• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

נשבה ארון הקודש: מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל זקן מועצת חכמי התורה

נצחו אראלים את המצוקים: מרן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצוק"ל ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס ומנהיג הציבור הספרדי השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה בבית החולים שיבא בתל השומר והוא בן 95. 'בחדרי חרדים' ימשיך לדווח על פרטי מסע הלוויה​


אבי אבי רכב ישראל ופרשיו: בכל שדרות היהדות החרדית בארץ ובעולם יתמות ואבל כבד, עם היוודע הבשורה הקשה והמרה הבוקר (רביעי) על הסתלקותו לשמי רום של מנהיג הציבור הספרדי, זקן מועצת חכמי התורה של ש"ס מרן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצוק"ל, ראש כולל 'תורה וחיים' בבני ברק והוא בן 95 בפטירתו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בחודש אלול האחרון חלה הידרדרות במצבו ובחסדי שמים שוחרר לביתו, בחודשים האחרונים שוב חלה הידרדרות במהירות במצבו והרב זצ"ל אושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק שם נאלצו הרופאים להרדימו ולהנשימו לאחר שעבר החייאה. מאז הועבר הרב לפני מספר שבועות לשיקום נשימתי בבית החולים שיבא בתל השומר שם בשבוע האחרון חלה הידרדרות במצבו.

תפילות רבים נישאו ברחבי העולם היהודי לשלומו ולרפואתו השלמה, והשם רבי רפאל שמעון בן חביבה נישא בפי כל במאות עצרות תפילה לרפואתו. אך למגינת כל לב, נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

עם היוודע הבשורה הקשה תחושת אבל ויתמות ירדה על העולם היהודי; עולם התורה התעטף באבל ויגון כבד.

פרטים על מועד מסע הלוויה בעיר בני ברק שם ייטמן בבית החיים לצד רעייתו הרבנית ע"ה. נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'.

מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל הנהיג את הציבור הספרדי ועולם התורה מיד אחרי הסתלקותו של ידידו ורעו מרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצ"ל בחודש אב האחרון, וכבר במשך השנים שקודם לכן היה חלק בלתי נפרד בעוז ובגאון מההנהגה הספרדית והיה מוותיקי חברי המועצת, מרן זצ"ל נשא בגאון את דגל ההשקפה הצרופה, ורומם את קרנם של בני התורה הספרדים בכל מקום ומקום.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.
 
נערך לאחרונה:
‏משה ויסברג ב'בחדרי': מיטתו של הגר"ש בעדני זצ"ל תועבר מתל השומר למעיני הישועה שם יערכו את ה'טהרה'. מסע הלוויה ב-13:00 מכולל 'תורה וחיים' רח' רבי עקיבא 133 בני ברק.
 
תנועת ש״ס: ״מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה, יו״ר התנועה אריה דרעי, נציגיה פעיליה ותומכיה, המומים, כואבים ומבכים מרה בעלותו בסערה השמיימה של מופת הדור והדרו, רב רבנן, נזר החכמים, משיירי כנסת הגדולה, גאון הענווה והיראה, מנקיי הדעת, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, לוחם מלחמות ה׳ בדרך ההשקפה הטהורה, פעל במסירות נפש נשגבה למען תנועתנו הק׳ וממנה ישקו כל העדרים, עמוד האמת והחסד מרן פאר הדור, הגאון רבי שמעון בעדני זצוקל״ה״. זקן מועצת חכמי התורה״.
 
1285292-1f0dbd10ca6aa6fac39a5ca6fab832aa.jpg
 

ראש הישיבה על הגר"ש: "חסרה ההשפעה"​

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התייחס היום בפתח שיעורו בדברי הספד על פטירת מרן הגר"ש בעדני זצוק"ל: "חסרה כעת ההשפעה של אדם גדול וחבל על דאבדין צריך סייעתא דשמיא שלא תחסר ההשפעה כל אחד צריך להתחזק ומן השמים ירחמו". צפו בתיעוד​



45f42d25b020a526ee45.jpg

 
WhatsApp-Image-2023-01-11-at-17.45.38-1024x768.jpeg

בהלוויית הענק לזקן חברי מועצת חכמי התורה מרן פאר הדור הגר״ש בעדני זצוק״ל. המונים מתלמידיו ושומעי לקחו מררו בבכי על הסתלקותו של גאון התורה והענווה, אשר הנהיג והורה להם דרך. הספידוהו במשך שעה ארוכה חברי מועצת חכמי תורה, הראשון לציון, רבני ערים, ראשי ישיבות, דיינים, בנו ויו״ר התנועה. מסע ההלוייה נערך תחת אבטחה כבדה ועבר דרך רחוב חזון איש בבני ברק עד לבית הקברות ויז׳ניץ שם נטמן לצד רעיתו ע״ה.

הלווית מרן הגר"ש בעדני זצוק"ל, זקן מועצת חכמי התורה, הגיעה לסיומה הערב לאחר שעות ארוכות. רבבות ליוו את מרן מבית מדרשו ברחוב רבי עקיבא בבני ברק ועד לבית העלמין בעיר, כאשר המשטרה חסמה כבישים ורחובות רבים כחלק ממסע ההלוויה. כעת הודיעו במשטרה שכלל חסימות הכבישים בוטלו, אך תושבים מדווחים על פקקים גדולים.

כלל הכבישים בעיר בני ברק נפתחו מחדש לתנועת כלי רכב, כאשר רבבות מנסים בשעות אלו לעשות את דרכם ביציאה מבני ברק לערים השונות ברחבי ישראל. העומס הכבד ביותר נרשם בכביש גהה לכיוון דרום וצפון, ליציאה והכניסה מהעיר בה נטמן מרן זצוק"ל, כאשר משרד התחבורה תגבר את כמות האוטובוסים בניסיון לענות על הביקוש הרב כעת של הנוסעים.

עם זאת, בתיעוד שהופץ ברשת נראה כי אוטובוסים רבים כבר נאלצים ליסוע ישירות תוך דילוג על תחנות שונות, בעקבות העומס הרב בכמות הנוסעים שחוזרים מהלווית זקן מועצת חכמי התורה. תלמידים רבים שהגיעו מחוץ לעיר, להתאבל על מרן זצוק"ל, לקחו בעצמם בטרמפים נוסעים רבים. במשטרה מנסים לשחרר כמה שיותר את עומסי התנועה הכבדים.

גם בתוך בני ברק מדווחים על פקקים עצומים, בעיקר באזור השכונות שיכון ה' ורמת אלחנן, אזורי היציאה מהעיר בסמוך למקום בו התחילה ההלוויה. מדוברות המשטרה (דן) נמסר על "סיום מבצע אבטחת הלוויית מרן הרב שמעון בעדני זצ"ל". בהודעה נכתב: "משטרת ישראל סיימה לפני זמן קצר את מבצע האבטחה של מסע הלוויה. צירי התנועה שהיו חסומים נפתחו כעת לתנועה. יחד עם זאת קיימים עומסי תנועה".
 
חזור
חלק עליון