בתשובת מהר"י ברונא סי' ל"ט כתב דלא יסלק ידו אחר הברכה עד אשר ידליק רוב הפתילה היוצא מן השמן [פ"ת]:
ובדרשו (הערה 33):
וכן בהדלקת נר שבת, כתב השו״ע לעיל (סי׳ רסד ס״ח) שצריך להדליק את רוב הפתילה היוצאת מן הנר, ובטעם הדבר כתב במשנ״ב שם (ס״ק כו) שהוא כדי שיהיה הלהב עולה יפה מיד כשיסלק ידו, כמו שהיה בהדלקת המנורה [וראה בקונטרס חנוכה ומגילה סי׳ יז אות ט ד״ה והנה פושט וד״ה באם, בדברי הירושלמי שבת פ״ב ה״א לדעת הגרי״ז סולאויצ׳יק, ובמשנ״ב לקמן (סי׳ תרעה ס״ק א)].
ולכאורה עיקר הכוונה לדין זה שמקורו בגמ' לגבי שבת, שצריך שלא יסלק ידו כשהאש עדיין קטנה שאחרי זה מתפשטת לגודל שכך נשארת, אלא ישאיר ידו עד שיגדל לגודל שלא מתפשט יותר ממנו.
אך לא הבנתי מה הכוונה רוב היוצא, שלכאורה יכול לצאת הרבה מהנר ויכול לצאת קצת [וכשאני מנסה להדליק רוב היוצא, יוצאת אש גדולה מאוד]; וחיפשתי בספרים ולא מצאתי ביאור.
עוד יל"ע האם דין זה הוא לעיכובא או רק לכתחילה.
אך לא הבנתי מה הכוונה רוב היוצא, שלכאורה יכול לצאת הרבה מהנר ויכול לצאת קצת [וכשאני מנסה להדליק רוב היוצא, יוצאת אש גדולה מאוד]; וחיפשתי בספרים ולא מצאתי ביאור.
עוד יל"ע האם דין זה הוא לעיכובא או רק לכתחילה.