• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

נוסח ריבונו של עולם בסליחות

ספרדי גאה

Active member
בנוסח ריבונו של עולם אתודה על עברות קלות וחמורות בלילה לסוף אשמורות
ובהרבה סדרי סליחות כתבו שהאומרו בחצות יאמר בתוך אשמורות. וביארו שעיקר הנוסח נתקן לליל יוהכ"פ ושם אומרים לראש אשמורות
ושהכניסוהו לסדר הסליחות שינו לסוף אשמורות, כעיקר המנהג לומר הסליחות באשמורת, ולכך כשאומרו בחצות יאמר בתוך אשמורות.
שלא ישמע כדובר שקרים ח"ו.
ויש לעיין דא"כ שאומרים סליחות ביום אין לומר כלל בלילה. וכן בסוף כשאומרים "לילה אקום להודות" וכן "ואודה עלי פשעי וזדוני הלילה הזה לה'"
דלא שייך כלל לאומרו ביום. ולא מצינו בכל המקומות שאומרים סליחות לאחר הנץ שמקפידים שלא לומר נוסח זה כלל או בשינוי לשון.
אשמח לחוו"ד בעניין.
שנה טובה ומבורכת
.
 
נערך לאחרונה:
ראה מה שכתב מרן וה"ה לכאן שיכול לכיון על מה שעתיד להתוודות בלילה הבא או בליל יום כיפור וכדומה אבל שאומר הלילה הזה לה' צריך לומר שכוונתו על כלל ישראל
מ"מ נ"ל שעדיף יותר לדלג
 

קבצים מצורפים

  • ילקוט יוסף ימים נוראים-תשעו.pdf
    29.8 KB · צפיות: 3
ראה מה שכתב מרן וה"ה לכאן שיכול לכיון על מה שעתיד להתוודות בלילה הבא או בליל יום כיפור וכדומה אבל שאומר הלילה הזה לה' צריך לומר שכוונתו על כלל ישראל
מ"מ נ"ל שעדיף יותר לדלג
וכן "לילה אקום להודות" אם לא קם בשום אחד מהלילות אין לו על מה לכוון.
 
וכן "לילה אקום להודות" אם לא קם בשום אחד מהלילות אין לו על מה לכוון.
אפשר שבזה שייך לדמות למה שאמרו בברכות דף ג עמוד ב
ודוד בפלגא דליליא הוה קאי? מאורתא הוה קאי! דכתיב: קדמתי בנשף ואשועה, וממאי דהאי נשף אורתא הוא - דכתיב בנשף בערב יום באישון לילה ואפלה! אמר רב אושעיא אמר רבי אחא, הכי קאמר (דוד): מעולם לא עבר עלי חצות לילה בשינה. ופרש"י מעולם לא עבר עלי חצות לילה בשינה - שקודם לכן הייתי עומד. עכ"ל הכא נמי לילה אקום להודות שהוא קם בבוקר ומודה בלילה -והוא עושה וידוי לפני שהוא הולך לישון או בליל יום הכיפורים
 
חזור
חלק עליון