מרן כותב בחזו"ע (ד' תעניות עמוד רלח) שמותר לגהץ בשבוע שחל בו, בהסתמך על המשנ"ב והכה"ח שהתירו זאת בחול המועד.
וצ''ע גדול שלא דמי כלל חול המועד לשבוע שחל בו, דחוה"מ לא אסרו גיהוץ מעיקרא, אלא לעשות מלאכת אומן, וס"ל למשנ"ב ולכה"ח שגיהוץ נחשב למעשה הדיוט שמותר בחוה"מ כמבואר להדיא מדבריהם, אבל בשבוע שחל בו, הרי עצם הגיהוץ אסור כמבואר להדיא ברוב הראשונים ובשו"ע סי' תקנא, ג ! והרב לא דן בזה כלל, אז מהיכי תיתי להוכיח מהלכות חוה"מ?
ואחרי זה ראיתי שכן גם השיגו הרב הרב מלכא (בספרו או בעלון) ובהערות איש מצליח על המשנ"ב, וברוך שכיונתי !
מטרת אשכול זה אינו להוכיח שחזון עובדיה לא נכתב על ידי מרן עצמו
וצ''ע גדול שלא דמי כלל חול המועד לשבוע שחל בו, דחוה"מ לא אסרו גיהוץ מעיקרא, אלא לעשות מלאכת אומן, וס"ל למשנ"ב ולכה"ח שגיהוץ נחשב למעשה הדיוט שמותר בחוה"מ כמבואר להדיא מדבריהם, אבל בשבוע שחל בו, הרי עצם הגיהוץ אסור כמבואר להדיא ברוב הראשונים ובשו"ע סי' תקנא, ג ! והרב לא דן בזה כלל, אז מהיכי תיתי להוכיח מהלכות חוה"מ?
ואחרי זה ראיתי שכן גם השיגו הרב הרב מלכא (בספרו או בעלון) ובהערות איש מצליח על המשנ"ב, וברוך שכיונתי !
מטרת אשכול זה אינו להוכיח שחזון עובדיה לא נכתב על ידי מרן עצמו