נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
נכדו של מרן רה"י זצוק"למי עומד אחרי מפעל זה ?
יישר כח העברתי את דברך למכוןיש בידי חידו''ת אחד מבריק וחזק ביותר.
פעם אביו שאל אותו לגבי המתפלל במזרח והקיר שם מצופה בשיש או קרמיקה מבריקה, האם זה מותר, או שזה כמו להתפלל בפני מראה דקיי''ל שאסור.
ענה מרן זצוק''ל 'האם תסדר את העניבה שלך, או תסתרק במראה של השיש והקרמיקה, או שתלך למראה נורמלית?....' דהיינו, שאין כאן בעיה הלכתית כי מראה זה רק מה שבאמת נחשב מראה גמורה. וזה חידוש גדול לדינא.
מי שמכיר קצת את חכם שלום, יודע שבאופן כללי הוא 'לא היה חדשן גדול', הוא תמיד היה אומר שהוא לא 'מלמד' את התלמידים אלא 'לומדים ביחד' כמו חברותא. זה היה החינוך שלו, ללמוד הכל בפנים, לעיין טוב בפשט של הגפ''ת לפני מפרשים וכדו'. ולכן ברור שהוא לא התעסק כו''כ בכתיבת חידושים, כי עיקר הפצת מעיינותיו היא בעצם הדרך איך לומדים.היכן ניתן למצוא חידו"ת ממרן חכם שלום הכהן זצוק"ל? הוא חיבר ספרים?
למי שיש ידיעה בעניין אשמח לדעת!forum.moreshet-maran.com
צריך הוכחות ממכתבים? צא וראההאם מהמכתב מוכח שבנו הרב אפרים בסדר?
ב"ה הולך על רגליו כמעט כאחד האדם וגם הדיבור שלו השתפר מאוד.צריך הוכחות ממכתבים? צא וראה
יישר כוח על התגובה!יש בידי חידו''ת אחד מבריק וחזק ביותר.
פעם אביו שאל אותו לגבי המתפלל במזרח והקיר שם מצופה בשיש או קרמיקה מבריקה, האם זה מותר, או שזה כמו להתפלל בפני מראה דקיי''ל שאסור.
ענה מרן זצוק''ל 'האם תסדר את העניבה שלך, או תסתרק במראה של השיש והקרמיקה, או שתלך למראה נורמלית?....' דהיינו, שאין כאן בעיה הלכתית כי מראה זה רק מה שבאמת נחשב מראה גמורה. וזה חידוש גדול לדינא.
אכן, וכה יתן ה' וכה יוסיף, ויחזור לאיתנו הראשון, אכי"רב"ה הולך על רגליו כמעט כאחד האדם וגם הדיבור שלו השתפר מאוד.
ב"ה הודו לה' כי טוב שאלתי כאן בעבר ולא השיבוב"ה הולך על רגליו כמעט כאחד האדם וגם הדיבור שלו השתפר מאוד.