המעלות שיטתו הייחודית, היא חשבון כל הצדדים הן מבחיה פרקטית והן מבחינה הלכתי.
החסרונות הם שהוא ממוקד במשנ"ב ואחרוני זמנינו דוקא, ובמקום שלא נחתו לדין מוציא את הדין ע"פ חשבונותיו בהם, ולא מגיע לפוסקים מפורשים שדנו בזה.
כמו"כ סובר שהספרדים קיבלו עליהם הוראות המשנ"ב במקום שלא חולק על השו"ע. המצאה שהומצאה בזמן האחרון ע"י כמה רבנים, בלא שום בדל ראיה.
הוא חותך ג"כ בכל דבר כמעט בפרקטיקה, ונוקט שיעורי זמן כמות וכד', גם בדברים שעשויים להשתנות, ולמעשה יכול לצאת מזה מכשול.
אפשר להאריך בדוגמאות לכל הדברים הנ"ל, אבל אין הזמן כשר לכך כעת.
סכמת את הדברים בטוב טעם.
אבל מה שכתבת בחסרון שאותו הדגשתי, לי ולעוד אלפי אנשים (וכנראה יותר מאלפים) זה מעלה בעינייהם תאהב או לא תאהב.
בעצם זה חיסרון סוביקטיבי, לא אוביקטיבי לדעתי.
אבל אני לא בא להגן עליו, רק שתידע שיש לחלק הזה 2 צדדים.
וכמובן תעשה כרבותיך.
כמדומני שבאחד מספריו בהקדמה כותב בנושא.
טל' של העוזר שלו
הרב אייל בן זיקרי - 050-25-88888
בקי גדול בכשרות מוצרי חשמל לשבת (יש להם חנות למוצרי חשמל בראשל"צ) מאוד עוזר בהכוונה בנושא.
סכמת את הדברים בטוב טעם.
אבל מה שכתבת בחסרון שאותו הדגשתי, לי ולעוד אלפי אנשים (וכנראה יותר מאלפים) זה מעלה בעינייהם תאהב או לא תאהב.
בעצם זה חיסרון סוביקטיבי, לא אוביקטיבי לדעתי.
אבל אני לא בא להגן עליו, רק שתידע שיש לחלק הזה 2 צדדים.
וכמובן תעשה כרבותיך.
החלק המודגש כעת הוא הבעייתי.
כי יש דברים שמשתנים והוא כותב בהם שיעור. (וכגון שזמן קרימת פנים הוא 10 דקות על מעלות גבוהות, למרות שזמן קרימת פנים משתנה בגודל העיסה, שאם זה כיכר ענק הזמן קרימת פנים שלו יותר ארוך מזמן גרימת פנים של מאכל קטנטן. וכן ע"ז הדרך. וכגון שכותב בהלכה בפשיטות שברכת הסופגניות מזונות לכו"ע. ובהע' מסביר דהיינו משום שהמתכון הוא בצורה כזו וכזו, והרי ודאי שיש עשרות סוגי מתכונים לסופגניות, והיאך ע"פ מתכון אחד פוסק לכל המתכונים?! ודי בזה הערה).
כך כתבו.
לי אישית בתור פותח האשכול כבר השגתי דרכים ליצירת קשר, הושגה המטרה.
מה שנהיה מהאשכול כעת זה רק התקפות וציטוטים נגדו כאשר אין באמת צד שני שמתווכח. אני לא מייצג את הרב אופיר בשום צורה, ולא מחווה שום דעה בויכוח.
אני אישית סיימתי עם אשכול זה, בתקופה זו שקרא הרב יצחק יוסף לאחדות אני לא מאמין שראוי לעסוק בזה בכזו הרחבה.
יום נאה.