• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

מקלחת בתענית

הכוונה היא שלא להתרחץ רחיצה לשם תענוג.
אמנם אין איסור של חמישה עינויים, אבל כמו שלא שומעים שירים בצום עשרה בטבת (אע"פ שמעיקר הדין מותר), כך גם לא כדאי להתרחץ לשם תענוג בשאר צומות, אע"פ שמעיקר ההלכה אין איסור בזה.
כן כתב הרב מוצפי גם כאן וכאן, ואמנם כאן וכאן כתב שמותר, ופשוט שהוא מעדיף להורות ולהחמיר שלא להתרחץ לשם תענוג, כיון שסו"ס זהו יום צום, אך בוודאי שמעיקר הדין מותר. ואם הוא לצורף נקיות או מחלה וכד', גם אין צריך להחמיר בזה.\
וכן כתב במשנ"ב סי' תק"נ ס"ק ו', שאמנם לא קיבלו עליהם שיהיו בחומר כתשעה באב, אבל כתב שבעל נפש יחמיר בכל הצומות כמו בתשעה באב. (אא"כ יוצא בער"ש שאז לא יחמיר ברחיצה).
 
שאלו את הרב האם מותר. וכתב מפורש ש'רגילה' לא. אז לא נראה שיש כ"כ התפלספות בדבריו. מבחינתו אסור רגילה (לתענוג)
תראה שבקומות אחרים כתב שמותר. והוא פשוט.

 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון