• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן שליט"א בהילולת רבי נחמן מברסלב כעת - היה 10 דקות. ניצול הזמן!

ולא פעם ראשונה היום שאתה משתדל להמעיט בגדלותו.
מלבד שלא כתבתי היום שום דבר אודות הגאון, וחלילה לי לפגוע בכבוד תורתו,
לא אוכל להבין, למה לא יכול להיות כאן אשכול אחד שלא תופיע בו התגובה האינסטינקטיבית:
"אתה מבזה את מרן / גדולי ישראל / גזענות".
אי אפשר לנהל אתכם דיון עניני?
נראה שאתם ממש נהנים, [או שזה פשוט רפלקס], לכתוב כל רגע 'מבזה תלמידי חכמים' ו'הזהרו בגחלתן' עם עשר סימני קריאה.
כתבתי שלדעתי זה יותר הכרת והבנת המציאות, מצידו של הראש"ל, מאשר ניצול הזמן.
זה הכל.
 
כתבתי שלדעתי זה יותר הכרת והבנת המציאות, מצידו של הראש"ל, מאשר ניצול הזמן.
זה הכל.
חוץ מזה שאתה לא מכיר את המציאות. וכל שניה אצל הרב מדודה בפלס.
לא הבנתי מה חידשת במשפט זה, שרק הבהרת בו שכך היא דעתך. והזלזול בעינו עומד.
אם צריך להסביר לך ברחב"ה מה עשית, הורדת את גדלותו הרוחנית בחשיבות ניצול הזמן, ועשית מהטפל עיקר ומהעיקר טפל.
עד מתי תיתמם? מעכשיו תדע בצורה ברורה: כשאתה מזלזל בגאון ישראל, אנשים יראי שמים שאכפת להם ימחו בך, וכ"ש כשאתה בא למקום של תלמידיו, שלא תעז להוריד מכבודו כחוט השערה!
אבל אתה תמשיך ללעוג ולכתוב אברך בסגול. שוטה שבעולם.
 
@לשמור ולעשות ו @אמיתי
שניכם ממשיכים עם רפלקס ההתקפה הלא-רצוני הזה.
אני חושב שהראש"ל הוא מגדולי המתמידים והשקדנים. ולא צריך אותי בשביל לדעת את זה. זו פשוט עובדה.
אני כתבתי שלדעתי, אם יש מה ללמוד מהעובדה שהוא שהה בהילולא 10 דקות בלבד, זה בעיקר שיחד עם הענוה שלו, הוא גם יודע את ערכו, ואת מה שנוכחותו הקצרה עושה, ומבין שלא צריך יותר מזה.
גם לדעת את הערך העצמי זה דבר שאפשר וכדאי ללמוד ממנו. איך הוא אומר הרבה? 'ויגבה לבו בדרכי ה''.
וגם אם לא היה ניתן ללמוד ממה שציינתי שום דבר בעל ערך מוסרי והשקפתי, ורק שזו פשוט עובדה שהשתתפותו הקצרה מספיקה [או אפשר לקרוא לזה: מפוכחות וראייה נכוחה של הראש"ל את המציאות], עדיין זכותי לכתוב זאת, שזה יותר ראייה נכוחה מאשר ניצול הזמן. כשאני אומר 'יותר', אני אסביר גם לרפי השכל שכאן, זה לא בא לשלול את העובדה שהוא אחד מגדולי מנצלי הזמן שקיימים.
הייתי עונה כך, גם אם בכותרת האשכול היה כתוב על הגר"ח קניבסקי שרואים את ה'ניצול הזמן' מזה שהוא שהה בכנס 10 דקות.

לא הייתי מאמין ש'אברך' בסגול ישגע אותך. אני זכיתי ללמוד אצל גדולי ראשי הישיבות זצ"ל, וראיתי אותם מתמוגגים על חיקוי רבותיהם. כתבתי זאת הן כשעשוע בהיזכר בהגאון שליט"א הוגה זאת, מה גם שנראה היה לי שההגייה בסגו"ל נועדה בדיוק בשביל להגחיך את מושא ביקורתו, כלומר להדגיש את העובדה שאברך רך בשנים מתפרץ בגאוה כנגד חכמי ישראל. זה הכל.

ולעומת אלף הבירורים שלכם אם "לנו אתה אם לצרינו", הסברתי ששם הניק שלי לא בא להביע 'נגד', ובודאי לא נגד הראש"ל, אלא אדרבא, דוקא לקוח ממטבע לשון של הראש"ל בשיעוריו, שחיבבתי.

ואינני 'לכם' ואינני 'לצריכם'. יש גם באמצע. אני חסיד מושבע של מרן זצ"ל, וגדלתי על דמותו, ספריו ושיעוריו. אבל אינני נוהג כמותו בהלכה, וגם לא כבנו ממשיך דרכו הראש"ל שליט"א.

ועם כל זה, זכותי המלאה לכתוב כאן את דעתי, שאיננה חורגת בשום אופן מכללי הפורום, ואין בה שום טעם לפגם בעיני כל משכיל. מה גם, שצריך להיות טפש גדול כדי לבוא לאתר של תלמידי הגר"י ולכתוב נגדו, ואני בשום אופן לא במקום כזה.

מרגיש טפש שהייתי צריך להסביר בכזו אריכות דברים כל כך הגיוניים, אבל כנראה שאפשר להוציא את הנחיתות מאיתנו, הספרדים, אבל אי אפשר להוציא אותנו ממנה.
 
@לשמור ולעשות ו @אמיתי
שניכם ממשיכים עם רפלקס ההתקפה הלא-רצוני הזה.
אני חושב שהראש"ל הוא מגדולי המתמידים והשקדנים. ולא צריך אותי בשביל לדעת את זה. זו פשוט עובדה.
אני כתבתי שלדעתי, אם יש מה ללמוד מהעובדה שהוא שהה בהילולא 10 דקות בלבד, זה בעיקר שיחד עם הענוה שלו, הוא גם יודע את ערכו, ואת מה שנוכחותו הקצרה עושה, ומבין שלא צריך יותר מזה.
גם לדעת את הערך העצמי זה דבר שאפשר וכדאי ללמוד ממנו. איך הוא אומר הרבה? 'ויגבה לבו בדרכי ה''.
וגם אם לא היה ניתן ללמוד ממה שציינתי שום דבר בעל ערך מוסרי והשקפתי, ורק שזו פשוט עובדה שהשתתפותו הקצרה מספיקה [או אפשר לקרוא לזה: מפוכחות וראייה נכוחה של הראש"ל את המציאות], עדיין זכותי לכתוב זאת, שזה יותר ראייה נכוחה מאשר ניצול הזמן. כשאני אומר 'יותר', אני אסביר גם לרפי השכל שכאן, זה לא בא לשלול את העובדה שהוא אחד מגדולי מנצלי הזמן שקיימים.
הייתי עונה כך, גם אם בכותרת האשכול היה כתוב על הגר"ח קניבסקי שרואים את ה'ניצול הזמן' מזה שהוא שהה בכנס 10 דקות.

לא הייתי מאמין ש'אברך' בסגול ישגע אותך. אני זכיתי ללמוד אצל גדולי ראשי הישיבות זצ"ל, וראיתי אותם מתמוגגים על חיקוי רבותיהם. כתבתי זאת הן כשעשוע בהיזכר בהגאון שליט"א הוגה זאת, מה גם שנראה היה לי שההגייה בסגו"ל נועדה בדיוק בשביל להגחיך את מושא ביקורתו, כלומר להדגיש את העובדה שאברך רך בשנים מתפרץ בגאוה כנגד חכמי ישראל. זה הכל.

ולעומת אלף הבירורים שלכם אם "לנו אתה אם לצרינו", הסברתי ששם הניק שלי לא בא להביע 'נגד', ובודאי לא נגד הראש"ל, אלא אדרבא, דוקא לקוח ממטבע לשון של הראש"ל בשיעוריו, שחיבבתי.

ואינני 'לכם' ואינני 'לצריכם'. יש גם באמצע. אני חסיד מושבע של מרן זצ"ל, וגדלתי על דמותו, ספריו ושיעוריו. אבל אינני נוהג כמותו בהלכה, וגם לא כבנו ממשיך דרכו הראש"ל שליט"א.

ועם כל זה, זכותי המלאה לכתוב כאן את דעתי, שאיננה חורגת בשום אופן מכללי הפורום, ואין בה שום טעם לפגם בעיני כל משכיל. מה גם, שצריך להיות טפש גדול כדי לבוא לאתר של תלמידי הגר"י ולכתוב נגדו, ואני בשום אופן לא במקום כזה.

מרגיש טפש שהייתי צריך להסביר בכזו אריכות דברים כל כך הגיוניים, אבל כנראה שאפשר להוציא את הנחיתות מאיתנו, הספרדים, אבל אי אפשר להוציא אותנו ממנה.
אחרי נאום כזה ארוך, ניכר שלא לזלזל התכוונת, ומודה ועוזב ירוחם.
רק להבא גם אם זכותך המלאה להביע את דעתך ואין כוונתך לזלזל, שים לב שלא יצא זלזול בעקיפין.

רק לא כדאי שתעשה שקר בנפשך ותכתוב דבר כזה:
אני חסיד מושבע של מרן זצ"ל, וגדלתי על דמותו, ספריו ושיעוריו. אבל אינני נוהג כמותו בהלכה, וגם לא כבנו ממשיך דרכו הראש"ל שליט"א.
חסיד מושבע. לא פחות.
איך היתה הסיסמא בזמנו? אוהבים את מרן בוחרים באמנון יצחק...
 
חזור
חלק עליון