סעודה רביעית במוצאי כיפור שחל בשבת

מה כותב שם?
שאין מקום לעשות סעודה מיוחדת עבור מלוה מלכה כשהיו בתענית דלפי דברי האר"י הבאנו דבריו בכמה דוכתי צריך שיאכל בשבת הסעודות שעי"כ במוצ"ש שאוכל ממשיך קדושת כל הסעודות לימי החול וכאן לא שייך זה ע"ש.
(למען האמת לא עיינתי בפנים, אלא העתקתי מפה - https://din.org.il/2024/10/09/יום-הכיפורים-שחל-בשבת-קודש/)
 
בצאתי חופש'י בענין זה מצאתי לכמה ספרים שכתבו בזה וקיימתיה מסברא שהרי בלאו הכי אוכלים היום בין אם נרצה ובין אם לא נרצה, ומה יקרה אם נעשה הסעודה על הפת ונכוון בה למלווה מלכה על הצד שיש בזה צורך
וכן כתב בשו"ת שיבת ציון בוגנים א, נט; שו"ת דברי בניהו חלק כד סי' כג, עין אברהם כהן, א , קכח ועוד ועוד
 
בילקוט יוסף כתב שיש בזה מחלוקת.. מרן שליטא לא הכריע.. מחילה שאני לא מצלם אינו לידי אבל נראה בהחלט שיש צקום לחוש לעשות עם לחם..
מרן שליט"א הכריע שטוב לעשות בפת ולכוין גם על מל"מ אך אינו חובה. יעוי' היטב בילקו"י הלכה אחרונה דימים נוראים
 
דן בזה בארוכה בספר שבת שבתון (סי' קנג) להגאון רבי יצחק זילברשטיין
גם בתשובות והנהגות (ח"ה סי' קפד)
והכריעו שאין מצות מלוה מלכה באופן כזה
ובילקוט יוסף הל' ימים נוראים בסופו הביא השיטות ולא הכריע כפי שציינו
אמנם עי' בס' שערי הימים הנוראים תשובות ליום כיפור סי' ו מה שהרחיב בזה
וידוע שדעת החזו"א שגם במוצאי יו"ט יש מצות מלוה מלכה
מה יקרה אם נעשה הסעודה על הפת ונכוון בה למלווה מלכה על הצד שיש בזה צורך
יש לדון מצד אין עושים מצוות חבילות
(כי יש מצוה בלא"ה לאכול במוצאי כיפור, בגלל מחילת העוונות...)
אולם לפי היסוד של מרן זצ"ל בזה אתי שפיר.
 
עיין שו"ת תורה לשמה להרי"ח הטוב סי' קמ"ט
חתימה טובה
שבוע שעבר חיפשתי בזה וראיתי שהתורה לשמה הכי קדמון שדן בזה.
ומה גם הרבה שכתבו בזה כתבו בזה מדעתם ללא מקורות קדמונים וראיות חותכות
אלא שכך נראה ומסתבר להם.
 
חזור
חלק עליון