• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרנן ורבנן רבותינו חברי מועצת חכמי התורה על רקע ההסתה: "חלילה מלהיכנס בוויכוחים" | המכתב המלא

ישיבישער של מרן

Well-known member
חבר צוות

חברי המועצת על רקע ההסתה: "חלילה מלהיכנס בוויכוחים" | המכתב המלא​

מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה עם מכתב לקראת ימי בין הזמנים, והתייחסות לאירועי הימים • במכתבם מביעים חברי המועצת את כאבם לנוכח ההסתה כנגד בני התורה, ומורים לבחורי הישיבות, שלא להיכנס לוויכוחים בנושאים השונים​
מכתבם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה לקראת ימי בין הזמנים, ועם התייחסות לאירועי הימים, יתפרסם מחר (רביעי) בשער עיתון 'הדרך'. במכתבם מביעים מרנן חברי המועצת את כאבם לנוכח ההסתה כנגד בני התורה, ומורים לבחורי הישיבות, שלא להיכנס לוויכוחים בנושאים השונים, ומדגישים כי "על כל אחד מוטלת החובה לקדש שמים שמים".

בנוגע לימי בין הזמנים, מזהירים חברי המועצת "להישמר מכל מכשול ובפרט מנגעי הטכנולוגיה", ומבהירים כי יש "להקפיד על קביעות של סדרי לימוד".

להלן נוסח המכתב המלא:

"אל בני התורה היקרים המסולאים בפז, ה' עליהם יחיו. באנו בשורות ספורות אלו, לקראת ימי 'בין הזמנים' הבעל"ט, לזרז למזורזין, בני הישיבות ואברכי הכוללים, וכל אשר נגע יראת ה' בלבבו.

"הנה ימים אלו נועדו למנוחה ו'לתת רווח בין פרשה לפרשה', אך צריך שתהיה זו מנוחה שאתה הוא רוצה בה, מתוך הקפדה יתרה בכל העניינים, ולהישמר מכל מכשול, ובפרט מנגעי הטכנולוגיה, שלא ירד חלילה לטמיון כל העמל שעמלו במשך השנה.

"והעיקר הגדול הוא להקפיד על קביעות של סדרי לימוד, תמידים כסדרם, ולא יעבור אפילו יום אחד בלי לימוד תורה, וכבר עוררו מרנן ורבנן זיע"א, כי בימים אלו נבחן האדם לראות להיכן באמת הוא שייך. ומי שישכיל לנהוג בימים אלו כראוי, יזכה להיכנס אל 'זמן אלול' המקודש וימי הדין באופן הנכון, ולהמשיך את ההתעלות.

"דמוע תדמע ותרד עינינו דמעה, כאשר רוחות ההסתה והשיסוי עדיין מנשבות בעוז, ואנשים שלא זכו להכיר ערכה של תורה, שהיא נשמת אפינו, פוצים פיהם על בני התורה. ובימים אלו כשמטבע הדברים נמצאים לעיתים במגע עם הציבור הרחב, חלילה מלהיכנס בוויכוחים וכדו', ועל כל אחד מוטלת החובה לקדש שם שמים בכל הליכותיו, שיאמרו 'אשרי אביו שלמדו תורה, אשרי רבו שלמדו תורה', ויקוים בנו 'ישראל אשר בך אתפאר'.

"ויה"ר שהקב"ה יהפוך לנו את החודש הזה לששון ולשמחה, ונזכה לראות במהרה בשוב ה' את שיבת ציון, בגאולה השלמה בב"א.

IMG-20230725-WA0182.jpg
 
חזור
חלק עליון