• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

סיכומי המחלוקות המובאות בבית יוסף - כל אורח חיים

יש כאלה שמשגעים אותנו כאן על פפושדו, התיר או לא התיר, למה התיר, למי התיר, אכל או לא אכל, אכל ובלע או אכל ופלט... ומי אמר, ומה אמר, ולמה אמר, ובכלל מי אמר שהוא צודק... ומי אמר שגם הוא צודק, וגם הוא... וחוזר חלילה אלף פעמים, ובינתיים יש צדיקים שלומדים את כל הבית יוסף ומסכמים.
אשריך!
 
אני חייב את זה במהדורה מודפסת אתה מוכר את זה? ספר נפלא ויפה מאוד שמוסיף המון תורה וידיעות מינמליות לאדם מחכים שתמשיך על עוד חלקי הטור ובעז"ה ה' ידאג שיפרסמו את שמך ויכרך ותפיץ מעינתך חוצה אמן
 
אתה יכול לעלות את הספר אור חדש לכאן?

זה קישור למהדורה המעודכנת של הספר אור חדש, שהוא הרחבת הבית יוסף לאורך כל הבית יוסף (ולא סיכום המחלוקות בבית יוסף), כעת אני עוסק בהרחבת הבית יוסף וכנראה אמשיך לעסוק בזה לאורך שנים רבות ועל כן כנראה לא אמשיך בסיכום הבית יוסף על יורה דעה ושאר החלקים.
את הסיכום לא הדפסתי ומי שרוצה להדפיס לעצמו או לאחרים ולעשות עם זה מה שירצה, יפנה אלי למייל ואשלח לו בוורד.
 
מצורף סיכום מתומצת,

הערה קטנה [לעת עתה] בעניין מה שכתבת בסי' ש"כ


פ''ר.JPG
שם המח' הוא על סחיטה דרבנן ולא על דאו'

מכמה טעמים א- כיון שזה לא גידולי קרקע, [וכדכתב הריטב"א כתובות ז' גבי מסוכרייתא דהיא דרבנן שאינה גידולי קרקע], ב- גם מחמת דשם הרי מדובר שזה אזיל לאיבוד ואינו נהנה ממה שנסחט ולכן זה דרבנן, ג- מחמת דאתי מעלמא, דהא המשקה לא גדל עם המסוכרייתא אלא אתי מעלמא וכל דאתי מעלמא הוא דרבנן
 
מצורף סיכום מתומצת
עוד הערה קטנה, או יותר נכון הארה

גבי אי תפילין זה מוקצה, הבאת
תפילין.JPG
ולכאורה היה נראה להוכיח שהב"י אוסר תפילין כ "המקדש", דהא שם בב"י הביא את הרלב"ח שם דס"ל שמותר להניח תפילין בשבת וכיון שמותר לכן זה לא מוקצה
אך מאידך השו"ע סי' ל"א פסק דאסור להניח תפילין בשבת
וא"כ יוצא דס"ל כ "המקדש" שזה מוקצה?

אמנם אין זה קושיא- דיש לדחות.... [זה קצת ארוך וצריך להכנס שם לסוגייא, אך אם בכ"ז זה יעניין אותך אשתדל להעלות התירוץ]
 
עוד הע' קטנטנה [לעת עתה]

בסי' שכ"ו יש ט"ס בשיטות
הצג קובץ מצורף 32185

צריך להפוך השיטות- לסמ"ג והתרומה אסור, ומאידך הרא"ש התיר
זאת הערה נכונה ותיקנתי אצלי.
ההערה הראשונה אינה נכונה כי הערוך התיר אף בדאורייתא שהרי הוא התיר גם בתולש, ושם נמצאים התוס'.
 
זאת הערה נכונה ותיקנתי אצלי.
ההערה הראשונה אינה נכונה כי הערוך התיר אף בדאורייתא שהרי הוא התיר גם בתולש, ושם נמצאים התוס'.
ברור שהערוך התיר אף בדאו'
אבל המקרה הספיציפי שם [היינו של מסוכרייתא] הוא דרבנן [מ- ג' הטעמים שהזכרתי] וממילא כל מי שאסר שם אסר אף בדרבנן
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון