• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

נשבה ארון הקודש: מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל זקן מועצת חכמי התורה

a306d43f026d3d337c48.jpg
 
האם כשמזכירים את שמו של הרב לאחר פטירתו, צריך להזכיר גם את שמו רפאל שהוסיפו לו? כי לכאו' לפי המבואר בגשר החיים (והביאו בילקו"י) [מצורף] יוצא שאם החזיק בשמו שלשים יום, נשאר השם הנוסף.
 

קבצים מצורפים

  • ילקוט יוסף.pdf
    726.7 KB · צפיות: 2
  • גשר החיים.pdf
    641.2 KB · צפיות: 2
האם כשמזכירים את שמו של הרב לאחר פטירתו, צריך להזכיר גם את שמו רפאל שהוסיפו לו? כי לכאו' לפי המבואר בגשר החיים (והביאו בילקו"י) [מצורף] יוצא שאם החזיק בשמו שלשים יום, נשאר השם הנוסף.
אני לא חושב שמאז שהוסיפו לו את השם (בער"ח כסלו) עברו שלושים יום בהם קם מחוליו והיה 'בריא'.

*עכ"פ בקבר לא רשמו כרגע את השם 'רפאל'.
1673516879558.png
 
יעקב ריבלין בטורו ב׳בקהילה׳: במעגל ההנהגה הפנימית של ש״ס מיום הקמתה הצטייר מרן הגר״ש בעדני זצ״ל כמספר שלוש. אחרי המנהיג והמייסד מרן הגר״ע יוסף ואחרי יורשו בתפקיד מרן חכם שלום כהן זצ״ל. אבל מי שידע ידע שרק הצניעות האופיינית שלו הסתירה את כוחו האמיתי בתהליך קבלת ההחלטות בש״ס. לא היו לו גם דוברים מטעם עצמם שיזכירו למי שצריך להזכיר את תרומתו המכרעת בהקמת ש״ס והתבססותה בעשרות שנות קיומה. לך תפרסם מי שכל מהותו היא בריחה מהפרסום.
עוד מריבלין ב׳בקהילה׳: בחצרות אחרות הונהג שלא נכנסים בלי אישורים מוקדמים של משמשים, נכדים ונינים. אצל הגר״ש בעדני הדלת היתה פתוחה לכל דיכפין, נוקשים בדלת ומיד נכנסים פנימה. כך לא בונים חצר. ורק כך התמלא רצונו של מי שכל גינוני הכבוד ממנו והלאה. לאמיתם של דברים חלקו של הגר״ש בעדני בהקמת ש״ס לא נפל מחלקם של עמיתיו הבכירים במועצת החכמים. ש״ס הארצית לא היתה קמה בלי ש״ס בני ברק. וזו לא היתה קמה אלמלי מוסדות התורה והחינוך העצמאיים של הציבור הספרדי בב״ב שמאס בפטרונות האשכנזית.
עוד מריבלין ב׳בקהילה׳: ההחלטה לפרוש מממשלת ברק התקבלה בביתו של מרן הגר״ע יוסף שלושה שבועות לפני יציאתו של ברק לקמפ דיוויד (עיתוי שאפשר למכור את הסיפור שהפרישה היא על רקע מדיני) אבל הנושא היה רשת החינוך. את הקו התקיף לפרישה מהממשלה הוביל הגר״ש בעדני. הוא הגדיר את ברק ושריד כרמאים ושקרנים שקיבלו את כל הקיצוצים שבקשו בתוך הרשת אך לא קיימו את חלקם בהעברת התקציבים. הוא טען שממילא הממשלה הולכת ליפול ואין טעם להשאר בה אם אפילו תקציבים לרשת אי אפשר לקבל ממנה.​
קרדיט - מהדורת המייל של "דרך המלך"
 
חזור
חלק עליון