• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

השב להודעה

כבו' מתחמק מדיון אמיתי לעיין היטב בדברי השותי"ם מה מבואר בדבריהם, מאיזה טעם התירו, מה הטעם העיקרי, ומה לרווחא דמילתא, ואחרי שיתברר מהו טעמם של גדולי האחרונים, להמשיך ולדון האם אכן יש דברים שבפטם יותר גרוע או שלא, והאם סימני הביצים הם סיבה לאסור או שלא [מכמה טעמים המבואר בגדולי האחרונים], והאם יש מקום לחשוש לתרנגולת שהיא הדוכיפת או לא.

ודיון אמיתי הוא לעיין היטב בדברי השותי"ם ולהבין מתוך דבריהם מהו עיקר הטעם ומה טפל, ולא לחזור שוב ושוב על אותם שתי שורות, ולהתעלם מכל שאר הציטוטים שמביאים לכבו' מגדולי האחרונים שאותם הוא מצטט שמבואר שם הפוך.

אם כבו' חושב שבציטוט שתי שורות מכל שו"ת יצליח להטעות את הציבור כאילו זה כל מה שכתוב בתשובות שם, וכשמבקשים דיון של בירור אמיתי מה כתוב בשותי"ם, כבו' מתחמק בחלקלקות לשון, שידע כבו' שהציבור אינו טיפש.

במחילה מכבו' אם כתבתי מעט בחריפות.


חזור
חלק עליון