@לשמור ולעשות ו
@אמיתי
שניכם ממשיכים עם רפלקס ההתקפה הלא-רצוני הזה.
אני חושב שהראש"ל הוא מגדולי המתמידים והשקדנים. ולא צריך אותי בשביל לדעת את זה. זו פשוט עובדה.
אני כתבתי שלדעתי, אם יש מה ללמוד מהעובדה שהוא שהה בהילולא 10 דקות בלבד, זה בעיקר שיחד עם הענוה שלו, הוא גם יודע את ערכו, ואת מה שנוכחותו הקצרה עושה, ומבין שלא צריך יותר מזה.
גם לדעת את הערך העצמי זה דבר שאפשר וכדאי ללמוד ממנו. איך הוא אומר הרבה? 'ויגבה לבו בדרכי ה''.
וגם אם לא היה ניתן ללמוד ממה שציינתי שום דבר בעל ערך מוסרי והשקפתי, ורק שזו פשוט עובדה שהשתתפותו הקצרה מספיקה [או אפשר לקרוא לזה: מפוכחות וראייה נכוחה של הראש"ל את המציאות], עדיין זכותי לכתוב זאת, שזה
יותר ראייה נכוחה מאשר ניצול הזמן. כשאני אומר '
יותר', אני אסביר גם לרפי השכל שכאן, זה
לא בא
לשלול את העובדה שהוא אחד מגדולי מנצלי הזמן שקיימים.
הייתי עונה כך, גם אם בכותרת האשכול היה כתוב על הגר"ח קניבסקי שרואים את ה'ניצול הזמן' מזה שהוא שהה בכנס 10 דקות.
לא הייתי מאמין ש'אברך' בסגול ישגע אותך. אני זכיתי ללמוד אצל גדולי ראשי הישיבות זצ"ל, וראיתי אותם מתמוגגים על חיקוי רבותיהם. כתבתי זאת הן כשעשוע בהיזכר בהגאון שליט"א הוגה זאת, מה גם שנראה היה לי שההגייה בסגו"ל נועדה בדיוק בשביל להגחיך את מושא ביקורתו, כלומר להדגיש את העובדה שאברך רך בשנים מתפרץ בגאוה כנגד חכמי ישראל. זה הכל.
ולעומת אלף הבירורים שלכם אם "לנו אתה אם לצרינו", הסברתי ששם הניק שלי לא בא להביע '
נגד', ובודאי לא נגד הראש"ל, אלא אדרבא,
דוקא לקוח ממטבע לשון של הראש"ל בשיעוריו, שחיבבתי.
ואינני 'לכם' ואינני 'לצריכם'. יש גם באמצע. אני חסיד מושבע של מרן זצ"ל, וגדלתי על דמותו, ספריו ושיעוריו. אבל אינני נוהג כמותו בהלכה, וגם לא כבנו ממשיך דרכו הראש"ל שליט"א.
ועם כל זה, זכותי המלאה לכתוב כאן את דעתי, שאיננה חורגת בשום אופן מכללי הפורום, ואין בה שום טעם לפגם בעיני כל משכיל. מה גם, שצריך להיות טפש גדול כדי לבוא לאתר של תלמידי הגר"י ולכתוב נגדו, ואני בשום אופן לא במקום כזה.
מרגיש טפש שהייתי צריך להסביר בכזו אריכות דברים כל כך הגיוניים, אבל כנראה שאפשר להוציא את הנחיתות מאיתנו, הספרדים, אבל אי אפשר להוציא אותנו ממנה.