משניות קהתי או ארטסקרול

למה שלא תנסה?(הרי גם אם לכמה יהיה קליל עם פירוש מסויים זה לא מחייב לגביך) הספרים זמינים פה ושם תנסה על פרק או שניים תראה מה יותר נוח לך. ארטסקרול קהתי ברטנורא אולי משנה כפשוטה. יש גם של עוז והדר נדמה לי.
 
תקוע בחלק מהפרקים או הנושאים
אם זה רק משה שקורה פעם פעמים בשבוע, כדאי שתמשיך בלימוד הרע"ב, ורק בפעמים שאתה נתקע תעיין בקהתי/ארטסקרול/משנת אליעזר/וכד'.
כך תתרגל ללשונו של הרע"ב ותתקדם הלאה.
 
לגופו של נושא
זה עניין של טעם, כמו אותה שאלה מה יותר טוב מתיבתא או שוטנשטיין
אני חושב שעם קהתי אפשר יותר להריץ כי צריך להתרגל לעימוד של ארטסקרול
אני חושב שאחרי שמתרגלים לרע"ב זה רץ הרבה יותר מקהתי, הטקסט שלהם הרבה יותר ארוך מהרע"ב, הרע"ב הוא תמציתי, ום שיטתי, בשונה מכל הפירושים האחרים שנועדו להקל שאמנם ע"פ רוב הם מפרשים כהרע"ב (רק בלשון יותר ארוכה, ולעיתים מסורבלת) אבל לפעמים נוטים לפירושים אחרים שיותר קלילים.
מתיבתא ושוטשטיין כמדומה שהחלוקה דיד ברורה, להבנת פשט הגמ' שוטשטיין יותר טוב, להרחבות מתיבתא.
 
לגופו של נושא
זה עניין של טעם, כמו אותה שאלה מה יותר טוב מתיבתא או שוטנשטיין
אני חושב שעם קהתי אפשר יותר להריץ כי צריך להתרגל לעימוד של ארטסקרול
יש משהו במה שאתה אומר בעניין העימוד.
 
נכון שרע"ב יותר תמציתי וקהתי וכד' יותר ארוכים, אבל לפעמים שלא מכירים את המושגים קשה להבין את רע"ב כי חסר בידיעות ולזה באו המפרשים האלה להסביר הכל
ומי שמכיר את הסוגיות המדוברות לא חייב לקרוא הכל
 
נכון שרע"ב יותר תמציתי וקהתי וכד' יותר ארוכים, אבל לפעמים שלא מכירים את המושגים קשה להבין את רע"ב כי חסר בידיעות ולזה באו המפרשים האלה להסביר הכל
ומי שמכיר את הסוגיות המדוברות לא חייב לקרוא הכל
בפרט משניות זרעים לא קלות בלי אחרוני זמנינו.
 
נכון שרע"ב יותר תמציתי וקהתי וכד' יותר ארוכים, אבל לפעמים שלא מכירים את המושגים קשה להבין את רע"ב כי חסר בידיעות ולזה באו המפרשים האלה להסביר הכל
ומי שמכיר את הסוגיות המדוברות לא חייב לקרוא הכל
התפארת ישראל הוא ספר עזר מצוין
 
באתר של לשם יש עמודים לדוגמא למשנה כפשוטה שלהם(מצורף)
מי המוציא לאור של משנה כפשוטה?
אגב מישהו ראה את תנך דף ליום סיום בשנה? וכן משנה דף ליום סיום לשנה? מישהו ראה איך זה מסתדר בכרך אחד? ממש בלי פירוט?
 
מי המוציא לאור של משנה כפשוטה?
אגב מישהו ראה את תנך דף ליום סיום בשנה? וכן משנה דף ליום סיום לשנה? מישהו ראה איך זה מסתדר בכרך אחד? ממש בלי פירוט?
הוצאה לאור "לשם" שהוציאו את רש"י כפשוטו:

משנה דף ליום יש תמונה באינטרנט:

גם תנ"ך דף ליום:
 
נערך לאחרונה:
אני לומד בקהתי בשביל המפרשים ובשביל הבהירות, זה ממש לא דומה לשוטנשטיין. אני לומד משניות בצורה כזו: מנסה להבין פשט משנה לבד, אח"כ לומד ברטנורא, ואח"כ רואה קהתי בשביל כל המפרשים וכדי שאני יראה שהבנתי טוב.
 
הוצאה לאור "לשם" שהוציאו את רש"י כפשוטו:

משנה דף ליום יש תמונה באינטרנט:

גם תנ"ך דף ליום:
קשה לההאמין שתנך דף ליום או משנה דף ליום וסיום תוך שנה הביאור מפורט. זה בכרך אחד...
משניות רגילות עם ברטנורא ותוס יו"ט זה 3 כרכים לכל השישה סדרי משנה.
 
חזור
חלק עליון