• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סגולה נפלאה, או המצאה חדשה?

מה דעתך על הסגולה של בבא בן בוטא?

  • סגולה אמיתית.

    קולות: 2 7.1%
  • ניסיתי וזה עבד.

    קולות: 3 10.7%
  • פייק מוחלט.

    קולות: 11 39.3%
  • יכול להיות אמיתי.

    קולות: 3 10.7%
  • לא יודע.

    קולות: 9 32.1%

  • סה"כ בוחרים
    28
ולא תאמינו מה פורסם במודיעין עילית לפני ל"ג בעמר:
בס"ד

לראשונה: אהל הכנסת אורחים הוקם מול ציונו של הרה"ק ר' צמח מפפד"מ השני, המכונה 'ר' צמח בן עליה' ע"ש שזכה לעלות לארה"ק בסוף ימיו.
האהל נמצא מול על בית הכנסת פורת יוסף הנמצא מול הציון (סוף רחוב מרומי שדה). לפי המקורות שבידינו, ר' צמח הנזכר הוא היחיד שנקבר באזור זה במאות השנים האחרונות (רוב ככל הקברים באזור מתוארכים לשנים שלפני או אחרי חרבן בית המקדש השני.
רצונו להקבר דווקא באזור זה, היה כי הוא זה שגילה את מקום ציונו של התנא הקדוש בבא בן בוטא (הנמצא בהמשך הרחוב).

כידוע, בשנים האחרונות התפרסמה הסגולה המובאת בספר 'עבדִי צמח' לר' צמח מפפד"מ הראשון (זקנו של ר' צמח בן עליה). הסגולה היא: סגולה לשלום בית: לקחת נרות שהודלקו לכבוד שבת ולשברם סמוך לציונו של התנא בבא בן בוטא (יודגש: סמוך לציונו, ולא ח"ו על ציונו), ואח"כ יאמר מזמור פ"ה.
ר' צמח מפפד"מ הראשון כידוע לא זכה לעלות לארה"ק, אך בן נינו ר' צמח בן עליה, נקרא כן על שם שבמסירות נפש עלה לארה"ק בימים ההם (אגב, המכתב המיוחס לבעל מחבר הספר 'זרע שמשון' נכתב אל ר' צמח הראשון, ולא אל ר' צמח בן עליה, שהיה כמה דורות אחריו).

המופת מר' צמח מאמסטרדם
היה רגיל לספר במוצאי פסח שני (לא ידוע מה היה העניין דווקא ביום זה) את סיפור המופת שארע עם זקנו ר' צמח מאמסטרדם:

בהולנד, קרוב לעיר אמסטרדם, עיירה קטנה ולא ידועה בשם "מאקאסדם". זו היתה עיירה שהיו בה בעבר יהודים רבים.
הגויים ניסו להתחקות אחר מקור שם העיירה. שכן כבר דורות רבים נקראה כן אותה עיירה. ולא מצאו טעם מתאים לכך.
עד שמצאו החוקרים מסמכים המעידים על תופעה פלאית שארעה בה: למשך מספר ימים נהפכו מי הנחל העובר בעיירה הפכו צבעם לאדום.
היה זה לאחר שמושל העיירה התעלל ביהודים. ר' צמח מאמסטרדם הקרובה הזדעזע מכך אחז הגאון הקדוש את הספר "עבדי צמח" והכריז בזו הלשון:
בכח התורה הקדושה ובעיקר בכח תורתו של זקני הגאון ר' צמח מפפד"מ על שמו נקראתי, הנני גוזר שכל הגויים בעיירתכם שהצרו ליהודים יקבלו עונש כמו המצרים!!!
מיד לאחר מכן התרחשה תופעה זו במשך שבוע שלם!!! הגויים נאלצו להביא מימיהם ממרחק מאחת העיירות הסמוכות. מספר גויים רשעים החליטו לנצל את צרתם כדי להרע ליהודים.
עמדו בשערי הגטו, והציעו ליהודים לקנות מים זכים וצלולים, במחיר מופרז מאד. מה הופתעו הגויים לגלות כי היהודים אינם מעוניינים לקנות מהם, באמרם: "שואב המים עושה מלאכתו נאמנה כדרכו מימים".
אז התבררה התופעה המדהימה: אותו נחל החוצה את העיירה, היה חוצה גם את הגטו היהודי. כל תושבי העיירה יהודים וגויים היו משתמשים במים הללו לכל צרכיהם. והנה מתברר שמי הנחל ברגע שמגיעים לגטו חזרו
ונהיו שקופים וצלולים כמקדם. כך עד שהגיעו לגשר שמצידו השני של הגטו. כשיצאו המים משטח הגטו נהפכו לצבע אדום כפי שהיו בתחילה. הגויים נדהמו ורצו לספר על כך למושל העיירה.
המושל הגוי התחיל לפתע להרהר "הרהורי תשובה", נכנס בעצמו אל שערי הגטו, פנה אל היהודים ושאלם האם כבר ראו בעבר תופעות פלאיות כאלו במימי הנחל הזה.
היהודים ספרו לו על מה שארע עם ר' צמח מאמטרדם. המושל עמד בשערי הגטו והכריז: כל הגזרות שגזרתי על היהודים מבוטלות מרגע זה!!!!
לפתע הגיעו מספר גויים מהעיירה ובידיהם דליים אותם רצו למלאות במי הנחל מהחלק העובר בתוך הגטו. עמד המושל והכריז:
כל מי שרוצה להכנס בשערי הגטו כדי למלאות ממימי הנחל, עליו לשלם ליהודים את אותו סכום אותו בקשו מהם הגויים.
נאלצו הגויים לשלם ליהודים, ועד סוף אותו שבוע נמלאו כיסי היהודים בכסף רב.
מהכסף פרעו חוב גדול אותו נשה בהם הפריץ מעיירה אחרת
מני אז נקראה העיירה בשם היהודים: מכת דם.
ואף הגויים סגלו אט אט את השם הזה.
עד כדי שנשכח שמה האמיתי
 
ולא תאמינו מה פורסם במודיעין עילית לפני ל"ג בעמר:
בס"ד

לראשונה: אהל הכנסת אורחים הוקם מול ציונו של הרה"ק ר' צמח מפפד"מ השני, המכונה 'ר' צמח בן עליה' ע"ש שזכה לעלות לארה"ק בסוף ימיו.
האהל נמצא מול על בית הכנסת פורת יוסף הנמצא מול הציון (סוף רחוב מרומי שדה). לפי המקורות שבידינו, ר' צמח הנזכר הוא היחיד שנקבר באזור זה במאות השנים האחרונות (רוב ככל הקברים באזור מתוארכים לשנים שלפני או אחרי חרבן בית המקדש השני.
רצונו להקבר דווקא באזור זה, היה כי הוא זה שגילה את מקום ציונו של התנא הקדוש בבא בן בוטא (הנמצא בהמשך הרחוב).

כידוע, בשנים האחרונות התפרסמה הסגולה המובאת בספר 'עבדִי צמח' לר' צמח מפפד"מ הראשון (זקנו של ר' צמח בן עליה). הסגולה היא: סגולה לשלום בית: לקחת נרות שהודלקו לכבוד שבת ולשברם סמוך לציונו של התנא בבא בן בוטא (יודגש: סמוך לציונו, ולא ח"ו על ציונו), ואח"כ יאמר מזמור פ"ה.
ר' צמח מפפד"מ הראשון כידוע לא זכה לעלות לארה"ק, אך בן נינו ר' צמח בן עליה, נקרא כן על שם שבמסירות נפש עלה לארה"ק בימים ההם (אגב, המכתב המיוחס לבעל מחבר הספר 'זרע שמשון' נכתב אל ר' צמח הראשון, ולא אל ר' צמח בן עליה, שהיה כמה דורות אחריו).

המופת מר' צמח מאמסטרדם
היה רגיל לספר במוצאי פסח שני (לא ידוע מה היה העניין דווקא ביום זה) את סיפור המופת שארע עם זקנו ר' צמח מאמסטרדם:

בהולנד, קרוב לעיר אמסטרדם, עיירה קטנה ולא ידועה בשם "מאקאסדם". זו היתה עיירה שהיו בה בעבר יהודים רבים.
הגויים ניסו להתחקות אחר מקור שם העיירה. שכן כבר דורות רבים נקראה כן אותה עיירה. ולא מצאו טעם מתאים לכך.
עד שמצאו החוקרים מסמכים המעידים על תופעה פלאית שארעה בה: למשך מספר ימים נהפכו מי הנחל העובר בעיירה הפכו צבעם לאדום.
היה זה לאחר שמושל העיירה התעלל ביהודים. ר' צמח מאמסטרדם הקרובה הזדעזע מכך אחז הגאון הקדוש את הספר "עבדי צמח" והכריז בזו הלשון:
בכח התורה הקדושה ובעיקר בכח תורתו של זקני הגאון ר' צמח מפפד"מ על שמו נקראתי, הנני גוזר שכל הגויים בעיירתכם שהצרו ליהודים יקבלו עונש כמו המצרים!!!
מיד לאחר מכן התרחשה תופעה זו במשך שבוע שלם!!! הגויים נאלצו להביא מימיהם ממרחק מאחת העיירות הסמוכות. מספר גויים רשעים החליטו לנצל את צרתם כדי להרע ליהודים.
עמדו בשערי הגטו, והציעו ליהודים לקנות מים זכים וצלולים, במחיר מופרז מאד. מה הופתעו הגויים לגלות כי היהודים אינם מעוניינים לקנות מהם, באמרם: "שואב המים עושה מלאכתו נאמנה כדרכו מימים".
אז התבררה התופעה המדהימה: אותו נחל החוצה את העיירה, היה חוצה גם את הגטו היהודי. כל תושבי העיירה יהודים וגויים היו משתמשים במים הללו לכל צרכיהם. והנה מתברר שמי הנחל ברגע שמגיעים לגטו חזרו
ונהיו שקופים וצלולים כמקדם. כך עד שהגיעו לגשר שמצידו השני של הגטו. כשיצאו המים משטח הגטו נהפכו לצבע אדום כפי שהיו בתחילה. הגויים נדהמו ורצו לספר על כך למושל העיירה.
המושל הגוי התחיל לפתע להרהר "הרהורי תשובה", נכנס בעצמו אל שערי הגטו, פנה אל היהודים ושאלם האם כבר ראו בעבר תופעות פלאיות כאלו במימי הנחל הזה.
היהודים ספרו לו על מה שארע עם ר' צמח מאמטרדם. המושל עמד בשערי הגטו והכריז: כל הגזרות שגזרתי על היהודים מבוטלות מרגע זה!!!!
לפתע הגיעו מספר גויים מהעיירה ובידיהם דליים אותם רצו למלאות במי הנחל מהחלק העובר בתוך הגטו. עמד המושל והכריז:
כל מי שרוצה להכנס בשערי הגטו כדי למלאות ממימי הנחל, עליו לשלם ליהודים את אותו סכום אותו בקשו מהם הגויים.
נאלצו הגויים לשלם ליהודים, ועד סוף אותו שבוע נמלאו כיסי היהודים בכסף רב.
מהכסף פרעו חוב גדול אותו נשה בהם הפריץ מעיירה אחרת
מני אז נקראה העיירה בשם היהודים: מכת דם.
ואף הגויים סגלו אט אט את השם הזה.
עד כדי שנשכח שמה האמיתי
שאלה על שמך
האדמור הזקן ז'צל- אז כבודו חסיד חב'ד , אז מה זה שליט'א? הרי האדמו'ר האחרון של חב'ד נלב'ע בשנת תשנ'ד ומתאים לתארו זצוק'ל.
 
שאלה על שמך
האדמור הזקן ז'צל- אז כבודו חסיד חב'ד , אז מה זה שליט'א? הרי האדמו'ר האחרון של חב'ד נלב'ע בשנת תשנ'ד ומתאים לתארו זצוק'ל.
ממש לא.
זו סתם בדיחה.
עכ"פ, מדובר בשנים:
אדמו"ר הזקן זצ"ל ושליט"א
שים לב לואו החיבור. שני אדמורים
 
ולא תאמינו מה פורסם במודיעין עילית לפני ל"ג בעמר:
בס"ד

לראשונה: אהל הכנסת אורחים הוקם מול ציונו של הרה"ק ר' צמח מפפד"מ השני, המכונה 'ר' צמח בן עליה' ע"ש שזכה לעלות לארה"ק בסוף ימיו.
האהל נמצא מול על בית הכנסת פורת יוסף הנמצא מול הציון (סוף רחוב מרומי שדה). לפי המקורות שבידינו, ר' צמח הנזכר הוא היחיד שנקבר באזור זה במאות השנים האחרונות (רוב ככל הקברים באזור מתוארכים לשנים שלפני או אחרי חרבן בית המקדש השני.
רצונו להקבר דווקא באזור זה, היה כי הוא זה שגילה את מקום ציונו של התנא הקדוש בבא בן בוטא (הנמצא בהמשך הרחוב).

כידוע, בשנים האחרונות התפרסמה הסגולה המובאת בספר 'עבדִי צמח' לר' צמח מפפד"מ הראשון (זקנו של ר' צמח בן עליה). הסגולה היא: סגולה לשלום בית: לקחת נרות שהודלקו לכבוד שבת ולשברם סמוך לציונו של התנא בבא בן בוטא (יודגש: סמוך לציונו, ולא ח"ו על ציונו), ואח"כ יאמר מזמור פ"ה.
ר' צמח מפפד"מ הראשון כידוע לא זכה לעלות לארה"ק, אך בן נינו ר' צמח בן עליה, נקרא כן על שם שבמסירות נפש עלה לארה"ק בימים ההם (אגב, המכתב המיוחס לבעל מחבר הספר 'זרע שמשון' נכתב אל ר' צמח הראשון, ולא אל ר' צמח בן עליה, שהיה כמה דורות אחריו).

המופת מר' צמח מאמסטרדם
היה רגיל לספר במוצאי פסח שני (לא ידוע מה היה העניין דווקא ביום זה) את סיפור המופת שארע עם זקנו ר' צמח מאמסטרדם:

בהולנד, קרוב לעיר אמסטרדם, עיירה קטנה ולא ידועה בשם "מאקאסדם". זו היתה עיירה שהיו בה בעבר יהודים רבים.
הגויים ניסו להתחקות אחר מקור שם העיירה. שכן כבר דורות רבים נקראה כן אותה עיירה. ולא מצאו טעם מתאים לכך.
עד שמצאו החוקרים מסמכים המעידים על תופעה פלאית שארעה בה: למשך מספר ימים נהפכו מי הנחל העובר בעיירה הפכו צבעם לאדום.
היה זה לאחר שמושל העיירה התעלל ביהודים. ר' צמח מאמסטרדם הקרובה הזדעזע מכך אחז הגאון הקדוש את הספר "עבדי צמח" והכריז בזו הלשון:
בכח התורה הקדושה ובעיקר בכח תורתו של זקני הגאון ר' צמח מפפד"מ על שמו נקראתי, הנני גוזר שכל הגויים בעיירתכם שהצרו ליהודים יקבלו עונש כמו המצרים!!!
מיד לאחר מכן התרחשה תופעה זו במשך שבוע שלם!!! הגויים נאלצו להביא מימיהם ממרחק מאחת העיירות הסמוכות. מספר גויים רשעים החליטו לנצל את צרתם כדי להרע ליהודים.
עמדו בשערי הגטו, והציעו ליהודים לקנות מים זכים וצלולים, במחיר מופרז מאד. מה הופתעו הגויים לגלות כי היהודים אינם מעוניינים לקנות מהם, באמרם: "שואב המים עושה מלאכתו נאמנה כדרכו מימים".
אז התבררה התופעה המדהימה: אותו נחל החוצה את העיירה, היה חוצה גם את הגטו היהודי. כל תושבי העיירה יהודים וגויים היו משתמשים במים הללו לכל צרכיהם. והנה מתברר שמי הנחל ברגע שמגיעים לגטו חזרו
ונהיו שקופים וצלולים כמקדם. כך עד שהגיעו לגשר שמצידו השני של הגטו. כשיצאו המים משטח הגטו נהפכו לצבע אדום כפי שהיו בתחילה. הגויים נדהמו ורצו לספר על כך למושל העיירה.
המושל הגוי התחיל לפתע להרהר "הרהורי תשובה", נכנס בעצמו אל שערי הגטו, פנה אל היהודים ושאלם האם כבר ראו בעבר תופעות פלאיות כאלו במימי הנחל הזה.
היהודים ספרו לו על מה שארע עם ר' צמח מאמטרדם. המושל עמד בשערי הגטו והכריז: כל הגזרות שגזרתי על היהודים מבוטלות מרגע זה!!!!
לפתע הגיעו מספר גויים מהעיירה ובידיהם דליים אותם רצו למלאות במי הנחל מהחלק העובר בתוך הגטו. עמד המושל והכריז:
כל מי שרוצה להכנס בשערי הגטו כדי למלאות ממימי הנחל, עליו לשלם ליהודים את אותו סכום אותו בקשו מהם הגויים.
נאלצו הגויים לשלם ליהודים, ועד סוף אותו שבוע נמלאו כיסי היהודים בכסף רב.
מהכסף פרעו חוב גדול אותו נשה בהם הפריץ מעיירה אחרת
מני אז נקראה העיירה בשם היהודים: מכת דם.
ואף הגויים סגלו אט אט את השם הזה.
עד כדי שנשכח שמה האמיתי
תצמיח!
 
שאלה על שמך
האדמור הזקן ז'צל- אז כבודו חסיד חב'ד , אז מה זה שליט'א? הרי האדמו'ר האחרון של חב'ד נלב'ע בשנת תשנ'ד ומתאים לתארו זצוק'ל.
כנראה לקח את כינויו משלט של שטיבל חסידי, שכתוב בו נוסד ע"י כ"ק מרן אדמו"ר זצוק"ל בנשיאות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א...
 
לא נהרו, זה היה בדיחה ומיד בחורים באו להתפלל בצחוק ואח"כ הרשויות פרקו את זה כי זה היה במקום מסוכן עם קרינה
 
חזור
חלק עליון