים עליו בעיקר בעלי בית וכדו ציבור של פשוטי עם ולכן מבאים שם את הרב של הציבור הפשוט רב של בעלי בית אבל במשנ''ב זה ספר שלומדים בו בני תורה ולכן זה לא מתאים להביא את הרב הזה כלשונם ע''ל
אגב בהיזדמנות אחרת גם שאלתי אותם שבחלק ו הביאו שם תשובה ביחוה דעת שאלתי אותם מה קרה השיבו לי שזה כנראה בטעות ויעברו את זה לרבני המערכת
אבל זה לא יעזור לך ולשכמותך להגן על כבוד עסקני ''דרשו'' שכל החטא הגדול שלנו שכואב לנו על כך שמשמיטים את גדול הדורות רשכב''ג של כל בני התורה
 
ואני קיבלתי שתואר מרן הוא רק על רבינו יוסף קארו ז"ל בלבד.
וכמו"כ כונה בתואר הזה הריטב"א, הרשב"א, רבינו חיים פלאג'י, החבי"ב.

ו
אני כתבתי מה שאמר מו''ר הרש''ל שליט''א כמה פעמים בשיעורים שלו
היתכן ויש עוד חכמים שקראו להם מרן אבל זה לא היה תואר העיקרי שלו או שלא כך נהגו כולם לקראו לו בתואר הזה למעט מרן החביב שצ''ע אך מה שנהוג בפי כולם זה רק שלושת הגדולים שאנו הולכים לאורם
מי שקיבל מרבותיו דברים אחרים את זה לא סתרתי אבל מכאן ולהוסיף לאחרים ולקבוע להם איזה תואריים להביא לרבנים בניגוד למה שקיבלו מרבותיהם זה אינו נכון לעשות
 
ומרן הגרע''י
את זה שמעתי לא אחת ולא שתיים ממורנו הרש''ל שליט''א
למרות שקיבל את התואר 'מרן' גם כשלא התקבלו פסיקותיו על כלל הציבור לא רק על הליטאי..
אלא גם על ספרדים 'מרביצי' [שזה היה אגב הרוב המוחלט של הספרדים הבני תורה של אז..]

הוראתיו ופסיקותיו של הגר"עי התפשטו בעיקר לאחר פטירתו או סמוך לזה..
בזמן שהדור השני של הבע"ת שהחזיר בתשובה נכנסו לישיבות קדושות.. אז פסקיו נכנסו גם על המיינסטרים בציבור החרדי ספרדי.

אין זה מגרע מאומה מגדלותו.. אלא אלו עובדות פשוטות שכל מי שחי אז יכול להעיד ואף הרשל"צ מבכה על כך אין ספור פעמים על התקופה ההיא..

כך שאין שום קשר בין התואר לסיבה שמנית..
 
ספרי הלכה שלהם אולי לא הביאו אותו מסיבות שונות אבל ברור שאין זה בגלל שלא מכבדים, אם היו מזלזלים היו מזלזלים בכל מקום,
פעם היו מזלזלים באופן מוצהר בגרע"י זצ"ל. וזאת לאחר הנאום המפורסם בעיניין המשנ"ב שדרש בדרשו..
הם טענו שזו הוראה מהגרי"ש אלישיב לנטרל אותו לחלוטין.. ואף כתבו מחאה רשמית ביתד נאמן..

היו זמנים.. והיום הדור השתנה..
[וכבר טען מאוזני א' מגדולי הת"ח השייכים לחוג מתנגדי הגרע"י. שכבר הוכח שהגרע"י למד תורה לשמה. בעצם זה שפסקותיו התקבלו לאחר פטירתו על אף ההתנגדות העזה שהיה בחיי חיותו.. וכדוגמת הרמב"ם ליודעי ההיסטוריה.]
 
למרות שקיבל את התואר 'מרן' גם כשלא התקבלו פסיקותיו על כלל הציבור לא רק על הליטאי..
אלא גם על ספרדים 'מרביצי' [שזה היה אגב הרוב המוחלט של הספרדים הבני תורה של אז..]
הציבור המרביצי ז''ל והבדל''ח הציבור הליטאי הוא כלפי רוב הציבור היום הוא מועט שבמועט לאומת כלל הציבור הספרדי שהולכים והלכו רובם לאורו עיין ערך הכינוסים הגדולים בבניני האומה ובטדי בחיי מרן
 
לפי רוב הציבור היום הוא מועט שבמועט לאומת כלל הציבור הספרדי
יתכן.
אבל דיברת על הדור שלפני.. בחיי חיותו.
ואז היתה התנגדות עזה לדרך פסיקותיו.. וגם אז מי שהלך אחריו קרא לו בתואר 'מרן' למרות שרוב הבני תורה לא הלכו לאורו.
 
אני בדקתי את זה למה האתר דרשו מבאים את מרן ובמשנ''ב לא הביאו והתשובה שקיבלתי מהרבנים שם (וכ''ש מהעסקנים שם שכך חושבים) הזדעזעתי לשמוע את התשובה שבאתר דרשו נכנסים עליו בעיקר בעלי בית וכדו ציבור של פשוטי עם ולכן מבאים שם את הרב של הציבור הפשוט רב של בעלי בית אבל במשנ''ב זה ספר שלומדים בו בני תורה ולכן זה לא מתאים להביא את הרב הזה כלשונם ע''ל
עפרא לפומיה
צריך לארגן מחאה גדולה נגדם
 
חזור
חלק עליון