• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מצה מבושלת - איך משערים כביצה

בישלתי מצות לשבת לפי ההוראות בחזו"ע, ואחרי הבישול המשקל כפול, דהיינו כל מצה שוקלת יותר מ60 גרם.
האם זה שיעור מספיק לברכה על נטילת ידיים או שהולכים לפי המשקל לפני הבישול?
 
באמת אין הבישול מבטל את האפייה (שהרי אין בישול אחר אפייה ודלא כהיראים וזו בעצם שורש המחל' שהביא היראיםן ראיה מהמצה כמבואר בב"י בסי' שי"ח), אלא מבטל ממנו טעם מצה ומתיר לאוכלה בער"פ. וא"כ דין המרק הבלוע במצה כמו המילוי במאפים וכו' שלדידן אינו מצטרף.

ולכן יש לשער כמו לפני הבישול.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון