• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ניתוק הסירכא - המנהג כיום

קורסיה

Well-known member
בספר מעדני מלך ח"א עמ' רג מובא שמרן הרב עובדיה זצ"ל אמר שביקר במשחטה וראה אותם מקילים להכניס אצבע מתחת לסירכא ומגביה את הסרכא והיא מתנתקת, כשרה.
הרב אמר, שהב"י כתב שמכשירים רק אם ירים בזהירות לאט לאט בתנאי שלא תזוז הריאה. ואילו בספר בית דוד מקל אף אם יזוז הריאה.

חיפשתי ולא מצאתי כן בבית דוד, אלא להיפך. בסימן לט ס"ו (עמודי הבית סק"ג) הביא משלמת חיים שדוקא אם לא הוגבה הריאה יש להכשיר. אך אם הוגבה הריאה לא מהני להכשיר.
וכ"ה בכה"ח (ס"ק רכו) בשם כמה אחרונים (אך לא ב"י).

נשאלת השאלה, על איזה הכשר הרב דיבר? ועוד, מי מקל בזה שאותו הכשר מסתמך עליו, נראה בספרים בדיוק להיפך, אין מי שמקל בזה?
 
חזור
חלק עליון