• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ניסים בזכות הצדקה

abc123

Well-known member
השבת קראנו על מצות הצדקה,
סיפור נפלא וחדש על הצלתו של אחד מנפגעי הפיגוע בירושלים (מתוך דרשו)

יהודי אמריקאי שיותר מפרוטה מצויה בכיסו, שמו הרב יהושע צבי גליק שליט"א, הגיע בשבוע החולף לשהות בירושלים עיר הקודש. בליל שבת, לאחר סעודה כיד המלך שהרחיבה את ליבו והטיבה את נפשו, הוא הרגיש שהוא רוצה לעשות טוב גם לאחרים. הוא פנה אל אחד מסובביו ומלוויו וביקש ממנו: "קח אותי לביתה של משפחה אשר לה שמונה עשר צאצאים!"

ההוא ניסה לאתר כזאת. הוא איתר שמות וכתובות של משפחות בנות שנים עשר ואפילו ארבעה עשר צאצאים. הרב גליק התעקש: "שמונה עשר. לא פחות!"

בסופו של דבר הושג השם והושגה הכתובת: הוא צעד מעדנות לעבר ביתה של משפחה חשובה בשכונת מאה שערים (משפחתו של הרב ח. פ. שליט"א, מנקיי הדעת ועובדי האלוקים שבירושלים), נקש בדלת בעדינות, ובירר האם אכן המשפחה מונה את המספר האמור. הילדים אישרו (האב לא היה בבית באותה שבת. הוא יושב 'שבעה' על אחיו, בבית שמש).

פניו של הנגיד אורו, הוא הבטיח להם על אתר: "במוצאי שבת, בעזרת השם, אני מפקיד לכם בחשבון הבנק שמונה־עשר אלף דולר! אלף דולר על כל ילד וילד!" הם נפרדו ב'שבתא טבא'.

במוצאי שבת, כאשר המחבל הנתעב ביצע את הפיגוע הנאלח בסמוך לכותל המערבי, היה אותו נגיד וחסיד אמריקאי בין הנפגעים. הוא נפצע קשות והובל לבית החולים כשהוא חסר הכרה.

למחרת היום היה מי שיידע את בני משפחתו המודאגים אודות סיפורו של ליל השבת וח"י הצאצאים. בני המשפחה מיהרו לאתר את המשפחה ברוכת הילדים ממאה שערים והעבירו לה לאלתר את כספי התמיכה. שמונה עשר אלף דולרים. טבין ותקילין.

לא חלפו חמש דקות. רבותיי. חמש דקות. והרב גליק התעורר – – –

הוא אמנם עדיין זקוק לתפילותינו (נישא תפילה לרפואת הרב יהושע צבי בן סערל), אולם מצבו השתפר בצורה על טבעית. בזכות מצוות הצדקה.
 
חזור
חלק עליון