• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל החמיר לקרוא את המגילה בתל אביב גם בט"ו | הראש"ל מרן הרב יצחק יוסף שליט"א

לא קושיא, לא חסר המחמיר תע"ב שיש בספרים ומעולם לא אמר בשיעורים. והיינו שהמחמיר תע"ב אין פירושו כהוראה לרבים, אלא המחמיר יחמיר לעצמו וינוחו לו ברכות על ראשו. וזה מה שהרב קיים בעצמו זיע"א (ומדברי הראש"ל שליט"א בסוף דבריו הנ"ל עולה דפעמים שגם כשלא כתב המחמיר תע"ב החמיר ע"ע לגודל חסידותו).
 
לא קושיא, לא חסר המחמיר תע"ב שיש בספרים ומעולם לא אמר בשיעורים. והיינו שהמחמיר תע"ב אין פירושו כהוראה לרבים, אלא המחמיר יחמיר לעצמו וינוחו לו ברכות על ראשו. וזה מה שהרב קיים בעצמו זיע"א (ומדברי הראש"ל שליט"א בסוף דבריו הנ"ל עולה דפעמים שגם כשלא כתב המחמיר תע"ב החמיר ע"ע לגודל חסידותו).
לא כל כך הבנתי, מה שמרן כתב בחזון עובדיה שטוב לקרוא בטו' בב'ב זה לא הוראה לרבים??? מה רק יחידים קוראים בספרו של מרן???
 
זה לא הוראה לרבים???
רק תוריד סימני שאלה
טוב זה לא הוראה לרבים כהוראה
צריך להכיר את שפתו של מרן זצ"ל, שהיה מאוד חד וברור בפסקיו, ומעולם לא הזכיר כן בשיעורים ולא לחינם
ולא אמר טוב כמו שאחרים שקשה להם להכריע אומרים טוב, והוא יותר מוכרח, אלא טוב פשוטו כמשמעו. ודו"ק.
 
רק תוריד סימני שאלה
טוב זה לא הוראה לרבים כהוראה
צריך להכיר את שפתו של מרן זצ"ל, שהיה מאוד חד וברור בפסקיו, ומעולם לא הזכיר כן בשיעורים ולא לחינם
ולא אמר טוב כמו שאחרים שקשה להם להכריע אומרים טוב, והוא יותר מוכרח, אלא טוב פשוטו כמשמעו. ודו"ק.
תכל'ס מי שעולה חזן בבני ברק בטו' יאמר בחזרה על הניסים או לא?
 
ובהערות כתב לומר גם "על הניסים" בטו' בבני ברק
לא נמצא שם. ואמת שכן השיב בתשובה כת"י על בני ברק. וקצ"ע שנשאל על בני ברק והשיב על ערי הספקות ולא על הסמוך להן. ראה ביתד המאיר 133 ושוב בקצוש"ע חזו"ע פורים.
ומעניין כי אפי' הסטייפלר חשש לומר על הנסים בט"ו בבני ברק.
 
נערך לאחרונה:

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון