• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

סעודת אירוסין בליווי כלי שיר

רבינו

Well-known member
מרן זצ"ל כתב בחזו"ע יו"ט עמ' רנח שמותר לעשות אירוסין בזמנינו תנאים או שידוכין בימי הספירה אבל לא בכלי שיר.
שאלתי מה הדין באירוסין שעושים באולם ומנהג רבים להביא מתנות לחתן ולכלה... האם בכה"ג יודה מרן זצ"ל להתיר שמיעת כלי נגינה? דדומה לסעודת סבלונות וחשיב כה"ג סעודת מצוה שהתיר מרן לשמוע מוזיקה בסעודת מצוה כמו ברית מילה פדיון הבית וכו'.
[כלומר, יש וורט שזה נקרא סעודת תנאים, ויש אירוסין באולם עם מתנות וכו', ואח"כ יש חתונה, השאלה אם באירוסין באולם מותר כלי שיר]
 
ב"ה
שלום וברכה,
סעודת סבלונות בגמ' פסחים מט. קרי לה סעודה שניה,
ופרש"י, כך הוא דרך החתנים, לאחר סעודת אירוסין חוזר ומשגר סבלונות לארוסתו, וסועד שם, ע"כ.
מבואר שמדובר בסעודה שהיתה בזמנם בין סעודת קידושין (הנקראים אירוסין בזמנם) לסעודת נישואין, דהיינו כשהיא כבר מקודשת לו ושפיר חשיבא שמחה של מצוה, משא"כ בזמנינו שעדין אינה מקודשת אין ראיה להחשיבה סעודת שמחה של מצוה.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון