• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

הנדון הראשון שציטטת ודאי שיש נפקותא, כי אם זה לא נסחט לצורך שתייה כך אלא רק לתיבול אוכל או לעירוב עם מיץ כתוספת כי נארז בשקיות נילון פשוטות ולא ניכר שזה מיועד לשתייה וצריך בירור במציאות.


הנדון השני אתה צודק שגם גזר נטחן, ולא דקתי בזה רק דרך אגב עיקר ההערה הייתה על הפן המציאותי שהביא שחלק מדבריו לא היו מדוייקים.


עכ"פ יש בזה ממש כיוון שצריך להיות נטחן כי בניגוד לגזר שפשוט קונים מלא וקל לטחון אבטיח קשה ודורש מאמץ וממילא מי שעושה כן אולי בטל ברוב ולא מוגדר "דרך לסוחטן"


וגם זה שהמפעלים הנ"ל סוחטים השאלה נשאלת האם במקומם כך נוהגים לשתות מיץ אבטיח או שרק יש מפעל שמפיץ א"כ צריך לראות מה ההיקף של זה, כי אולי אנשים משתמשים בזה בתערובת ולא שותים בפועל כך, או אולי מתבלים דברים או אולי זה מיעוט שלא נחשב כי אולי הקונים של זה בכל מקום מעטים וזניחים.


שוב חיפשתי וראיתי שנשאל על זה באתר "דין"  והשיב כעין דברי האחרונים(שזה מיעוט) ועכ"פ לדעתי צריך בירור בזה ואינני עוסק בזה כרגע.


https://din.org.il/2016/12/25/סחיטת-אבטיח-בשבת-לשם-משקה/


חזור
חלק עליון