• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

טלפון או מייל של הרב אופיר מלכא? יעזור ממש

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
יאמין לי כבודו שאיני זוכר מה כתוב שם, רק זכורני שדיברו בזה בכמה מאמרים, אבל אכן מסתמא לא זרקו עליו שם סוכריות
[רק שלעניות דעתי הליטוף של השמש מועיל יותר מהנשיבה של הרוח]
למי שיודע ידוע שמרן הראש"ל שליט"א בהתחלה קירבו, והוא זה שהעבירו לרדיו קול חי (שם מקבל משכורת גבוהה יותר מהמשכורת שקיבל בקול ברמה, וגם האחוזי האזנה שם גבוהים יותר).
ורק אחר שראה שזה לא מועיל, הגיעו המאמרים והשאר.
 
מעניין.
אם תוכל לשרטט בקצרה קווים ל"שיטת הפסיקה השונה והיחודית".
שנדע על מה מדובר.
המעלות שיטתו הייחודית, היא חשבון כל הצדדים הן מבחיה פרקטית והן מבחינה הלכתי.
החסרונות הם שהוא ממוקד במשנ"ב ואחרוני זמנינו דוקא, ובמקום שלא נחתו לדין מוציא את הדין ע"פ חשבונותיו בהם, ולא מגיע לפוסקים מפורשים שדנו בזה.
כמו"כ סובר שהספרדים קיבלו עליהם הוראות המשנ"ב במקום שלא חולק על השו"ע. המצאה שהומצאה בזמן האחרון ע"י כמה רבנים, בלא שום בדל ראיה.
הוא חותך ג"כ בכל דבר כמעט בפרקטיקה, ונוקט שיעורי זמן כמות וכד', גם בדברים שעשויים להשתנות, ולמעשה יכול לצאת מזה מכשול.

אפשר להאריך בדוגמאות לכל הדברים הנ"ל, אבל אין הזמן כשר לכך כעת.
 
דווקא?
מי אמר דווקא?
מציאות דמרן שליט"א אמר לא לקרוא בספריו.
אפשר מקור לאמירה לא קלה זו?
התנגדות, קל מאוד להבין וכולנו שמענו. אבל "לא לקרוא בספריו" זה מעניין, אפשר מקור?
הוא חותך ג"כ בכל דבר כמעט בפרקטיקה, ונוקט שיעורי זמן כמות וכד', גם בדברים שעשויים להשתנות, ולמעשה יכול לצאת מזה מכשול.
סכמת את הדברים בטוב טעם.
אבל מה שכתבת בחסרון שאותו הדגשתי, לי ולעוד אלפי אנשים (וכנראה יותר מאלפים) זה מעלה בעינייהם תאהב או לא תאהב.
בעצם זה חיסרון סוביקטיבי, לא אוביקטיבי לדעתי.
אבל אני לא בא להגן עליו, רק שתידע שיש לחלק הזה 2 צדדים.
וכמובן תעשה כרבותיך.
 
זו לא שאלה בהלכה.
זו שאלה בצורת לימוד המשנ"ב.
דברים שלרב אופיר מלכא יש מומחיות מיוחדת, בנוסף זו שמועה ששמעתי בשמו, כך שלא יעזרו לי הת"ח פה.
כמדומני שבאחד מספריו בהקדמה כותב בנושא.
טל' של העוזר שלו
הרב אייל בן זיקרי - 050-25-88888
בקי גדול בכשרות מוצרי חשמל לשבת (יש להם חנות למוצרי חשמל בראשל"צ) מאוד עוזר בהכוונה בנושא.
 
סכמת את הדברים בטוב טעם.
אבל מה שכתבת בחסרון שאותו הדגשתי, לי ולעוד אלפי אנשים (וכנראה יותר מאלפים) זה מעלה בעינייהם תאהב או לא תאהב.
בעצם זה חיסרון סוביקטיבי, לא אוביקטיבי לדעתי.
אבל אני לא בא להגן עליו, רק שתידע שיש לחלק הזה 2 צדדים.
וכמובן תעשה כרבותיך.
הדגשת את החלק שלא אליו התכוונתי, שהרי כתבתי אותו במעלות, אני התכוונתי בחסרונות ל:
הוא חותך ג"כ בכל דבר כמעט בפרקטיקה, ונוקט שיעורי זמן כמות וכד', גם בדברים שעשויים להשתנות, ולמעשה יכול לצאת מזה מכשול.
החלק המודגש כעת הוא הבעייתי.
כי יש דברים שמשתנים והוא כותב בהם שיעור. (וכגון שזמן קרימת פנים הוא 10 דקות על מעלות גבוהות, למרות שזמן קרימת פנים משתנה בגודל העיסה, שאם זה כיכר ענק הזמן קרימת פנים שלו יותר ארוך מזמן גרימת פנים של מאכל קטנטן. וכן ע"ז הדרך. וכגון שכותב בהלכה בפשיטות שברכת הסופגניות מזונות לכו"ע. ובהע' מסביר דהיינו משום שהמתכון הוא בצורה כזו וכזו, והרי ודאי שיש עשרות סוגי מתכונים לסופגניות, והיאך ע"פ מתכון אחד פוסק לכל המתכונים?! ודי בזה הערה).
 
אפשר מקור לאמירה לא קלה זו?
התנגדות, קל מאוד להבין וכולנו שמענו. אבל "לא לקרוא בספריו" זה מעניין, אפשר מקור?
הובא סרטון במקום אחר.
 
הובא סרטון במקום אחר.
כך כתבו.
לי אישית בתור פותח האשכול כבר השגתי דרכים ליצירת קשר, הושגה המטרה.
מה שנהיה מהאשכול כעת זה רק התקפות וציטוטים נגדו כאשר אין באמת צד שני שמתווכח. אני לא מייצג את הרב אופיר בשום צורה, ולא מחווה שום דעה בויכוח.
אני אישית סיימתי עם אשכול זה, בתקופה זו שקרא הרב יצחק יוסף לאחדות אני לא מאמין שראוי לעסוק בזה בכזו הרחבה.
יום נאה.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון