משניות קהתי או ארטסקרול

קשה לההאמין שתנך דף ליום או משנה דף ליום וסיום תוך שנה הביאור מפורט. זה בכרך אחד...
משניות רגילות עם ברטנורא ותוס יו"ט זה 3 כרכים לכל השישה סדרי משנה.
מהתמונות רואים שזה באמת לא מפורט ונראה יותר מתאים לחזרות.
 
מי המוציא לאור של משנה כפשוטה?
אגב מישהו ראה את תנך דף ליום סיום בשנה? וכן משנה דף ליום סיום לשנה? מישהו ראה איך זה מסתדר בכרך אחד? ממש בלי פירוט?
קשה לההאמין שתנך דף ליום או משנה דף ליום וסיום תוך שנה הביאור מפורט. זה בכרך אחד...
משניות רגילות עם ברטנורא ותוס יו"ט זה 3 כרכים לכל השישה סדרי משנה.
אני לומד בתנ"ך דף ליום, פשוט תענוג.
זה לוקח 10/15 דק' ליום. ואתה מקיף את התנ"ך בצורה מפליאה.
 
אני לומד בתנ"ך דף ליום, פשוט תענוג.
זה לוקח 10/15 דק' ליום. ואתה מקיף את התנ"ך בצורה מפליאה.
אולי זה חזרות?...
אני הגעתי מקודם לבית מדרש שהיה ש את הספר הנ"ל, אני לא חושב שאצא עם הרבה משהו... לפחות בעניין הנביאים כתובים. זה לא קל.
 
של איזה הוצאה
אולי זה חזרות?...
אני הגעתי מקודם לבית מדרש שהיה ש את הספר הנ"ל, אני לא חושב שאצא עם הרבה משהו... לפחות בעניין הנביאים כתובים. זה לא קל.
הוצאת מאור חיים, שהעלו כאן את הקישור לזה.
לצערי זה לא חזרות, וזה מאוד קל. הפירוש בנוי בסגנן כוונת הלב, כלומר רוב הטקסט מובן בלא"ה, ומה שלא מובן יש ביאור בתוך הטקסט.
 
הוצאת מאור חיים, שהעלו כאן את הקישור לזה.
לצערי זה לא חזרות, וזה מאוד קל. הפירוש בנוי בסגנן כוונת הלב, כלומר רוב הטקסט מובן בלא"ה, ומה שלא מובן יש ביאור בתוך הטקסט.
אם אתה רק רוצה להביןאת המילים בסדר. אבל יש גם להבין את העניין. ושוב אני מדגיש - בנ"ך אני מדבר. בחומש יש לך עוד בסיס...
 
מישהו למד בשניהם בקביעות וראה מה עדיף בשביל לימוד עם הבנה זריז?
לעיון עדיף אטסקרול ללימוד מהיר קהתי.
בארטסקרול אתה יכול להיות בטוח שהקפת את כל מה שצריך בצורה ברורה ביותר, כמו הגמרות שלהם שעולות גם על מתיבתא
קהתי ליקט עד היכן שידו הגיע בצורה פשוטה ומובנת

וכמובן למי שיודע ללמוד עדיף רע"ב ללימוד מהיר וכשמתקשה ארטסקרול
 
אם אתה רק רוצה להביןאת המילים בסדר. אבל יש גם להבין את העניין. ושוב אני מדגיש - בנ"ך אני מדבר. בחומש יש לך עוד בסיס...
לענ"ד הבנת הענין זה מצויין.
אם אתה לומד דף ליום אתה מקיף את כל הענין בבקיאות, ומבין בדיוק מה היה.
 
אגב לעוז והדר אין משניות מבוארות נכון?
בחק לישראל יש להם מוצלחות.
שוב נזכרתי שלאחרונה הם התחילו להוציא משניות מבוארות הנקראות משניות שערים וכעת יצא רק על ברכות וכתב אחד המשתתפים במשניות שלהם על יבמות וכתובות בפורום אחר שהם עומדים להוציא כמה מסכתות בסדר זרעים, אבות, מקוואות.
וצירף דוגמא.
בשער כתוב שיש כמה שערים שער המשנה שער התלמוד שער הדרשות שער האגדה שער העיונים.

בדוגמא רואים את שער המשנה- פירוש על המשנה.
שער התלמוד- סיכום דברים מהבבלי והירושלמי.
שער הדרשות- מביאים אם יש דרשות של חז"ל מהפסוקים בעניין.

שער האגדה והעיונים לא רואים בדוגמא כנראה בסוף הספר.[שוב נזכרתי שראית קטע כנראה משער העיונים העוסק בעניין לילה לשון זכר או לשון נקבה ואני מצרף גם אותו].

חלק ההערות מחולק להערות עיוניות ומקורות.

אני אצרף את הדוגמא.(הדוגמא נראית מתוך שלבי העריכה ולא גמורה שכן בהפניות לשער העיונים יש במקום ציון עמוד 3 סימני שאלה).
 

קבצים מצורפים

  • משניות שערים (1).pdf
    920.7 KB · צפיות: 11
  • לשון לילה.pdf
    94.5 KB · צפיות: 6
נערך לאחרונה:
שוב נזכרתי שלאחרונה הם התחילו להוציא משניות מבוארות הנקראות משניות שערים וכעת יצא רק על ברכות וכתב אחד המשתתפים במשניות שלהם על יבמות וכתובות בפורום אחר שהם עומדים להוציא כמה מסכתות בסדר זרעים, אבות, מקוואות.
וצירף דוגמא.
בשער כתוב שיש כמה שערים שער המשנה שער התלמוד שער הדרשות שער האגדה שער העיונים.

בדוגמא רואים את שער המשנה- פירוש על המשנה.
שער התלמוד- סיכום דברים מהבבלי והירושלמי.
שער הדרשות- מביאים אם יש דרשות של חז"ל מהפסוקים בעניין.

שער האגדה והעיונים לא רואים בדוגמא כנראה בסוף הספר.[שוב נזכרתי שראית קטע כנראה משער העיונים העוסק בעניין לילה לשון זכר או לשון נקבה ואני מצרף גם אותו].

חלק ההערות מחולק להערות עיוניות ומקורות.

אני אצרף את הדוגמא.(הדוגמא נראית מתוך שלבי העריכה ולא גמורה שכן בהפניות לשער העיונים יש במקום ציון עמוד 3 סימני שאלה).
תודה ויישר כח.
אכן נראה שזה בשלבי העריכה הדוגמא הזו שכן העימוד לא מתאים לעוז והדר.
ראיתי באתר שלהם שיש כבר כרך ברכות.
לגבי המחיר הוא 50 ש"ח לכרך, נקל לשער שכל הש"ס משניות יעלה גם יעלה הרבה יותר מקהתי. ולעניות דעתי העבודה של שערי התלמוד אולי נחמדה וטובה אבל כמדומני שקהתי עושה סוג כזה של סיכומים או סיעתא מהגמ' להבנת הדברים הסתומים במשנה ומצטט מה שנראה שצריך.
 
אני בד"כ שומע את השיעורים על המשניות של הרב בועז שלום שליט"א באתר שלו 'טעמו וראו', או מוריד לנגן ושומע בדרך, או מאזין דרך קו ההלכה הספרדי בשלוחה 1 > 5 > 8.
מדובר בהסבר בהיר קל ומפורט, שדרכו כמעט והשלמתי ללמוד את כל הש"ס משנה.
 
זה ידוע לכל בר דעת.
אכן מנסיון עדיף השוטנשטיין על המתיבתא.
אמנם קשה לקבוע מסמרות, כי ידוע שלא את כל השוטנשטיין חיבר חכם אחד, כמו שלא את כל המתיבתא עשה אדם אחד, כך שיתכן שבמסכת מסוימת אולי עשה המחבר עבודה יותר מקיפה במתיבתא. בשביל זה צריך לעבור מסכת מסכת.
 
אכן מנסיון עדיף השוטנשטיין על המתיבתא.
אמנם קשה לקבוע מסמרות, כי ידוע שלא את כל השוטנשטיין חיבר חכם אחד, כמו שלא את כל המתיבתא עשה אדם אחד, כך שיתכן שבמסכת מסוימת אולי עשה המחבר עבודה יותר מקיפה במתיבתא. בשביל זה צריך לעבור מסכת מסכת.
בעקרון האיש הגדול שעמד על המלאכה בשוטנש' הוא הגר''א זורייבין זצ''ל,והיה אדם גדול ומעמיק מאוד ,ולא מסתבר שהיה בהוצאות אחרות מישהו בסדר גודל כמו שלו,אף שהרבה ת''ח עבדו בהצאות אחרות ,אבל לא מתקרבים אליו...,ואגב הוא תלה גם את ...בגלל שת''ח המעיטו בעיונם ,אף שלמעשה זיכהאת הרבים.
 
חזור
חלק עליון