שלום וברכה ושכויח לרבנים המשיבים. כתיבה וחתימה טובה. ותודה על כל העזרה.
מרן זיע"א כתב בחזו"ע שבמקום צער אפשר להתקלח במקלחת חמה, דהרי זו גזירת חז"ל, ובמקום צער לא גזרו.
אומנם אסור לזלזל באיסור, ולא צריך לפתוח פתחים שכבר נהגו בהם איסור. ולא לחפש כל פתח קטן של צער. אבל תורה היא.
האם הזעת יתר באופן קבוע. כגון לאחר הליכה בשמש של אב או אלול, עם לחות גבוה, מהבית לבית המדרש וחזור, אז אומנם מצטננים מהמזגן, אבל עדיין מרגישים גב דבוק וזיעה (קפואה, אבל זיעה). האם באופן זה יהיה מותר להתקלח על מנת שיהיה הרגשה וישוב הדעת יותר להמשך יום השבת. השאלה היא מה קורה באופן שבזמנים מסויימים זה קבוע עקב מזג האויר.
מרן זיע"א כתב בחזו"ע שבמקום צער אפשר להתקלח במקלחת חמה, דהרי זו גזירת חז"ל, ובמקום צער לא גזרו.
אומנם אסור לזלזל באיסור, ולא צריך לפתוח פתחים שכבר נהגו בהם איסור. ולא לחפש כל פתח קטן של צער. אבל תורה היא.
האם הזעת יתר באופן קבוע. כגון לאחר הליכה בשמש של אב או אלול, עם לחות גבוה, מהבית לבית המדרש וחזור, אז אומנם מצטננים מהמזגן, אבל עדיין מרגישים גב דבוק וזיעה (קפואה, אבל זיעה). האם באופן זה יהיה מותר להתקלח על מנת שיהיה הרגשה וישוב הדעת יותר להמשך יום השבת. השאלה היא מה קורה באופן שבזמנים מסויימים זה קבוע עקב מזג האויר.