• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מרן חכם שלום הכהן שליט"א - שורש נשמתו!

זו מנין לך?
כך למדתי ממו"ר הגאון הרב בן ציון מוצפי שליט"א מתשובותיו וכן הוה עובדא עמי. ועי' באתר. כך מורה גם לומר בפסוק שאומרים קודם יהיו לרצון שבו מוזכר שם האדם שאין לומר רק את שמו שנקרא בפי העם.
כמו"כ תמצא בכתובה שכותבים על האדם את שום חניכתו "דמתקרי". וכמדומני שכן פסק מרן רבנו הגרע"י זיע"א לגבי השם שיש לכתוב על מצבת הנפטר. ויל"ע.
 
נערך לאחרונה:
אז למה לא הזכירו את השמות הנ"ל כשהתפללו לרפואתו ???
כבר הקדימך אחר...
תמוה אם כך למה לא התפללו לרפואתו בכל שמות הללו???
וכן בתפילות לע"נ.
והשיבו לו:
מתפללים רק בשם שהיה נהוג לקרוא לו במשך חייו. ואם השתמשו רק בשם אחד, אז מזכירים רק שם זה.
שם האדם הוא מה שנקרא בפי המון העם ולא מה שנקרא בברית
 
ועוד השם "תופחא מלכה" גם כן הרי לא נקרא כך אלא או תופחא או מלכה אזי למה הזכירו את שנים ???
ידוע לך איך היו קוראים לאמו?! אתה רואה שהיו כאלו שאמרו "תופחה" והיו "תופחא" והיו "תפאחה" ועוד... לא נראה לי שאנחנו יודעים איך היו נוהגים לקרוא לה ואיך כותבים את השם. אז אומרים את שני השמות. משא"כ בחכם שלום, שאף אחד לא ידע על השמות האחרים.
 
מתוך בירור שעשיתי השם "שלום" זה השם העיקרי שקראו אביו בברית, "נעים חי" הוסיפו לו אח"כ, כידוע העיראקים במקור היו פוחדים מעין הרע יותר מכל העדות כידוע, ולכן היו מוסיפים שמות לסגולה כנגד עין הרע, ואין זה עיקר השם, והשם הזה, הוסיפו לו כדי שלא תהיה עליו עין הרע כי כידוע השם "חי" הוא נגד עין הרע. והשם "נעים" גם כן בגלל שהוא מתחיל בנו"ן ונו"ן זה נגד עין הרע כידוע מהחיד"א שיש פסוקים שאומרים במוצ"ש שמתחילים באות נ' שהם טובים נגד עין הרע. כנראה הסיבה בגלל שזה מרמז לנוני (דגים בארמית). ודגים לא שולטת בהם העין. ובגלל זה לא הזכירו שם זה בתפילות. ודו"ק.
 
מתוך בירור שעשיתי השם "שלום" זה השם העיקרי שקראו אביו בברית, "נעים חי" הוסיפו לו אח"כ, כידוע העיראקים במקור היו פוחדים מעין הרע יותר מכל העדות כידוע, ולכן היו מוסיפים שמות לסגולה כנגד עין הרע, ואין זה עיקר השם, והשם הזה, הוסיפו לו כדי שלא תהיה עליו עין הרע כי כידוע השם "חי" הוא נגד עין הרע. והשם "נעים" גם כן בגלל שהוא מתחיל בנו"ן ונו"ן זה נגד עין הרע כידוע מהחיד"א שיש פסוקים שאומרים במוצ"ש שמתחילים באות נ' שהם טובים נגד עין הרע. כנראה הסיבה בגלל שזה מרמז לנוני (דגים בארמית). ודגים לא שולטת בהם העין. ובגלל זה לא הזכירו שם זה בתפילות. ודו"ק.
תוסיף יותר הנוני"ן מקיפים ה"ע".
 
זאת מנין? [קאי על הרישא והסיפא]
רישא מובא בספר "אדירי בבל" בשם הרב יעקב סיני נכדו [עמ' שמו] והביא מקור לזה מהחיד"א בככר לאדן (עמוד רפה): "ואגב לדור ודור אודיע כי עשב הנקרא רוד"א מועיל לעין הרע ולבטל הכישוף...", וסיפא ג"כ שמעתי מפיו פעם שדיבר בישיבה הק' והוסיף שטוב שכל אחד יהיה לו זאת בכיס.
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון