מתוך ה'מגדלות מרקחים':
בשו"ע סי' תרנ"א סי"ב "ואם היו ארבעתן מצויים אצלו ונטלם אחד אחד, יצא". וברמ"א שם "ובלבד שיהיו כולם לפניו". ויש לעיין היאך הדין אם היו לו כל ד' המינים אבל רוצה ליטול אחרים שלא היו לו ביחד, כגון שנטל לולב והדס וערבה בזה אחר זה, והיה לפניו אחרוג אחד, ואחר כך נזדמן לו אתרוג אחר שלא היה אצלו בתחילה בשעת נטילת שאר המינים, האם מהני כיון שכל המינים היו אצלו, או דבעינן שאותן שנוטל לבסוף יהיו יחד, דאם לא אינן מצטרפין.
ובחידושי רבי משולם איגרא סוכה מב. כתב שאם נטל מתחילה השלשה מינים והיה לו בעת ההוא עוד המין הרביעי ואח"כ נשבר מין הרביעי או נאבד, ואחר כך הביא שוב מאותו מין הרביעי, כיון דבעת שנטל שלשה מינים הראשונים הוי ראוי לבילה ועכשיו ג"כ ראוי לבילה, שפיר דמי, עי"ש. ומבואר דס"ל דמהני, דהענין הוא רק שיהיה בשעת נטילת כל מין, ראוי לבילה לנטילת כל המינים יחד. וביותר, דאפילו אם היה זמן שלא היה לפניו המין הרביעי, כיון שבשעת נטילת הג' מינים הראשונים היה לפניו סגי בזה.
עוד יל"ע האם בשעת נטילת המין האחרון צריך שיהיו קיימים המינים הראשונים, ועי'.
בשו"ע סי' תרנ"א סי"ב "ואם היו ארבעתן מצויים אצלו ונטלם אחד אחד, יצא". וברמ"א שם "ובלבד שיהיו כולם לפניו". ויש לעיין היאך הדין אם היו לו כל ד' המינים אבל רוצה ליטול אחרים שלא היו לו ביחד, כגון שנטל לולב והדס וערבה בזה אחר זה, והיה לפניו אחרוג אחד, ואחר כך נזדמן לו אתרוג אחר שלא היה אצלו בתחילה בשעת נטילת שאר המינים, האם מהני כיון שכל המינים היו אצלו, או דבעינן שאותן שנוטל לבסוף יהיו יחד, דאם לא אינן מצטרפין.
ובחידושי רבי משולם איגרא סוכה מב. כתב שאם נטל מתחילה השלשה מינים והיה לו בעת ההוא עוד המין הרביעי ואח"כ נשבר מין הרביעי או נאבד, ואחר כך הביא שוב מאותו מין הרביעי, כיון דבעת שנטל שלשה מינים הראשונים הוי ראוי לבילה ועכשיו ג"כ ראוי לבילה, שפיר דמי, עי"ש. ומבואר דס"ל דמהני, דהענין הוא רק שיהיה בשעת נטילת כל מין, ראוי לבילה לנטילת כל המינים יחד. וביותר, דאפילו אם היה זמן שלא היה לפניו המין הרביעי, כיון שבשעת נטילת הג' מינים הראשונים היה לפניו סגי בזה.
עוד יל"ע האם בשעת נטילת המין האחרון צריך שיהיו קיימים המינים הראשונים, ועי'.