ב"ה
למסקנא נראה בזה,
כשיש לפניו או בבית הכנסת במנין, או בביתו דרך הלוין, בבית הכנסת במנין עדיף, כמ"ש בגמ' (ברכות ו.) אין תפילתו של אדם נשמעת אלא בביהכ"נ שנאמר לשמוע אל הרינה ואל התפילה, ועיין כיו"ב בחזו"ע סוכות (עמ' קמז).
אבל אם לפניו בבית הכנסת דרך הלוין, או בבית הכנסת במנין שלא עם הלוין, בבית הכנסת דרך הלוין עדיף, יחד עם רבבות עמך בית ישראל, שברוב עם הדרת מלך, (ילקו"י הנ"ל).
ואפילו בית הכנסת שאין בו לוין והוא יחידי בבית הכנסת, יוכל לשמוע את הלוין דרך הטלפון, ואז יזכה גם למעלה של בית הכנסת, וגם יחשב לו שנמצא עמהם במנין וברוב עם, דמכיון שבמקום אחד יש עשרה והשכינה ירדה להיות עמהם, אפילו מחיצה של ברזל אינה מפסקת בין ישראל לאביהם שבשמים, (פסחים פה: ).