מהתמונות רואים שזה באמת לא מפורט ונראה יותר מתאים לחזרות.קשה לההאמין שתנך דף ליום או משנה דף ליום וסיום תוך שנה הביאור מפורט. זה בכרך אחד...
משניות רגילות עם ברטנורא ותוס יו"ט זה 3 כרכים לכל השישה סדרי משנה.
מהתמונות רואים שזה באמת לא מפורט ונראה יותר מתאים לחזרות.קשה לההאמין שתנך דף ליום או משנה דף ליום וסיום תוך שנה הביאור מפורט. זה בכרך אחד...
משניות רגילות עם ברטנורא ותוס יו"ט זה 3 כרכים לכל השישה סדרי משנה.
אגב לעוז והדר אין משניות מבוארות נכון?מהתמונות רואים שזה באמת לא מפורט ונראה יותר מתאים לחזרות.
יש מהדורת כיס כריכה רכה של משניות מבוארות מתיבתא לא ראיתי בפנים ויש נראה לי על כמה בודדים.אגב לעוז והדר אין משניות מבוארות נכון?
בחק לישראל יש להם מוצלחות.
כיס לא מתאים. (:יש מהדורת כיס כריכה רכה של משניות מבוארות מתיבתא לא ראיתי בפנים ויש נראה לי על כמה בודדים.
מי המוציא לאור של משנה כפשוטה?
אגב מישהו ראה את תנך דף ליום סיום בשנה? וכן משנה דף ליום סיום לשנה? מישהו ראה איך זה מסתדר בכרך אחד? ממש בלי פירוט?
אני לומד בתנ"ך דף ליום, פשוט תענוג.קשה לההאמין שתנך דף ליום או משנה דף ליום וסיום תוך שנה הביאור מפורט. זה בכרך אחד...
משניות רגילות עם ברטנורא ותוס יו"ט זה 3 כרכים לכל השישה סדרי משנה.
אולי זה חזרות?...אני לומד בתנ"ך דף ליום, פשוט תענוג.
זה לוקח 10/15 דק' ליום. ואתה מקיף את התנ"ך בצורה מפליאה.
של איזה הוצאה
הוצאת מאור חיים, שהעלו כאן את הקישור לזה.אולי זה חזרות?...
אני הגעתי מקודם לבית מדרש שהיה ש את הספר הנ"ל, אני לא חושב שאצא עם הרבה משהו... לפחות בעניין הנביאים כתובים. זה לא קל.
אם אתה רק רוצה להביןאת המילים בסדר. אבל יש גם להבין את העניין. ושוב אני מדגיש - בנ"ך אני מדבר. בחומש יש לך עוד בסיס...הוצאת מאור חיים, שהעלו כאן את הקישור לזה.
לצערי זה לא חזרות, וזה מאוד קל. הפירוש בנוי בסגנן כוונת הלב, כלומר רוב הטקסט מובן בלא"ה, ומה שלא מובן יש ביאור בתוך הטקסט.
לעיון עדיף אטסקרול ללימוד מהיר קהתי.מישהו למד בשניהם בקביעות וראה מה עדיף בשביל לימוד עם הבנה זריז?
?!כמו הגמרות שלהם שעולות גם על מתיבתא
כן מתיבתא מחלק לשליש ולרביע בין כל מדוריו את מה שמובא בקצרה ובבהירות בהערות של שוטנשטיין [קצת מגזים כמובן שיהיה קצת יותר תוכן במתיבתא אבל בבהירות של שוטנשטיין]
לענ"ד הבנת הענין זה מצויין.אם אתה רק רוצה להביןאת המילים בסדר. אבל יש גם להבין את העניין. ושוב אני מדגיש - בנ"ך אני מדבר. בחומש יש לך עוד בסיס...
שוב נזכרתי שלאחרונה הם התחילו להוציא משניות מבוארות הנקראות משניות שערים וכעת יצא רק על ברכות וכתב אחד המשתתפים במשניות שלהם על יבמות וכתובות בפורום אחר שהם עומדים להוציא כמה מסכתות בסדר זרעים, אבות, מקוואות.אגב לעוז והדר אין משניות מבוארות נכון?
בחק לישראל יש להם מוצלחות.
תודה ויישר כח.שוב נזכרתי שלאחרונה הם התחילו להוציא משניות מבוארות הנקראות משניות שערים וכעת יצא רק על ברכות וכתב אחד המשתתפים במשניות שלהם על יבמות וכתובות בפורום אחר שהם עומדים להוציא כמה מסכתות בסדר זרעים, אבות, מקוואות.
וצירף דוגמא.
בשער כתוב שיש כמה שערים שער המשנה שער התלמוד שער הדרשות שער האגדה שער העיונים.
בדוגמא רואים את שער המשנה- פירוש על המשנה.
שער התלמוד- סיכום דברים מהבבלי והירושלמי.
שער הדרשות- מביאים אם יש דרשות של חז"ל מהפסוקים בעניין.
שער האגדה והעיונים לא רואים בדוגמא כנראה בסוף הספר.[שוב נזכרתי שראית קטע כנראה משער העיונים העוסק בעניין לילה לשון זכר או לשון נקבה ואני מצרף גם אותו].
חלק ההערות מחולק להערות עיוניות ומקורות.
אני אצרף את הדוגמא.(הדוגמא נראית מתוך שלבי העריכה ולא גמורה שכן בהפניות לשער העיונים יש במקום ציון עמוד 3 סימני שאלה).
זה ידוע לכל בר דעת.
אכן מנסיון עדיף השוטנשטיין על המתיבתא.זה ידוע לכל בר דעת.
בעקרון האיש הגדול שעמד על המלאכה בשוטנש' הוא הגר''א זורייבין זצ''ל,והיה אדם גדול ומעמיק מאוד ,ולא מסתבר שהיה בהוצאות אחרות מישהו בסדר גודל כמו שלו,אף שהרבה ת''ח עבדו בהצאות אחרות ,אבל לא מתקרבים אליו...,ואגב הוא תלה גם את ...בגלל שת''ח המעיטו בעיונם ,אף שלמעשה זיכהאת הרבים.אכן מנסיון עדיף השוטנשטיין על המתיבתא.
אמנם קשה לקבוע מסמרות, כי ידוע שלא את כל השוטנשטיין חיבר חכם אחד, כמו שלא את כל המתיבתא עשה אדם אחד, כך שיתכן שבמסכת מסוימת אולי עשה המחבר עבודה יותר מקיפה במתיבתא. בשביל זה צריך לעבור מסכת מסכת.