ב"ה
שלום וברכה,
במחשבה ראשונה הייתי סבור דכ"ש שיסיים הברכה, שהרי באמצעיות ביארו חכמים, דאע"פ שאין בשבת ברכות אמצעיות אלו, מ"מ בדין הוא שגם בשבת היה לו להתפלל י"ח, ורק שלא להטריח קבעו חכמים ברכה אחת באמצע, לכן כיון שהתחיל בברכה מן האמצעיות מסיים אותה ואח"כ חוזר לשל שבת, א"כ ק"ו בג' אחרונות שגם בשבת השאירו חכמים להני ג' אחרונות כמות שהן, א"כ אין בעיה לסיים הברכה.
אולם אחר ההתבוננות נראה דשפיר שאל השואל, ושאלת חכם יש כאן, שהרי כל מה שאמרו לסיים הברכה באמצעיות, היינו משום שירוויח הברכה שבלאו הכי היה צריך לאומרה בשבת, ואין כאן חשש ברכה לבטלה. משא"כ בהני ג' אחרונות, שאם יסיים כעת הברכה, א"כ כשיחזור לשל שבת, ויגיע שוב לג' אחרונות, נמצא חזר לחינם פעמיים על אותה ברכה מג' אחרונות שכבר בירך, והוי ברכה לבטלה.
ולכן למעשה נראה שבדוקא דברו חכמים על טעה באמצעיות שמסיים הברכה וחוזר לשל שבת, וכ"ה לשון מרן זצ"ל בחזו"ע שבת ח"א עמ' שמו בהערה, שכתב: וכן הדין אם נזכר באחת מן הברכות האמצעיות, שעליו לגמור אותה, עכל"ק.
בברכה רבה