• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

סט 3 מצות. כמה שוקלות?

abc123

Well-known member
נשאלתי ע"י מאן דהו. על הסטים של ה-3 מצות עבודת יד שנמכרות בקופות בסופרים וכן ע"י משווקים כאלו ואחרים. מדוע אין משקל על הקופסא. כמה שוקלות המצות? על כל פנים שלושתם יחד.
 
מכיון שאין לזה משקל אחיד, כל ג' מצות שוקלים שונה, אז הם לא יכולים להדפיס משקל (אפי' מוערך) ע"ג האריזה.
ואין להם עניין לכתוב את המשקל של קופסה עם מדבקה (כמו בבשר) מכיון שהמחיר לא נקבע לפי המשקל אלא לפי כמות.
 
מכיון שאין לזה משקל אחיד, כל ג' מצות שוקלים שונה, אז הם לא יכולים להדפיס משקל (אפי' מוערך) ע"ג האריזה.
ואין להם עניין לכתוב את המשקל של קופסה עם מדבקה (כמו בבשר) מכיון שהמחיר לא נקבע לפי המשקל אלא לפי כמות.
אבל גם במצות עבודת יד של קילו שכתוב על האריזה אכן יש להם עבודה לסדר שיהיה בדיוק מצות שונות ומשונות בסך גודל סך הכל קילו.
 
אבל גם במצות עבודת יד של קילו שכתוב על האריזה אכן יש להם עבודה לסדר שיהיה בדיוק מצות שונות ומשונות בסך גודל סך הכל קילו.
כי שם המטרה שיהיה קילו, ולא משנה אם יהיה 15 או 18 מצות.
משא"כ בשלשות, אין להם נפק"מ כמה ישקול, אלא העיקר שיהיה ג' מצות.
 
חזור
חלק עליון