משנה ברורה עם פסקי הלכות לספרדים - בקשת עזרה

אני מוסר שיעור מתפארת ויש להם הרבה מה לשפר.
זה שיש להם דברים לשפר זה נכון וגם אני כתבץי זאת לעיל בעיקר בח"ו שיצא ראשון.
אך א"א לעשותו כלא טוב אל מול מאורות.
ובכלל שכבר דנו בזה כאן בעבר וכל אחד יעשה כטוב בעיניו...
 
ולענ"ד במאורות יש הרבה שטחיות בליקוט דברי האחרונים
תראה לי דבר אחד שטחי במאורות.
זה המשנ"ב עם ההערות הכי עיוניות שיש, עולה על כולם. (כמובן שלכל אחד יש מה להוסיף, אבל ברמה הכללית, הוא עולה על כולם מהרבה בחינות).
 
ולענ"ד במאורות יש הרבה שטחיות בליקוט דברי האחרונים
תראה לי דבר אחד שטחי במאורות.
זה המשנ"ב עם ההערות הכי עיוניות שיש, עולה על כולם. (כמובן שלכל אחד יש מה להוסיף, אבל ברמה הכללית, הוא עולה על כולם מהרבה בחינות).
גם אני מחכה לדוגמא…
וכבר מכין את השאלה הבאה האם באותו סעיף במהדורות המשנ״ב האחרות כן מצאת עומק על אתר?
 
אני הקטן הייתי ממליץ לא ללמוד מכל הספרים האלו,
אלא ללמוד ממשנ"ב עוד והדר רגיל,
הסיבה כי בכל הוצאה תמיד תמצאו הלכות שפספסו או הלכות בלי טעמים וכדו',

המלצה שלי, היא ללמוד אך ורק ממשנ"ב עוז והדר ואח"כ מיד לעבור על הילקוט יוסף ועל הטעמים, וכמו שמרן תמיד אומר שלאחר שתסיים סימן תעבור על הילקוט יוסף,
ותאמינו לי יהיה לכם יותר כיף ותענוג.

אך האמת, שלא לכולם יש זמן לזה,
ולכן כל אחד יבחר לעצמו את המשנ"ב שטוב עבורו,
אני יכול להמליץ על מהדורה מסוימת אבל מה לעשות שהחברותא שלי לא מסכים איתי,
לכל אחד יש את הטעם והחיבור שלו,
וכמו שאני רואה בכל השיחה פה, וויכוחים על סוגי משנ"ב מה הכי טוב?
כולם צודקים, אבל תלוי למי?

איך תבחרו?
תלכו לבית מדרש גדול שיש לו את כל המהדורות,
פתחו על הסימן שאתם לומדים בכולל, ותלמדו בכל סוגי המהדורות, והבוחר יבחר.

בהצלחה!!
;)
 
אני הקטן הייתי ממליץ לא ללמוד מכל הספרים האלו,
אלא ללמוד ממשנ"ב עוד והדר רגיל,
הסיבה כי בכל הוצאה תמיד תמצאו הלכות שפספסו או הלכות בלי טעמים וכדו',

המלצה שלי, היא ללמוד אך ורק ממשנ"ב עוז והדר ואח"כ מיד לעבור על הילקוט יוסף ועל הטעמים, וכמו שמרן תמיד אומר שלאחר שתסיים סימן תעבור על הילקוט יוסף,
ותאמינו לי יהיה לכם יותר כיף ותענוג.

דווקא חיבור כעין זה על המשנ"ב שנעשה בעבודת צוות שמכוון למטרה של היקף לצד עומק יכול להיות טוב יותר.
אך האמת, שלא לכולם יש זמן לזה,
ולכן כל אחד יבחר לעצמו את המשנ"ב שטוב עבורו,
אני יכול להמליץ על מהדורה מסוימת אבל מה לעשות שהחברותא שלי לא מסכים איתי,
לכל אחד יש את הטעם והחיבור שלו,
וכמו שאני רואה בכל השיחה פה, וויכוחים על סוגי משנ"ב מה הכי טוב?
כולם צודקים, אבל תלוי למי?

איך תבחרו?
תלכו לבית מדרש גדול שיש לו את כל המהדורות,
פתחו על הסימן שאתם לומדים בכולל, ותלמדו בכל סוגי המהדורות, והבוחר יבחר.

בהצלחה!!
;)
מאז שפתחתי את האשכול רק הלכה והתחזקה אצלי העמדה שמאורות הם הטובים ביותר בשוק.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אני ב"נ לומד את המשנה ברורה עם כל ההוצאות על הסדר לפחות המוכרות יותר כמו מאורות, תפארת, דרשו לפעמים גם משנת חכמים וכו' , ואם אין זמן דואג שהחברותא ילמד עם הוצאה שונה ויעיר הערות.
ואין מה להשוות כלל, בין ללמוד את המשנה ברורה עם ההערות לבין לפתוח אחרונים אחר כך, יש בזה המון המון יתרונות.
א. שיושבים צוות תלמידי חכמים שבקיאים בספרי האחרונים והמשנה ברורה, וכותבים את ההערות ומיישבים את השיטות והסתירות במקום לפי הדיבור המתחיל, שיש בזה תועלת מרובה מאוד מאוד למעיינים בדברי המשנ"ב.
ב. שמתמצתים את דברי האחרונים בקיצור שנגעו באותו נידון.
ועוד המון המון יתרונות שאין זמן לפרט בזה, אבל לדעתי זה בגדר חובה ללמוד עם ההוצאות הנפלאות הנ"ל למי שרוצה ללמוד הלכה למעשה מעבר לדברי המשנ"ב, הן לאשכנזים והן לספרדים.

ולספרדים לדעתי משנ"ב מאורות ברמה הכי גבוהה בנתיים, בדיוקים, בסברות וביישובים של דברי האחרונים שניכר שעמלים לבאר דברים אלו בדיוק ובקיצור נמרץ, אשריהם ואשרי חלקם.
 
ודאי שתמצא יותר, אבל לא תדע מה פסקו רבותינו האחרונים באותו מקרה בדיוק במשנה ברורה, ופעמים שבליקוט יוסף כותב וכ״כ ומבליע את דברי אותו פוסק בתוך המהלך של הכתיבה עם עוד עשרות פוסקים.
מה שאין כן כשפותח את דברי ההוצאות הנ״ל שהם מתמקדים בדברי המשנה ברורה באופן ממוקד וכותבים על המקום את שיטת הבא״ח כה״ח אול״צ חזו״ע וכו׳.
גם אתה זוכר בדיוק מה פסקו בנושא זה ורואה את זה תוך כדי הלימוד הוא בסוף אבל כשהדברים טריים.
ופעמים שפותחים ילקו״י מתחילים לקרוא את התשובה ומאבדים את הנקודה שרצית לברר בדיוק, אלא מתחילים ללמוד לפי המהלך של התשובה של מרן שליט״א, שזה מצויין והכרחי אך פעמים שאין זמן כמו שכתבתם, ופעמים שאין זה רצוני כרגע אלא עכשיו אני רוצה לברר נקודה ואז לראות את התשובה.
בקיצור השאלה מה המטרה של הלימוד, אם הלימוד הוא בכדי לדעת את דברי המשנה ברורה ונידונים של פוסקי זמננו בצורה מדוייקת וממוקדת לפי נושאים.
או ללמוד את הסוגייא מהסדר ע״פ שיטת הפסיקה האמיתית והמקורית של מרן זצ״ל ומרן שליט״א בצורה עיונית ומתוקה מדברי הגמרא עד אחרון הקונטרסים.
כל אחד יעשה לפי זמנו ועניינו, ומזה ומזה אל תנח.
אני אישית משתדל בס״ד לעבור על הכל, אך במקרה שלי אני לומד ברכות ואין כרגע את הילקוט יוסף החדש עם כל השינויים וההתפתחות של מוצרי המזון וכו׳.
 
לעניות דעתי בהערות של הילקוט יוסף תמצא יותר מההערות של סוגי המשנ"ב,
וגם כן תוכל לסכם אפי' יותר פוסקים,
אני לא מבין איזה מן השוואה זאת , במשנ״ב יש 6 כרכים ובילקוט יוסף יש 22 כרכים (על חלק או״ח)
אלו שתי ספרים עם עריכה ותבנית שונה לכן השאלה של מי עדיף ממי כלל לא שייכת כי זה תפוחים וזה תפוזים, מה גם שכבודו כתב שיהיה ניתן לסכם יותר פוסקים, גם כן לא ברור לי למה? אם הביאו לך במשנב פוסק אחד לדוגמא ילקוט יוסף ובמקור בפנים הילקוט יוסף הביא שרשרת של 15 אחרונים אז למה גם במשנב אני צריך את השרשרת הזאת? די לי שכתבו שהילקוט יוסף הכריע כך ואם אני ארצה לברר הדרך שבה הגיע להכרעה הזאת אזי אני אפתח את הילקוט יוסף בפנים וזה בדיוק המהות של הוצאות המשנב לספרדים שתדע מה פסקו הספרדים באותו מקום ולא להכין לך ספר הלכה מ0 כדרכם של הפוסקים הגדולים שבכל הדורות , וגם כבודו המליץ ללמוד משנב עוז והדר ואחר כך לעבור לילקוט יוסף וזה בכלל לא מובן הרי אם הילקוט יוסף מאסף לכל המחנות אז למה לי משנב מלכתחילה? די לי בילקוט יוסף
 
נערך לאחרונה:
אני לא מבין איזה מן השוואה זאת , במשנ״ב יש 6 כרכים ובילקוט יוסף יש 22 כרכים (על חלק או״ח)
הרי אם הילקוט יוסף מאסף לכל המחנות אז למה לי משנב מלכתחילה? די לי בילקוט יוסף
גם כן לא ברור לי למה?
ללמוד משנב עוז והדר ואחר כך לעבור לילקוט יוסף
כדרכם של הפוסקים הגדולים שבכל הדורות
וכידוע שהראשל"צ הרב יצחק יוסף שליט"א המליץ ללמוד כן
 
חזור
חלק עליון