כדאי לכל אחד להקדיש מזמנו ללמוד את סימן רסא ביו"ד, מתאים לביה"ז
מסקנת הסוגיא שכל מי שהיה מלמד תורה לרבים אין לו שיעור, וכולם צריך ללכת להלוייתו, וזה כולל כל ר"מ בישיבה קטנה, וכל מוסר שיעורים בביכנ"ס.
אלא מה, סומכים על הנצי"ב בהעמק שאלה שאומר שכל זה רק אם רואה את ההלויה שאז מחוייב להמשיך ללוותו, ודבריו בפשטות נגד השו"ע, אך על זה סומכים, פוק חזי.
צירוף נוסף שיש זה פטור לת"ח, שכרגע איני זוכר מקורו.
אין שום הבדל מדינא בין גדול הדור לבין עוד מתני תורה לרבים, אבל למעשה נהגו ללכת להלוויות של גדולים (תשובות והנהגות מביא את זה כחיוב, אך הוא המקור הראשון של זה)
דעת מרן הגרע"י זצ"ל היתה שרק למלמד הלכה לרבים צריך ללכת, ולא ראש ישיבה, וצריך לדעת שזה חידוש של מרן, שלא מוזכר לפני כן (לא שחלילה חלילה יש לפקפק, אלא שזו הלכה שלו)