שאילת שלום
New member
פורסם דעתו הרמתה של מרן שליט"א אודות השניצל וכפי שמבואר בילקוט יוסף שעתיד לצאת לאור,
ועפ"ז יש לעיין באופן שבירך על מאכל אחר שברכתו ודאי מזונות או שהכל והוא נוהג לברך על שניצל את הברכה האחרת האם יצא ?
ובחזו"ע (ברכות עמוד רעז והלאה) דן במי שבא לפניו פרי ספק העץ ספק האדמה ועוד פרי שודאי העץ, שמן הראוי שיברך קודם על ודאי העץ ויכוון להדיא שלא פוטר את הספק, אולם אם לא כיוון-דעת הפמ"ג והבא"ח שיברך על הספק כיון שמסתמא כשבירך על הודאי אין דעתו לפטור את הספק, ואילו החזו"ע עצמו חושש לחולקים וס"ל להרהר הברכה על הספק (האדמה) בלבו, וא"כ אולי אף הכא כיון שבדר"כ מברך את הברכה האחרת אין דעתו לפטור את השניצל (ועכ"פ לחזו"ע צריך להרהר בלבו) או דילמא כיון שסו"ס יכול לברך מה שירצה אזי נפטר בברכה שבירך
ועפ"ז יש לעיין באופן שבירך על מאכל אחר שברכתו ודאי מזונות או שהכל והוא נוהג לברך על שניצל את הברכה האחרת האם יצא ?
ובחזו"ע (ברכות עמוד רעז והלאה) דן במי שבא לפניו פרי ספק העץ ספק האדמה ועוד פרי שודאי העץ, שמן הראוי שיברך קודם על ודאי העץ ויכוון להדיא שלא פוטר את הספק, אולם אם לא כיוון-דעת הפמ"ג והבא"ח שיברך על הספק כיון שמסתמא כשבירך על הודאי אין דעתו לפטור את הספק, ואילו החזו"ע עצמו חושש לחולקים וס"ל להרהר הברכה על הספק (האדמה) בלבו, וא"כ אולי אף הכא כיון שבדר"כ מברך את הברכה האחרת אין דעתו לפטור את השניצל (ועכ"פ לחזו"ע צריך להרהר בלבו) או דילמא כיון שסו"ס יכול לברך מה שירצה אזי נפטר בברכה שבירך