• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ספרדי המתפלל מנחה בתענית בבית הכנסת אשכנזי

לפי הטעם של מרן שליט"א, שכל הבעייה הוא רק כשמברך "וצוונו", אך סתם ברכות השבח אין בעיה.
א"כ קשייא לי טובא, למה דעת מרן זיע"א שנשים לא יכולות לברך על ברכות השבח,
דבשלמא ברכות המצוות שאומרים "וצוונו", לא שייך וציוונו באשה, לכן לא תברך,
אך ברכות השבח בעלמא שאין וצוונו מה הבעיה לפי"ז,
ועוד כ"ש הוא, דאם דבר שאינו תקנת חז"ל כברכות ההפטרה אלא רק מנהג בעלמא אעפ"כ שרי לספרדי לברך מפני שאין "וציוונו"
א"כ ק"ו בן בנו של ק"ו שאשה לפי"ז תוכל לברך ברכות השבח שזה תקנת חז"ל ולא סתם מנהג?
 
עיין במצורף.
לזה התכוונתי, ואסביר כוונתי
דהנה מרן ס"ל דברכות השבח שבתפילה הם בגדר מצוות עשה שהז"ג ולכן אין אשה יכולה לברך, כמו שאינה מברכת על שאר מצוות.
רק על זה קשיא לי, דמה שאינה יכולה לברך על מצוות הוא מפני ה"וציוונו".
וכשם שברכות ההפטרה אין אנחנו מצווים לברך ולא זו בלבד אלא אף הספרדים לא נהגו לברך אעפ"כ שרי לברך מפני שאין "וציוונו",
א"כ הה"נ נשים, בברכות השבח דתפילה דאין שם "וציוונו", שתוכל לברך.
דאין לדמות ברכות המצוות שנשים פטורות שיש שם "וציוונו", לברכות אלו שאין בהם וציוונו, שאף שהיא פטורה מ"מ תוכל לברך
כשם שאנו פטורים מאותן ברכות ההפטרה ואף אנו הספרדים ס"ל שלא מברכים על זה, ובכל זאת אם בירך אין בעיה
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון