שלום רב,
אשמח אם מישהו מחברי הפורום הנכבד זוכר באילו מק' מרן רבנו עובדיה יוסף פוסק כהרמ"א ע"ס המנהג שממש מקל בזה בימינו, או לכל הפחות אומר שיש על מי שיסמוך.
זכורני שיש מס' מק' שמרן עושה כך מפאת המנהג החד משמעי שיש, אשמח למי שיודע שיעריני
לדעתי לא תמצא אפילו מקום אחד שהגרע"י כותב רק על סמך המנהג לפסוק כהרמ"א.
אין דבר כזה.
הוא תמיד ימצא סמך נוסף לדבר, או ספק ספיקא, או שטוען לעיתים שכך היה המנהג עוד לפני המחבר.
דוגמת הטמנה בשמיכות על פלטה, ומוסיף חום מחמת דבר אחר, ועוד...
לדעתי לא תמצא אפילו מקום אחד שהגרע"י כותב רק על סמך המנהג לפסוק כהרמ"א.
אין דבר כזה.
הוא תמיד ימצא סמך נוסף לדבר, או ספק ספיקא, או שטוען לעיתים שכך היה המנהג עוד לפני המחבר.
דוגמת הטמנה בשמיכות על פלטה, ומוסיף חום מחמת דבר אחר, ועוד...
שלום רב,
אשמח אם מישהו מחברי הפורום הנכבד זוכר באילו מק' מרן רבנו עובדיה יוסף פוסק כהרמ"א ע"ס המנהג שממש מקל בזה בימינו, או לכל הפחות אומר שיש על מי שיסמוך.
זכורני שיש מס' מק' שמרן עושה כך מפאת המנהג החד משמעי שיש, אשמח למי שיודע שיעריני
לא הבנתי מה בדיוק אתה מחפש. אם אתה מתכון למקומות שלמעשה לא נוהגים כהשו״ע, יש בהם המון. אשר יצר ב׳ פעמים, טלית שנפל, שהייה כחנניה, אמירת נחם בתפילות ט׳ באב. מלא מלא.
ומן הראוי היה לפתוח אשכול לזה, אם לא שיש. וכמדומני שיש למרן הגר״י אריכות ע״ז בעין יצחק. אם מישהו יוכל לציין מקום בדבר.