מרפסן איגרי
Well-known member
מה לא להגיד?בהשכיבנו בלילל שבת שרבים נוהגים לא להגיד וכו'
מה לא להגיד?בהשכיבנו בלילל שבת שרבים נוהגים לא להגיד וכו'
עלינו ועל ירושלים עירךמה לא להגיד?
בסידור 'למען שמו באהבה' מה לא כפי מרן הגר"י יוסף? כדי שנעשה כמו שמרן אומר...
נראה לי שהדבר היחיד שהוא שונה, שהוא כותב "זָכוּר" במקום "זְכוֹר" ותו לא. (וחזו"ע ימים נוראים יצא אחרי הסידור). [ואולי גם מש"כ בעל הניסים "הָרְשָׁעָה" במקום "הָרִשְׁעָה", אם אפשר לקרוא לזה שינוי...]
כוונתך לומר לא כפי שפסק מרן זי"ע.וכן אומרים רבים ג"כ רחמים ושלום ולא רק שלום
כפי שפסק מרן זי"ע
לא רוצה להיכנס ח"ו בהערה או זלזול,עבודת השם טוב אבל פעמים מועטות חולק על מרן בדקדוק
מצורף יבי"א ח"ח סי' י"א.וראה ביבי"א ח"ח סי' י"א אות ל"ב
כעת בא לפניי סידור בשם "היכל דוד" שיצא [לפני כשנה] ע"י הרב מרדכי דניאלי מאשקלון. (הסידור מעוטר גם בהסכמה של מרן הראש"ל שליט"א ושל הרב מוצפי), ועל אף הדברים המעניינים שיש בעיצוב סידור זה והתוספות המיוחדות והמעניינות שבו (...) גם סידור כמעט בכל מה שבדקתי דייק ע"פ הנ"ל, (אמנם בעיקר היה שונה מה שכתב בברהמ"ז שגם במוצ"ש יש לומר "מגדול").אני לא חושב שיש סידור ע"פ מרן 100%. בעיקרון נ"ל שגם בסידור חזון עובדיה ויחוה דעת אתה יכול למצוא כמה דיוקים.
לאחר שעברתי בעבר על הסידורים:
איש מצליח, אור השלום, אשל אברהם, בית תפילה, ברכת יוסף, דרכי אבות, הודיה, כוונת הלב, למען שמו באהבה, סוכת דוד, עבודה שבלב, עבודת הקודש, עבודת השם, עוד יוסף חי, פאר ישראל, קהילת יעקב, קול בני ישראל, שערי ירושלים, תהילת יצחק, תפארת ישראל, תפילת בני ישראל ותפילת השבים. (ועוד סידורים, כגון אביר יעקב, קול ציון, תתקבל, ועוד שאמנם עברתי עליהם, אבל לא מצויין לפניי כרגע בדיוק מה כתוב בכל אחד).
יצא לי שהסידור הכי מדוייק מבחינת הנוסחאות (כמעט לגמרי) הוא למען שמו באהבה. (יתכן שהיה עוד איזה סידור אחד או שניים לא מהרשימה הנ"ל, אבל איני זוכר כרגע).
ברכת יוסף גם די בסדר, אבל הוא מביא כמה פעמים את שתי הנוסחאות, וכעי"ז גם בסידור הודיה ועבודה שבלב.
כמובן, רוב הסידורים כותבים את ההלכות ע"פ פסקי מרן, חוץ מבית תפילה, דרכי אבות וכו', אבל מבחינת הנוסחאות - כנ"ל.
לאחרונה ראיתי סידור תפילה בשם "יפה תפילה" (מצאתי כעת כאן) אבל מה שראיתי הוא מיועד לשליח ציבור. בסידור הזה הנוסח די מדוייק. (לא עברתי על הכל), ויש שם הלכות רבות ומפורטות (מחזו"ע, מילקו"י, מהלכ"ב). הוא מיועד ממש לשליח ציבור, ככה שיש שם גם תפילת לחש וגם חזרה וכד', וכל ההלכות מותאמות גם מה יעשה השליח ציבור. אם יש או יהיה סידור כזה בצורה רגילה זה יכול להיות מאוד חמוד, כיון שההלכות שם ממש יפות. (ניתן לראות דוגמה בקישור הנ"ל).
עכ"פ, לעת עתה, עד שיהיה מה שנכתב כאן, לא זכור לי סידור מדוייק ב-100% ע"פ הפסקים והנוסחאות, והכי קרוב זה למען שמו באהבה.
(לגבי סידור חזון יוסף, כמובן שעברתי עליו, אך לא ציינתי לעצמי בדיוק. מה שלא הוזכר ברשימה הנ"ל שציינתי לעצמי, לא שייך בו מכלל הן אתה שומע לאו!)
וכן הוא הדין, שבמוצ"ש אומרים מגדול.(אמנם בעיקר היה שונה מה שכתב בברהמ"ז שגם במוצ"ש יש לומר "מגדול").
אתה יכול לצלם את ההסכמה של מו"ר הרב מוצפי שליט"א?כעת בא לפניי סידור בשם "היכל דוד" שיצא [לפני כשנה] ע"י הרב מרדכי דניאלי מאשקלון. (הסידור מעוטר גם בהסכמה של מרן הראש"ל שליט"א ושל הרב מוצפי), ועל אף הדברים המעניינים שיש בעיצוב סידור זה והתוספות המיוחדות והמעניינות שבו (...) גם סידור כמעט בכל מה שבדקתי דייק ע"פ הנ"ל, (אמנם בעיקר היה שונה מה שכתב בברהמ"ז שגם במוצ"ש יש לומר "מגדול").
הסידור אינו אצלי.אתה יכול לצלם את ההסכמה של מו"ר הרב מוצפי שליט"א?
סידור חזו"ע. לפי פסיקותיו של מרן הראשון לציון שליט"אנכון להיום (16.11.24), איזה סידור הכי נכון להתפלל בו לפי הרב עובדיה?
מענייין אם אפשר להשיגו במהדורה שיצאה בשנת תשע"א?סידור חזו"ע. לפי פסיקותיו של מרן הראשון לציון שליט"א
יצא עכשיו תשפ"דמענייין אם אפשר להשיגו במהדורה שיצאה בשנת תשע"א?
עם קצת שינויים לטובהאבל זה כמו הישן